Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

DeviantFractal skrev (16 minutter siden):

Samme her egentlig. Det verste jeg har opplevd er en dags forsinkelse, men det har jeg opplevd med posten også. Mulig vi er unntakene som bekrefter regelen. Bor i den regnfylte skarrebyen.

Når Postnord ble et alternativ for mange år siden, så var det et mareritt, men dette er jo ganske lenge siden.

Selv har jeg kun opplevd at en pakke ble sendt i motsatt retning av hvor jeg bor og havnet i en helt annen del av landet, og hvor det ble et sirkus å få pakken sendt til meg.

Bortsett fra det, så er Postnord helt likeverdig med Posten for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tobeass skrev (5 timer siden):

Har hørt 21/22 januar men virker som at det er mye usikkerhet rundt denne rotete lanseringen til AMD. 

Ja, nVidia skremte dem nok helt bort fra CES med sine priser som nok var mye lavere en de trodde. Ekstremt dårlig håndtert av AMD så langt. RTX 5070 legger seg på 549 dollar. 9070 XT må nok derfor prises under 500 Dollar men selv for 490 Dollar vill nok ikke kortet kunne betegnes som en pris utfordrer pga den antatt ytelsen til RTX 5070 .. AMD må legge seg på 450 Dollar for å være en pris-utfordrer (presse priser ned), som de lovte de skulle denne gang... Derfor tolker jeg det som panikk på CES (med flere). RTX 5070 TI vill jo trolig Yte en del bedre(?) til 749.

Edit: Det er fortsatt mye frem å tilbake ang ytelse så her bare antar jeg at RTX 5070 med nyere GDDR7 yter ca det samme mens RTX 5070 TI yter en god del bedre. Så bare synsing selvsagt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
10 hours ago, Paxville said:

Men du har en nettbutikk med Norske folk som forholder seg til Norsk forbrukerkjøpslov.

DET, er mye bedre enn å måtte forholde seg til et shady Irsk selskap. :)

Absolutt, men det er langt fra alle norske selskap som bryr seg om norsk forbrukerkjøpslovgivning. Multicom, for eksempel, har innrømmet på epost til meg at det gir de faen i hvis det passer dem. I tillegg trekker de pengene fra kortet idet man bestiller og ikke når varen leveres - noe de ikke har lov til ifølge loven.

Det førte til blant annet denne artikkelen: https://www.digi.no/artikler/knapphet-pa-grafikkort-forer-til-ulovlig-praksis/510844

Lenke til kommentar
Alesis skrev (2 minutter siden):

Masse på Finn. MEn de har vel sluttet å produsere 40x0 ja. Overbevist om at 4090 gruser 5080.

Nei altså mente i butikk. Merket folk var mer frampå med hva de ville gi for brukt kort siste dagene bare :p

Lenke til kommentar

Jeg tror at det blir umulig å få seg et 4090 under 20k i februar på finn da 5080 testene på ikke mfg-spill er ute. Tipper 5080 er 5% raskere enn 4080 super. Nå har 4090 gått for 16-17k i det siste. Løp og kjøp.

Endret av Alesis
Lenke til kommentar

PostNord er bingo. Det går på sjåfør og dagsform. Små pakker av høy verdi må man nesten fylle med 20 kg ballast for at sjåføren ikke skal spille skotthyll med de for å slippe å gå noen meter. 

Skotthyll er en idrett eller et spill som handler om å kaste med runde, flate jernskiver (hyller) som veier en knapp kilo og har en diameter på 12,5 cm.

Lenke til kommentar

Har Komplett slengt seg på med et pr priser.

Når vi har sett at RTX 5080 kan prises til 14 500 kr i Norge så blir det noe surt å betale opp mot 3 500 kr mer for basicly en Disco Vifte:

image.thumb.png.b654fb7ffdb401a7afcd6b7901fb436d.png

Da er 2 ting klart i kveld 1 . Det blir ikke noe RTX 5090 2. Om jeg ikke får tak i "standard" vifte modellen blir det ikke noe RTX 5080

Det som nå er mulig nå er 1. at jeg plukker opp RTX 4090 neste gang jeg får muilighet under 20 K 2. Om 9070 XT virkerlig yter opp mot 4080 Super i 4k inkl RT (som nytt rykte sier nå, om jeg ikke missforstod noe) så kjøper jeg det, spesielt om det dukker opp mellom 6 - 7000 kr som faktisk kan være en mulighet

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev (47 minutter siden):

image.png.78940fc42864ff9621919d3cb261e20d.png

Wow - Her blir raskt RTX 4090 Populært ...

Prisen er vel ingen stor overraskelse, når veiledende pris fra Nvidia nettopp er kr. 28 839? Heller overrasket at TUF er priset til veiledende, og at de ikke har slengt på noen ekstra hundrelapper. Blir spennende å se hva high-end AIB-kortene prises til...

Lenke til kommentar
DeviantFractal skrev (15 minutter siden):

Prisen er vel ingen stor overraskelse, når veiledende pris fra Nvidia nettopp er kr. 28 839? Heller overrasket at TUF er priset til veiledende, og at de ikke har slengt på noen ekstra hundrelapper. Blir spennende å se hva high-end AIB-kortene prises til...

Du har rett, jeg har bare ikke regnet på det å antok det ikke ble så ille når jeg hørte 1 999, meeen dårlig krone kurs det

The RTX 5090 price is $1,999 - 22742.27 - 5685 = 28427

The RTX 5080 will cost $999 - 11365.45 - 2840 = 14205

Da er vell faktiskt det den beste prisen man kan få et 5090 kort til ved release i Norge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...