sesar Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober kursene jeg finner på sider som Coursera, Udemy etc. Jeg har dette gjennom jobb, men kan ikke se noen som gir noe kvalifikasjoner bortsett fra overfladisk innsikt i hva kurset går på. Ønsket å finne et kurs jeg kunne kvalifisere til annen jobb, men antar jeg må finne en skole i Norge med troverdige fag. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober On 10/27/2024 at 8:34 PM, sesar said: kursene jeg finner på sider som Coursera, Udemy etc. Jeg har dette gjennom jobb, men kan ikke se noen som gir noe kvalifikasjoner bortsett fra overfladisk innsikt i hva kurset går på. Ønsket å finne et kurs jeg kunne kvalifisere til annen jobb, men antar jeg må finne en skole i Norge med troverdige fag. Slike kurs har svært liten verdi i jakten på jobb, men kan fint benyttes for egen læring, eksempelvis for å raskt komme igang med teknologi du ikke er kjent med. Det som betyr noe i jobbsammenheng er utdannelse (spesielt i de første 5 år av karrieren) og deretter erfaring. For enkelte retninger er spesifikke sertifiseringer påkrevet / verdsatt, men dette er i stor grad ferskvare. Svært mange bransjer er nå i en tøff periode (som har pågått i over to år) og det å komme inn uten direkte kvalifikasjoner vil i beste fall være knalltøft. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå