Ecnot Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Hei, Enda en fra Discorden her Jeg skaffet meg en 5090 fra droppen til NVIDIA/Proshop idag. Jeg var egentlig ekstremt sent ute, men klarte likevel å få tak i ved å spamme linken som svenskene fikk. Kan absolutt anbefale å bli med i Discorden, den gir deg nok den beste sjansen å få tak i et kort. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Hvilken discord kanal er dette? Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Mumriken skrev (4 minutter siden): Hvilken discord kanal er dette? https://discord.gg/MmB97szE 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar DeviantFractal skrev (1 time siden): Var en ny drop av 5090 FE kl. 09:02 i dag. Gå tilbake et par sider og se på innlegget mitt vedr. API og Discord. Med tanke på hvor lite informasjon som er ute, og hvor liten lagerbeholdningen av FE og AIB-kort er, så er det greit å ta i bruk de hjelpemidlene man kan. Jeg har hatt den oppe, men fikk ikke noe varsel 😢 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar (endret) Bruker-394945 skrev (2 timer siden): Ganske sikker på at FSR, DLSS og XeSS er oppskalering - bildet tegnespå færre pixler enn skjermen, og skjermkortet generer fake pixler basert på AI. Ikke å forveksle med fake frames. Virker uasnett som det ga veldig dårlig utslag på Hobby "raster" testen da 7900 xtx kom veldig dårlig ut, FSR har etter hva jeg kan se ikke fått veldig mye skryt heller, så om Raster skal testes er det vell da den beste testen å slå dette helt av på begge kortene. Antagligvis det some er gjort på alle andre tester jeg har sett så langt, derfor kommer 7900 xtx mye bedre ut Endret 5. februar av simalarion Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) Når det gjelder rangering av kortene kan en gjerne bruke 1440p resultatene for spillet Black Myth Wukong fra denne testen: https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/11.html Det som jeg tror er spesielt med dette spillet er at FSR/DLSS er på selv når det ikke brukes til oppskalering (resolution = 100%). Det er nærmest som en veldig lav Ray Tracing som brukes til lyssetting tror jeg. AMD kortene kommer da litt dårligere ut enn i raster, men ikke så dårlig som i mer kraftigere bruk av Ray Tracing. Gjennomsnitt av raster testene er også et godt mål på ytelse : https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/33.html Ut fra dette så tror jeg også at RTX 5070 Ti kommer til å tåle den samme eller høyere pris enn RX 7900 XTX. edit: Ser ut til at det går å slå av Ray Tracing i dette spillet, RT er heller ikke et krav til hardware. Det er "Indiana Jones and the Great Circle" som er det første spillet der Ray Tracing hardware er nødvendig. Men ikke på en måte slik at Radeon kortene kommer dårlig ut. Endret 5. februar av Svein M Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar simalarion skrev (3 timer siden): Virker uasnett som det ga veldig dårlig utslag på Hobby "raster" testen da 7900 xtx kom veldig dårlig ut, FSR har etter hva jeg kan se ikke fått veldig mye skryt heller, så om Raster skal testes er det vell da den beste testen å slå dette helt av på begge kortene. Antagligvis det some er gjort på alle andre tester jeg har sett så langt, derfor kommer 7900 xtx mye bedre ut Helt klart, man tester ikke raster-ytelse når man bruker oppskalering som FSR og DLSS - da er det sw som påvirker ytelsen. Lenke til kommentar
Bruker-394945 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Svein M skrev (4 timer siden): Når det gjelder rangering av kortene kan en gjerne bruke 1440p resultatene for spillet Black Myth Wukong fra denne testen: https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/11.html Det som jeg tror er spesielt med dette spillet er at FSR/DLSS er på selv når det ikke brukes til oppskalering (resolution = 100%). Det er nærmest som en veldig lav Ray Tracing som brukes til lyssetting tror jeg. AMD kortene kommer da litt dårligere ut enn i raster, men ikke så dårlig som i mer kraftigere bruk av Ray Tracing. Gjennomsnitt av raster testene er også et godt mål på ytelse : https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-5080-founders-edition/33.html Ut fra dette så tror jeg også at RTX 5070 Ti kommer til å tåle den samme eller høyere pris enn RX 7900 XTX. Hvis Wukong-spillet har tvungen Ray Tracing er det ganske dårlig egnet som en "sannhet" om gevinster. Egentlig et godt eksempel på at man må vurdere de spillene man selv bruker mest, ergo vurdere mange forskjellige tester. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) Med eskalerende 4090 priser tenker jeg min ryker på finn straks. Hvordan er erfaringene med "fiks ferdig" på så dyre ting? Og hva er alle disse "kom med bud" oppfordringene, har dette blitt akseptert der nå? Endret 5. februar av ps5 Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar ps5 skrev (8 minutter siden): Med eskalerende 4090 priser tenker jeg min ryker på finn straks. Hvordan er erfaringene med "fiks ferdig" på så dyre ting? Og hva er alle disse "kom med bud" oppfordringene, har dette blitt akseptert der nå? https://www.nettavisen.no/nyheter/finn-no-misbrukt-i-svindel-da-tommer-de-kontoen-din/s/5-95-2267189 Bare passe på det 😉 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar (endret) 18 minutes ago, Dr.Johnsen said: https://www.nettavisen.no/nyheter/finn-no-misbrukt-i-svindel-da-tommer-de-kontoen-din/s/5-95-2267189 Bare passe på det 😉 Selvsagt klikker jeg på lenker i random eposter, oppgir kredittkort når jeg skal selge og ikke minst personnummer. Jadda her må man passe seg Ser fiks ferdig er begrenset til 10000 erstatning, det funker jo dårlig når man nærmer seg 30000... Endret 5. februar av ps5 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Julaften kom tidlig i år 👌 2 1 Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Da fikk jeg solgt mitt 4090 til en ganske fin pris (22500) Så nå tror jeg rett og slett jeg må finne meg et nytt, og da tenker jeg muligens 5070 vil se noe bedre ut mtp pris og hva jeg trenger. Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? 2 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar DeviantFractal skrev (7 timer siden): https://discord.gg/MmB97szE Er dette en link for folk som hjelper andre å få tak i/informere når 5080 kort blir ledige eller hva er dette? Lenke til kommentar
BlackBabyJesus Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Holder PostNord tilbake pakker som egentlig er klare for utlevering dersom man ikke har betalt ekstra for raskere levering? Er det slik de holder på, med gisselpenger? 😛 Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar MrMidget skrev (48 minutter siden): Da fikk jeg solgt mitt 4090 til en ganske fin pris (22500) Så nå tror jeg rett og slett jeg må finne meg et nytt, og da tenker jeg muligens 5070 vil se noe bedre ut mtp pris og hva jeg trenger. Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? 7800 ellerno mener jeg det starter på? 5070 Ti 10 899 cirka Lenke til kommentar
Kjeks1 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar MrMidget skrev (49 minutter siden): Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? 2 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar wampster skrev (43 minutter siden): Er dette en link for folk som hjelper andre å få tak i/informere når 5080 kort blir ledige eller hva er dette? Kort forklart, ja. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar Ser mange klager over coil whine på 5090FE. Noen her som fikk en? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. februar Forfatter Del Skrevet 5. februar (endret) MrMidget skrev (2 timer siden): Da fikk jeg solgt mitt 4090 til en ganske fin pris (22500) Så nå tror jeg rett og slett jeg må finne meg et nytt, og da tenker jeg muligens 5070 vil se noe bedre ut mtp pris og hva jeg trenger. Noen som har formening om hva et 5070 vil ca koste? Så du nedskallerer å sitter med igjen med en 14 500 K om du kjøper standard RTX 5070 til prisen nVidia har satt, kan ikke være mye du tapte på det RTX 4090 kjøpet :). Som nevnt en haug ganger allerede i tråden her kjøpte jeg heller Nytt RTX 4090 Demo fra komplett selv, da med full garanti tror så ser det ut til at jeg burde selge nå , men hva skal jeg da kjøpe?? hehe .. Ender nok med at jeg selger en god stund før RTX 6090 for RTX 4090 ser fortsatt skammelig bra ut på samtlige tester jeg har sett så langt (er selvsagt derfor etterspørslen bare øker nå) selv om mellomlegget da blir en hel del mer en om jeg solgte nå. Endret 5. februar av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå