DeviantFractal Skrevet torsdag kl 12:40 Del Skrevet torsdag kl 12:40 ps5 skrev (4 minutter siden): Bare å vente på 6090 Nja, tviler på tredobling i raster/RT-ytelsen fra 5090 til 6090 😅 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet torsdag kl 12:49 Del Skrevet torsdag kl 12:49 DeviantFractal skrev (16 minutter siden): Men så er det det å få 90 FPS i 4K med path tracing da.. Derfor jeg mener FG er en helt ubrukelig feature. Du må allerede ha høy fps for å kunne bruke det. FG og 30 fps vil fortsatt føles som 30 fps, men det kan se litt smoothere ut i bytte mot dårligere bildekvalitet og økt input lag. 1 Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet torsdag kl 13:18 Del Skrevet torsdag kl 13:18 TheKims skrev (24 minutter siden): Derfor jeg mener FG er en helt ubrukelig feature. Du må allerede ha høy fps for å kunne bruke det. FG og 30 fps vil fortsatt føles som 30 fps, men det kan se litt smoothere ut i bytte mot dårligere bildekvalitet og økt input lag. Enig i at FG på lav FPS har lite for seg, men derfor bruker man gjerne oppskalering i første omgang for å øke antall FPS. Heldigvis er ikke tapet i bildekvaliteten nevneverdig merkbart med DLSSQ, og det blir jo bare bedre med den nye transformer-modellen. Noe som åpner for bruk av DLSS Balanced, som igjen gir et enda høyere FPS-grunnlag for FG/MFG. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet torsdag kl 18:14 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 18:14 9070 XT Specs: https://overclock3d.net/news/gpu-displays/amd-radeon-rx-9070-xt-and-rx-9070-gpu-specifications-leak/ Lenke til kommentar
ps5 Skrevet torsdag kl 18:17 Del Skrevet torsdag kl 18:17 2 minutes ago, simalarion said: 9070 XT Specs: https://overclock3d.net/news/gpu-displays/amd-radeon-rx-9070-xt-and-rx-9070-gpu-specifications-leak/ 16gb gddr6. Får virkelig håpe de initielle prislekkasjene var feil, ellers blir disse llggende veldig trygt i hyllene. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21 timer siden Forfatter Del Skrevet 21 timer siden Ja det er vell så å si bekreftet at det er gammel GDDR6 minne på 9070 XT men PCIE er nå oppatert til 5.0 på rykte børsen, men sist nevnte vill vell uansett ikke ha noe å si for ytelsen da flaskehalsen ikke ligger der... Så om det ikke blir veldig bra pris så er jo også det en av tingene som kommer til å stoppe flere som følger med på hva man får, når det først "bare" er 16gb så setter vell de fleste pris på at det er den nyeste versjon av GDDR altså 7 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Her er en test av RTX 4080 Super Der resultatene i 4k for DLSS 2 Quality er bra. Det betyr at også RTX 5080 kommer til å bli bra selv i 4k. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4080-super-founders-edition/36.html Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Her er en test av RTX 4070 Super. Det kortet er ganske bra på 2560x1440 oppløsning. Jeg linker til resultatene for ray tracing, som viser at det ofte kan brukes i 2560x1440 oppløsning, selv om en her nok ofte vil bruke oppskalering for å få bedre fps. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4070-super-founders-edition/35.html Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 29 minutes ago, Svein M said: Her er en test av RTX 4080 Super Der resultatene i 4k for DLSS 2 Quality er bra. Det betyr at også RTX 5080 kommer til å bli bra selv i 4k. https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-4080-super-founders-edition/36.html I praksis betyr det at du betaler dobbel pris for et kort som burde ha vært kalt 5060 Ti. 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18 timer siden Forfatter Del Skrevet 18 timer siden Flere signaler på at det ikke er store forbedringer på RTX 5080 kontra 4080 Super: https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidias-rtx-5090-5080-reportedly-have-the-same-l1-cache-size-per-sm-compared-to-rtx-4090-4080 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden (endret) Er 4080 Super ikke særlig mye dårligere enn 5080? Annet enn multiframegen? Virker ikke verdt det å oppgradere. edit: Så ikke innlegget ovenfor før jeg skrev Endret 17 timer siden av Skjelvgråt Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17 timer siden Forfatter Del Skrevet 17 timer siden (endret) Skjelvgråt skrev (8 minutter siden): Er 4080 Super ikke særlig mye dårligere enn 5080? Annet enn multiframegen? Virker ikke verdt det å oppgradere. edit: Så ikke innlegget ovenfor før jeg skrev Ryktet sier 10% i ren ytelse (uten det mange vill kalle Jukse features) Endret 17 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden simalarion skrev (2 minutter siden): Ryktet sier 10% i ren ytelse (uten det mange vill kalle Jukse features) 4090 er mye raskere enn 5080. Og pmtrent samme pris på finn. Enn så lenge .. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17 timer siden Forfatter Del Skrevet 17 timer siden Nå er Komplett også ute med etter hva vi vet den laveste prisen 5090 kommer til å ligge på: Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16 timer siden Forfatter Del Skrevet 16 timer siden (endret) Alesis skrev (4 minutter siden): 4090 er mye raskere enn 5080. Og pmtrent samme pris på finn. Enn så lenge .. Ja, ironisk nok virker kjøpet jeg nå kunne gjort på forrige generasjon skjermkort RTX 4090 når det har dukket opp som Demo kort som den beste oppgraderingen jeg kunne gjort under denne skjermr kort releasen hehe. RTX 5080 mangler GDDR hovedsakelig for at det skal føles som en god oppdatering Endret 16 timer siden av simalarion Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Husk penger til å oppgradere air-conditioning også. Økning i TDP er ikke trivielt. Spesielt for de som har flere maskiner. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Denne releasen blir bare mer og mer skuffende. Det hadde jeg ikke sett for meg. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 44 minutes ago, wampster said: Denne releasen blir bare mer og mer skuffende. Det hadde jeg ikke sett for meg. Jeg synes releasen bare blir bedre og bedre for de av oss som allerede hadde bestemt oss for å hoppe over denne generasjonen (se tidligere poll). Hadde aldri trodd det skulle bli så enkelt å stå over. Og kjøp av 4090 fra start har gått fra å være lurt til genialt. Det blir veldig spennende å se hvor mye de faktisk klarer å selge - det er neppe tilfeldig at lagrene var fullstendig skrapet for 40x0 lenge før release. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden ps5 skrev (1 minutt siden): Jeg synes releasen bare blir bedre og bedre for de av oss som allerede hadde bestemt oss for å hoppe over denne generasjonen (se tidligere poll). Hadde aldri trodd det skulle bli så enkelt å stå over. Og kjøp av 4090 fra start har gått fra å være lurt til genialt. Det blir veldig spennende å se hvor mye de faktisk klarer å selge - det er neppe tilfeldig at lagrene var fullstendig skrapet for 40x0 lenge før release. Ja altså for oss som kjøpte FE kortet kan man nå altså risikere å få solgt med profitt. Lenke til kommentar
pssh Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Sitter på ett 3080 10GB selv, og tanken var p oppgradere til 5080 denne runden. Men brått litt usikker. Ville folket her gått for 5080 fra 3080? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå