smergel Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Den siktede er en tidligere barnepsykolog med tidligere overgrepsanklager mot seg. Det jeg legger mest merke til her er att han har hatt tidligere overgrepsanklager rettet mot seg ! Hvordan i Helvete fikk han lov til å praktisere etter slike anklager ??? Jeg har en datter som nå er 26 år gammel. Hun ble oppsøkt på nettet av en pedofil der han ber henne om å kle av seg og spør om adressen mens han satt og dro i løken sin. Heldigvis gikk moren hennes akkurat forbi da dette skjedde. Moren tok da opptak og utskrift av hele samtalen og bilde av mannen (som bor ett sted på Grønland, Oslo). Vi sendte selvfølgelig dette til Politiet og fikk ett brev fra de 3 uker senere om att saken er henlagt !!!!!!!!! Da sendte vi med Advokat dette til Politiet en gang til, og da tok det 4 uker før vi fikk det samme svaret. Henlagt. Jeg lå på mine knær med tårer i øyne foran moren og spurte om adressen hans. Hun hadde den men hun ville ikke gi meg den da hun visste hva kom til å gjøre med dette under menneske som ikke fortjener Livet. Dette er nå 15 år siden og jeg lurer på hvor mange unge liv han har ødelagt da Politiet ikke gjorde jobben sin. Det hadde tatt de 2 timer kanskje å dra ned til denne mannen og konfiskert pc`n hans. Hva skal vi gjøre når Politiet ikke gjør jobben sin ? Ta loven i egne hender ?? Da hadde ihvertfall ikke han ødelagt flere liv til unge jenter. Den dagen jeg får tak i denne mannens ansikt så skal jeg sette opp ett bilde av ham på maaaaange tlf stolper på Grønland. Hevnen er søt. Spørsmålet mitt er. Hva hadde dere gjort ? Og er det noe mer jeg kan gjøre, f,eks snakke med Politi om hvorfor de ikke arresterte ham med en gang ? De hadde jo alle beviser. Kom med forslag 🙏🏻 Hilsen en Pappa som føler att jobben ikke er gjort. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Jeg forstår ikke helt. Er dette samme mannen du snakker om, eller er det to forskjellige? Og skal du nå, 15 år etter hendelsen, forsøke å spørre politiet om saken? Lenke til kommentar
smergel Skrevet 28. oktober Forfatter Del Skrevet 28. oktober Iki skrev (8 minutter siden): Jeg forstår ikke helt. Er dette samme mannen du snakker om, eller er det to forskjellige? Og skal du nå, 15 år etter hendelsen, forsøke å spørre politiet om saken? Det er den samme mannen . Ja, jeg tenkte litt på det. Men det er vel foreldet nå tenker jeg. Men det jeg lurer på er om noen her inne som vet om en måte å få dette tilbake i søkelyset til Politiet. Eller hva jeg kan gjøre ?? Jeg klarer ikke å slappe av så lenge den pedofile jævelen er der ute og ødelegger liv til små jenter. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Om han nå er siktet så er det vel ikke så mye mer å gjøre? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober smergel skrev (50 minutter siden): Det jeg legger mest merke til her er att han har hatt tidligere overgrepsanklager rettet mot seg ! Hvordan i Helvete fikk han lov til å praktisere etter slike anklager ??? Dette er ein vanskeleg balansegang. Ein skal reknast som uskuldig fram til ein er dømt skuldig, og det er eigentleg omtrent like gale andre vegen at ein kvar påstand om overgrep skal føre til yrkesforbod fram til saka er ferdig etterforska. Personar som jobbar med offentleg forvaltning, som legar, politi og byråkratar er ekstra utsatt for å ubegranna bli anklaga for ulike lovbrot, ofte fordi at det er ein person som kjenner seg dårleg behandla av myndigheitene og som bruker ei falsk anmelding som hevnaksjon. Bo veit eg lite om denne saka, og enda mindre om dei historiske anklagingane, men det bør litt meir til enn ei anklage til for at ein for evig og alltid skal legge 6 år med høgare utdanning på hylla. Psykologen kan vanskeleg få sparken basert på ei anklage som ikkje er bevist, og det er heller ikkje særleg god ressursbruk å gi psykologen lønna permisjon for å ikkje praktisere yrket sitt i perioden etterforskinga pågår. Sjølv med lønna permisjon så er det nok uansett ikkje nokon god situasjon for ein psykolog heller då ein etterkvart mister sin spisskompetanse når ein ikkje får praktisert. Det som gjer det ekstra vanskeleg for psykologar er at dette er arbeid som det i liten grad passar seg at det er fleire personar tilstades, så det å alltid ha to psykologar i rommet for å passe på kvarandre er heller ingen god løysing når ein prøver å få tillit med pasienten. Dersom det hadde vært ein enkel sak å føre bevis for anklagingane så hadde det vært ein enkel sak. Men som i eksempelet der saka blir henlagt så er det ikkje alltid like lett å etterforske heller. For også når det gjeld ransaking så krev det litt meir enn ei anmelding. Det er tross alt ganske inngripande å få alt sitt dataustyr beslaglagt og gjennomgått utan at det føreligg sterke indikasjonar på at politiet vil finne det dei leiter etter. I eksempelet så er eg likevel einig i at det virker litt vel slett av politiet å ikkje prioritere ei slik sak. Med bilde av mannen samt tekniske spor så burde det være godt grunnlag for ransaking. Ved å samanlikne bildet frå hendingar med den aktuelle personen, samt å sjekke internettrafikken for å sjå om mannens IP adresse var aktiv på den aktuelle sida på det aktuelle tidspunktet, så burde det i seg sjølv gi såpass sterke indikasjonar til at ei ransaking og beslaglegging av datamaskinen burde kunne gjennomførast. Her var det tross alt ein anklage som var ganske godt underbygd. 1 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Tror dessverre at det finnes mye snusk blant psykologer, leger og lignende yrker som lærer osv, mye mer enn det som kommer ut i media. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Forundrer meg ikke mye rart blant sånne barnepsykologer trist men sant ☹️ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå