MrMidget Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Jeg kjøpte et 2080 TI fra PNY da det var satt ned såpass mye på black Friday for en del år tilbake. Den kjøleren var noe av det værste jeg har vært borti. Tok ikke lange tiden før jeg kjøpte en nzxt bracket og monterte vannkjøler på det. Da var kortet 10x bedre plutselig. Men å måtte montere tredjeparts kjøler på kort til 20k ++ er jo helt hull i hode Lenke til kommentar
hocanee Skrevet fredag kl 05:53 Del Skrevet fredag kl 05:53 Pinlig at nvidia ikke våger å vise benchmarks for kortene sine med native settings Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 14:17 Forfatter Del Skrevet fredag kl 14:17 (endret) Såå da sitter vell alle som er informert på skjermkort fronten å skal ha seg nytt kort litt med fingeren der hvor sola aldri skinner til minst 30.jan (?). For samme gruppe har jo også nå nVidia drept sitt eget salg på 40XX serien så lenge prisene ikke dumpes på 40 serien men det har jo aldri skjedd før, kortene bare mystiskt forsvinner fra webshop når nye serien er på plass 😳. Men jeg mener å huske det var muilg å forhåndsbestille når webshappene får bekreftet antall å ca dato for når de kan få dem før Relase, husker jeg feil?. Spurte en selger hos Komplett som svarte at forhåndsalget starter 30.jan men det velger jeg å ikke helt tro på enda Endret fredag kl 14:18 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet fredag kl 14:24 Forfatter Del Skrevet fredag kl 14:24 (endret) Kan vi også se på å få 4080 Super ytelse til kun 479 dollar (trolig da da 6 k her): https://www.club386.com/amd-radeon-rx-9070-xt-could-face-nvidia-with-a-479-price-tag/ I så fall kan det bli fristende å bare gå for 9070 XT, så ta en Harry tur over grensa for resten av beløpet man holder av til RTX 5080🤔 Edit: Rytke på samme sider sier AMD (holdt på å skrive ATI men det var en stund siden) nå planlegger Release 23.Jan, det er nok lurt, om kortet yter som rytkene sier nå Endret fredag kl 14:31 av simalarion Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 14:25 Del Skrevet fredag kl 14:25 6 minutes ago, simalarion said: Men jeg mener å huske det var muilg å forhåndsbestille når webshappene får bekreftet antall å ca dato for når de kan få dem før Relase, husker jeg feil?. Spurte en selger hos Komplett som svarte at forhåndsalget starter 30.jan men det velger jeg å ikke helt tro på enda Klassikeren har vært at salget starter noen minutter før annonsert og at msrp kortene overselges og leverres 6 mnd etter. Men denne gangen tror jeg kun FE kortene forsvinner umiddelbart. 1 Lenke til kommentar
Alesis Skrevet fredag kl 14:33 Del Skrevet fredag kl 14:33 ps5 skrev (7 minutter siden): Klassikeren har vært at salget starter noen minutter før annonsert og at msrp kortene overselges og leverres 6 mnd etter. Men denne gangen tror jeg kun FE kortene forsvinner umiddelbart. Var da null problem å få tak i tredjeparts 4080 kort da de ble lansert. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 14:59 Del Skrevet fredag kl 14:59 Ingen problemer med å få tak i et kort, men å få akkurat den utgaven du ønsker eller MSRP-kortene er en kamp. Det ligger igjen noen brød ved dagens slutt, men antakelig ikke det brødet du ville ha. "First come, first served." "The early bird gets the worm." og så videre... Quote If the new bakery in town offers free cookies first come, first served, you better get in line right now before they run out. Lenke til kommentar
Paxville Skrevet fredag kl 15:00 Del Skrevet fredag kl 15:00 (endret) hocanee skrev (10 timer siden): Pinlig at nvidia ikke våger å vise benchmarks for kortene sine med native settings Vil tippe det kun blir 5090 som ender opp som raskere enn 4090 om man tar bort DLSS/AI. ....og jeg vil tippe 4090 -> 5090 blir som 1080 Ti -> 2080 Ti ytelsesmessig, bortsett fra at vi denne gangen ikke får en dobling i pris. Endret fredag kl 15:55 av Paxville Lenke til kommentar
Mala Skrevet fredag kl 15:20 Del Skrevet fredag kl 15:20 Dveler fortsatt på om det er noe vits i å hoppe videre i fra 4090 for meg som i grunn kun spiller. Er jo kjekt å ha siste skrik, men må inrømme det er mye FOMO ut og går for min del 😛 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet fredag kl 15:23 Del Skrevet fredag kl 15:23 Prisen økte like mye som ytelsen mellom 1080 Ti og 2080Ti. Hvis man ikke var ute etter RTX eller nyeste NVENC var 1080 Ti et like godt kjøp per krone selv etter at 2080 Ti var sluppet. Man må nok ha et 5090 da de spillene som kjører 100 FPS med 4090 vil forhåpentligvis komme seg over 120 på 5090. Enten det eller venter lenge på kort som tar det over 240 FPS. Innen det er det kommet nye og mer krevende spill. Dette er den evige kampen om hunden som forsøker å fange sin egen hale. Lenke til kommentar
Robotix Skrevet fredag kl 15:46 Del Skrevet fredag kl 15:46 Jeg skal prøve å kjøpe 5090 FE. Hvis det ikke går, så venter jeg til 6090 - 7090. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet fredag kl 15:49 Del Skrevet fredag kl 15:49 Men hva med miljøet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet fredag kl 15:50 Del Skrevet fredag kl 15:50 Vet vi at FE vil være tilgjengelig fra start av? Via Proshop regner jeg med. Lenke til kommentar
wampster Skrevet fredag kl 16:18 Del Skrevet fredag kl 16:18 Håper at ryktene på specs, lansering og pris stemmer når det kommer til 9070xt Lenke til kommentar
BartSimpson Skrevet fredag kl 16:32 Del Skrevet fredag kl 16:32 Jeg endte opp med amd forrige generasjon (7900 xtx), har ikke hatt noen problemer med drivere som jeg leste så mye om før jeg handlet. Så ikke nøl med amd pga det 🙂 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 16:55 Del Skrevet fredag kl 16:55 1 hour ago, Mala said: Vet vi at FE vil være tilgjengelig fra start av? Via Proshop regner jeg med. Dette er vel første gang FE selges her ved lansering så her har vi ingen erfaringsdata. Går kanskje an å sende Proshop en epost og spørre? Lenke til kommentar
Paxville Skrevet fredag kl 20:34 Del Skrevet fredag kl 20:34 (endret) ps5 skrev (3 timer siden): Dette er vel første gang FE selges her ved lansering så her har vi ingen erfaringsdata. Går kanskje an å sende Proshop en epost og spørre? 3080/3090 FE solgte ved lansering, men det var nesten umulig å få tak i kort. Endret fredag kl 20:34 av Paxville Lenke til kommentar
ps5 Skrevet fredag kl 21:07 Del Skrevet fredag kl 21:07 32 minutes ago, Paxville said: 3080/3090 FE solgte ved lansering, men det var nesten umulig å få tak i kort. Dette var midt i mining peak, så alt av kort ble støvsugd. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet fredag kl 22:39 Del Skrevet fredag kl 22:39 Proshop har lagt ut pris på 5080 kortene https://www.proshop.no/?s=gigabyte+5080+ Lenke til kommentar
Cissa90 Skrevet lørdag kl 07:25 Del Skrevet lørdag kl 07:25 Undrer hva som gjør prisforskjellen på 4000 verdt det mellom f.eks: GIGABYTE GeForce RTX 5080 WindForce 3 OC og GIGABYTE GeForce RTX 5080 AORUS Master ICE 1 har RGB og er hvit/grå/sølv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå