Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DeviantFractal skrev (16 minutter siden):

Men så er det det å få 90 FPS i 4K med path tracing da..

Derfor jeg mener FG er en helt ubrukelig feature. Du må allerede ha høy fps for å kunne bruke det. FG og 30 fps vil fortsatt føles som 30 fps, men det kan se litt smoothere ut i bytte mot dårligere bildekvalitet og økt input lag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (24 minutter siden):

Derfor jeg mener FG er en helt ubrukelig feature. Du må allerede ha høy fps for å kunne bruke det. FG og 30 fps vil fortsatt føles som 30 fps, men det kan se litt smoothere ut i bytte mot dårligere bildekvalitet og økt input lag.

Enig i at FG på lav FPS har lite for seg, men derfor bruker man gjerne oppskalering i første omgang for å øke antall FPS. Heldigvis er ikke tapet i bildekvaliteten nevneverdig merkbart med DLSSQ, og det blir jo bare bedre med den nye transformer-modellen. Noe som åpner for bruk av DLSS Balanced, som igjen gir et enda høyere FPS-grunnlag for FG/MFG.

Lenke til kommentar

Ja det er vell så å si bekreftet at det er gammel GDDR6 minne på 9070 XT men PCIE er nå oppatert til 5.0 på rykte børsen, men sist nevnte vill vell uansett ikke ha noe å si for ytelsen da flaskehalsen ikke ligger der...

Så om det ikke blir veldig bra pris så er jo også det en av tingene som kommer til å stoppe flere som følger med på hva man får, når det først "bare" er 16gb så setter vell de fleste pris på at det er den nyeste versjon av GDDR altså 7

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skjelvgråt skrev (8 minutter siden):

Er 4080 Super ikke særlig mye dårligere  enn 5080? Annet enn multiframegen? Virker ikke verdt det å oppgradere.

edit: Så ikke innlegget ovenfor før jeg skrev

Ryktet sier 10% i ren ytelse (uten det mange vill kalle Jukse features)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Alesis skrev (4 minutter siden):

4090 er mye raskere enn 5080. Og pmtrent samme pris på finn. Enn så lenge ..

Ja, ironisk nok virker kjøpet jeg nå kunne gjort på forrige generasjon skjermkort RTX 4090 når det har dukket opp som Demo kort som den beste oppgraderingen jeg kunne gjort under denne skjermr kort releasen hehe. RTX 5080 mangler GDDR hovedsakelig for at det skal føles som en god oppdatering

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
44 minutes ago, wampster said:

Denne releasen blir bare mer og mer skuffende. Det hadde jeg ikke sett for meg.

Jeg synes releasen bare blir bedre og bedre for de av oss som allerede hadde bestemt oss for å hoppe over denne generasjonen (se tidligere poll). Hadde aldri trodd det skulle bli så enkelt å stå over. Og kjøp av 4090 fra start har gått fra å være lurt til genialt. Det blir veldig spennende å se hvor mye de faktisk klarer å selge - det er neppe tilfeldig at lagrene var fullstendig skrapet for 40x0 lenge før release.

Lenke til kommentar
ps5 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes releasen bare blir bedre og bedre for de av oss som allerede hadde bestemt oss for å hoppe over denne generasjonen (se tidligere poll). Hadde aldri trodd det skulle bli så enkelt å stå over. Og kjøp av 4090 fra start har gått fra å være lurt til genialt. Det blir veldig spennende å se hvor mye de faktisk klarer å selge - det er neppe tilfeldig at lagrene var fullstendig skrapet for 40x0 lenge før release.

Ja altså for oss som kjøpte FE kortet kan man nå altså risikere å få solgt med profitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...