JarleGutt Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 5 hours ago, BadCat said: Power overvurderte markedet og kundene. De fleste kjøper ikke kostbare el-artikler. Det blir vanskelig å hevde seg når man har så mange fysiske utslag kontra noen få eller ingen. Før vi visste noe særlig om 50-serien var det rykter om minst 60% ytelsesøkning fra 4090 til 5090. Når det viser seg å bli 30% i bytte mot høyere krafttrekk, er det ikke lenger fullt så attraktivt når man har kort i forrige generasjon. Det føles mer som en refresh enn noe nytt. Etter det jeg har forstått er 5090 bare 15% raskere enn 4090 i ren raster/RT, IKKE DLSS etc Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden ps5 skrev (3 timer siden): Det spiller ingen stor rolle om man har dedikert 12+4 port sålenge psu støtter 2-1 overgang som eksempelvis Corsair. Denne er "pen nok" og funker som fjell på 4090: https://www.komplett.no/product/1221800/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/tilbehoer/corsair-premium-600w-pcie-50-gen-5-kabel-sort Ser at prisen har økt med nesten 100% siden jeg kjøpte riktignok Merkelig at den svarte er 120 kr dyrere enn den hvite. Uansett, jeg har nettopp fått beskjed om at denne er på vei i posten: https://www.proshop.no/Stroemkabel-intern/Corsair-Premium-individually-sleeved-12VHPWR-White/3161887 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) 1 hour ago, JarleGutt said: Etter det jeg har forstått er 5090 bare 15% raskere enn 4090 i ren raster/RT, IKKE DLSS etc 5080/4080 er vel ca der, mens 5090 klarer nesten 30%. Skuffende uansett, spesielt gitt strømkrav og pris. edit: tallkrøll fikset. Endret 12 timer siden av ps5 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 8 minutes ago, ps5 said: 5090/4080 er vel ca der, mens 5090 klarer nesten 30%. Skuffende uansett, spesielt gitt strømkrav og pris. Ok, da har det gått i surr her. Da er det vel ca like many % mer performance som kroner... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13 timer siden Forfatter Del Skrevet 13 timer siden (endret) tror han mente 5080/4080, tester antar rundt 10% økning om man måler ren ytelse (veldig lite offisiell info enda da). Endret 13 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden @JarleGutt Det jeg har hørt er best case (cherry pick game title): 4080 Super vs 5080 | 6%| <=5% uten å øke kraften 4090 vs 5090 | 30%| <= 23% uten å øke kraften Ta det med ei klype salt og det blir nok lavere tall for snittet over flere titler hvis tallene stemmer i det hele tatt. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Det at ytelsesforskjellen kanskje ikke blir den mest dramatiske siden forrige generasjon, ligger vel i at Nvidia denne gangen konkurrerer mer eller mindre med seg selv, da AMD ikke lenger er med i toppen. Det er vel forsåvidt ganske logisk i business sammenheng. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Er det ikke samme prosessnode som 40 serien? Da var det vel kanskje litt mye å forvente at man skulle få en stor økning i ytelsen, om noe så er det gddr7 som bidrar til økningen. Så har man dlss4 som er den teknologien som skal selge disse nye kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå