Alesis Skrevet lørdag kl 06:25 Del Skrevet lørdag kl 06:25 lucky666 skrev (7 timer siden): Jeg har bydd opptil 19 på mange rog strix, men det var visst uintressant. Jeg måtte strekke meg til 20 lapper og føle at jeg taper ansikt😅 Det ligger jo Tuf ute til 21 og fikk lykke til til når jeg bød 18,5. Men nå har jeg kort noen år og får en grei oppgradering fra 3080Ti Ja, for en uke siden lå det ute en haug med 4090 til 16-17k. Nå ligger de ute til ca 20k, så noe har skjedd. Folk har begynt å våkne ser det ut som. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet lørdag kl 09:32 Del Skrevet lørdag kl 09:32 (endret) Ser ut til at det kan bli ekstremt lite kort, spesielt 5090, tilgjengelig første måned. Gode nyheter for de som vil selge 4090. Dette er et klassisk Nvidia triks der de kunstig begrenser tilgjengelighet og sånn flytter fokus fra priser / ytelse etc. Endret lørdag kl 09:39 av ps5 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 10:24 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 10:24 (endret) Sååå mulig de ikke går så galt for RX 9070 XT tross gammel GDDR6 da, om de "får en gangs skyld" kan gjøre det riktige nå å legge prisen mellom 500 - 600 Dollar (for å virkelig presse priser tenker jeg de må under 500 som nevnt tidligere, men det skjer ikke). Intell lager jo virkelig leven i low end delen om dagen, om AMD nå kan gi skikkelig valutta i Midrange så er vell det i alle fall en positiv ting med denne release. Jeg blir mer å mer u-sikker på om RTX 5080 er verdt å bruke mer tid på til 14 500 k ++, for ca 10% økning i Reel ytelse kontra RTX 4080 Super er ikke noe å hoppe i taket for (er vell derfor de venter så lenge med reele tester av rtx 5080). Mye tyder nå på at RX 9070 XT ligger sånn ca på RTX 4080 Super nivå, så om man da skal prøve å være fornuftig betaler man heller 7 K +- for 9070 XT en 15K++ for RTX 5080 som etter hva de fleste rykter tyder på da yter ca 10% bedre. Om Amd legger seg enda lavere er det en "no brainer", kan jo håpe. De ikke offisielle testene jeg sikter til skal være 4K med RT på, altså slik jeg vill spille. Tanken på å kjøpe RTX 5090 tross latterlig pris har jeg slått fra meg nå pga jeg gidder ikke på topen av den prisen starte å rote med 1000w ++ PSU på toppen i min nå ny-bygde PC (selv om jeg har Micro ATX HK med kun det nødvendigste koblet til har jeg lest at med RTX 5090 så er 1000 W min krav). Sååå tenker nå at om AMD bare legger seg på en OK pris så kjøper jeg RX 9070 XT, så venter jeg heller å ser om RTX 5080 kommer med en RTX 5080 Super med 24 GB DDR7 - det er det kortet jeg vill ha til 15 000 (om disse latterlige prisene absolutt må fortsette kunne jeg da bite i det sure eplet) Endret lørdag kl 10:29 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 10:42 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 10:42 (endret) haha 5 Stk ! å det på kortet med riktig pris i forhold til 999 Dollar (Poshop har et annet "brand" til den prisen også men der står det ikke anttat mengde de får inn enda) Endret lørdag kl 10:44 av simalarion Lenke til kommentar
wampster Skrevet lørdag kl 10:53 Del Skrevet lørdag kl 10:53 wampster skrev (19 timer siden): Denne releasen blir bare mer og mer skuffende. Det hadde jeg ikke sett for meg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet lørdag kl 11:02 Del Skrevet lørdag kl 11:02 Jeg har en 10% rabatt hos Komplett som går ut på dato ca 12. februar, så jeg må nødvendigvis være litt rask i avtrekket om jeg skal ha meg et 5090. Lenke til kommentar
Mala Skrevet lørdag kl 11:16 Del Skrevet lørdag kl 11:16 (endret) Heldig! EDIT: når du sier det…låg visst en 10% av hos meg og 😂👌🏻 Endret lørdag kl 11:18 av Mala Lenke til kommentar
simalarion Skrevet lørdag kl 11:33 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 11:33 (endret) Aetius skrev (31 minutter siden): Jeg har en 10% rabatt hos Komplett som går ut på dato ca 12. februar, så jeg må nødvendigvis være litt rask i avtrekket om jeg skal ha meg et 5090. Jepp, samme båt men går ut 04.Feb 😅 Endret lørdag kl 11:33 av simalarion Lenke til kommentar
Mala Skrevet lørdag kl 11:36 Del Skrevet lørdag kl 11:36 10.april her. Da har man litt bedre tid + man kan få tid til å se ann prisutviklingen på 4090. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet lørdag kl 14:17 Del Skrevet lørdag kl 14:17 TheKims skrev (9 timer siden): Frame gen er IKKE en økning i ytelse. Så nei det er ikke et voldsomt hopp. 30 fps vil fortsatt føles som 30 fps uansett hvor mange falske frames du hiver på det. Er ikke ekspert på multi frame gen, men skjønner det legges inn 3 fake frames mellom hvert vanlige frame. Så hvis man bare har 15 fps så får man på en måte 60 fps, men du sier det føles fremdeles som 15??? Altså totalt uspillbart? Hva i all verden er argumentet med at det blir bedre enn uten mfg?? Det blir jo helt likt i praksis da.. Lenke til kommentar
pssh Skrevet lørdag kl 15:03 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Alesis skrev (43 minutter siden): Er ikke ekspert på multi frame gen, men skjønner det legges inn 3 fake frames mellom hvert vanlige frame. Så hvis man bare har 15 fps så får man på en måte 60 fps, men du sier det føles fremdeles som 15??? Altså totalt uspillbart? Hva i all verden er argumentet med at det blir bedre enn uten mfg?? Det blir jo helt likt i praksis da.. Ingen ekspert selv, men mener å ha forstått at hvis man har under 60 fps uten FG, så vil det fortsatt føles som under 60 fps selv med FG på. Jo høyere fps uten FG, jo bedre blir det med? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet lørdag kl 15:20 Del Skrevet lørdag kl 15:20 (endret) pssh skrev (33 minutter siden): Ingen ekspert selv, men mener å ha forstått at hvis man har under 60 fps uten FG, så vil det fortsatt føles som under 60 fps selv med FG på. Jo høyere fps uten FG, jo bedre blir det med? Når en ser på uten FG først da er det to fordeler med høy fps, det ene er responstid fra du bruker mus/tastatur til skjermen oppdatteres. Den andre fordelen er glattere bevegelser på skjermen. Så FG vil ikke gi bedre responstid, men den vil gi glattere bevegelser på skjermen. Så om det er 1 FG mellom hvert ekte bilde så vil en kunne få et godt resultat om en kommer over 100 fps. Har en 2 FG mellom hvert ekte bilde vil en komme opp i 150 fps. Og med 3 FG mellom hvert bilde vil en komme opp i 200 fps. Om en da tenker at de ekte bildene hele veien holder 50 fps her. Så om en har en 144 fps monitor. Kanskje en ville prøve å nå området 100-144 fps med å bruke 1 FG modus. Men en bør altså ha minst 50-60 fps uten FG før en kan slå det på. Endret lørdag kl 15:36 av Svein M 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet lørdag kl 23:20 Del Skrevet lørdag kl 23:20 @Svein M Man vil aldri skru på Frame Generation. Det er ikke noe hvis. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden (endret) Rykter - Radeon RX 9070 XT for $599, RX 9070 for $499 Read more: https://www.tweaktown.com/news/102674/amds-next-gen-rdna-4-pricing-rumor-radeon-rx-9070-xt-for-599-499/index.html Så da er vi vell på noe som en Ok Deal meeen ikke noe som blåser håret av deg akkurat, RTX 5070 XT TI har DDR7 noe som vill gi en fordel til 749, så dette er da ikke en pris presser men egentlig der AMD MÅ ligge skal det føles OK å kjøpe 9070 XT i steden for RTX 5070 TI. OM dette står seg så er det skuffende halv svakt å jo raskere de får det ut jo bedre fore dems del, for jeg tror om kortene hadde blitt sluppet på samme dato hadde RTX 5070 TI stukket av med brorparten av salget, til prisen de har spikret for lenge siden.. For min del har dette vært en skikkelig kjip release å noe drit siden jeg endelig har bestemt meg for nytt skjermkort som skal erstatte 2080.. Faktisk ingen av kortene jeg har skikkelig lyst på nå (for alle alternativer har sin store bakdel), føler jeg like gjerne kan kjøpe billig brukt 4080 Super eller enda bedre RTX 4090.. Endret 21 timer siden av simalarion 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 22 minutes ago, simalarion said: For min del har dette vært en skikkelig kjip release å noe drit siden jeg endelig har bestemt meg for nytt skjermkort som skal erstatte 2080.. Faktisk ingen av kortene jeg har skikkelig lyst på nå (for alle alternativer har sin store bakdel), føler jeg like gjerne kan kjøpe billig brukt 4080 Super eller enda bedre RTX 4090.. La oss si det slik at å gå fra 2080 til 4090 nok blir mer enn godt nok, her snakker vi oppgradering.. Billig brukt kan du nok glemme riktignok. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden Ja, forsøker meg på et RTX 4090 nå, fra en som bor i Oslo også for 19 500. Jeg gav denne Release litt opp nå som nevnt, startet å miste trua for noen dager siden ... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 21 minutes ago, simalarion said: Ja, forsøker meg på et RTX 4090 nå, fra en som bor i Oslo også for 19 500. Jeg gav denne Release litt opp nå som nevnt, startet å miste trua for noen dager siden ... Hvilken utgave? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden Aetius skrev (3 minutter siden): Hvilken utgave? Phantom Gainward GS Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 1 minute ago, simalarion said: Phantom Gainward GS Jeg kan si det slik at denne ville jeg aldri betalt denne prisen for - ikke engang ny fra butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå