Gå til innhold

Vi (jeg?) som driter i vinterstid.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrotleif skrev (13 timer siden):

Til dere som er så fast bestemt på at vi må ha vintertid hele året fordi det er "riktig": vil dere virkelig at det skal bli mørkt en time tidligere fra slutten av mars til slutten av oktober? Protip: nei, det vil dere ikke. Spesielt ikke i september og oktober. Det er jo i det mørkeste halvåret vi faktisk har mest nytte av den ekstra timen på ettermiddagen. 

Synes det er heilt uproblematisk at sommarkveldane blir litt kortare, at det blir mørkt er jo ein enkel konsekvens av kvar i landet vi bur og sommerkveldane er uansett ganske lange.

Om poenget er å ha lange kveldar med dagslys, så stemmer eg for ditt forslag om å innføre GMT +3 om vinteren då er blir det lyst ute til langt utpå kvelden.
Skal effekten av sommer-/vintertid gi varig gevinst så burde vi stille klokka anna kvar måned. Når vi no stilte klokka til vintertid så går det berre ein måneds tid før det uansett er like mørkt igjen. Om målet er å flytte klokka slik at vi får dagslys på kvelden så bør vi stille klokka tilbake ein time til i slutten av november, og deretter i slutten av desember, før vi gradvis startar å flytte klokka framover igjen måned for måned.

I den grad vi det er nødvendig å følge dagslyset så meiner eg at det er mykje betre å la klokka forbli astronomisk korrekt, og i staden endre samfunnet, som til dømes arbeidslivet og opningstider.
Dette har blant anna vært eit høgaktuelt spørsmål rundt kva som skal være undervisningstida på vidaregåande skular. Ungdom i den alderen treng biologisk sett meir søvn, men fordi dei voksne (lærarane) foretrekker å starte sin arbeidsdag kl 08 så blir fyrste skuletime vanlegvis lagt til kl. 08.10 eller 08.30, men for elevane så er det nok langt betre at fyrste skuletime starta tidlegast kl. 09 for deretter å holde på lengre utover mot ettermiddagen.

At vi startar arbeidsdagen om morgonen heng berre igjen frå den tida der dei fleste var bønder slik at ein stod opp om morgonen ved fyrste dagslyset og så starta å jobbe i åkeren så raskt som råd for å kunne jobbe mest mogleg medan det er lyst ut.
Vi kunne veldig enkelt hatt eit samfunn der den vanlege arbeidsdagen er kl 10 til 18, i staden for 08 til 16. At ein har fleire timar med fritid heime om morgonen burde være heilt uproblematisk, om du har god tid om morgonen så kan du bedrive nesten alt av fritidsaktivitetar like enkelt om morgonen/formiddagen som du kan utføre fritidsaktiviteten om kvelden. Du kan fint trene, gjere husarbeid, sjå på film, osv om du står opp kl 07 og ikkje treng å gå på jobb før klokka er 10.
Grunnen til at det er slik er at vi som samfunn har orientert oss slik at ein skal starte dagen med arbeid, deretter ha fritid, og til slutt søvn. Og sjølv om dei færraste av oss i dag er styrt av TV-guiden så meiner eg at TV-guiden fortsatt viser at ein fortsatt reknar sendetid mellom kl. 20 og 22 som den beste tida for å nå sjåarane (tilsvarande gjeld med kino-visningar), er du såpass A menneske at du foretrekk å gå til sengs kl 21 så misser du eigentleg ut på nesten alt av underhaldningstilbod. Det som blir sendt på TV-en tidleg på morgonen og på dagtid er vanlegvis dei aller dårlegaste programma som ein ikkje vil gi betre sendetid til.

fredrik2 skrev (12 timer siden):

Tvivlar på att den biologiska klocken faktiskt följer någon normaltid.

Den biologiske klokka er i stor grad styrt av dagslyset, mykje av grunnen til at ein har vinterdepresjon er at det stritter mot den biologiske klokka å skulle stå opp tidleg til tross for at det fortsatt er mørkt ute, og ein må halde seg våken lenge etter at det har blitt mørkt. Vi hadde hatt mykje mindre vinterdepresjon om vi ikkje absolutt skal presse inn 8 timar arbeid og 8 timar fritid til tross for at det ikkje er nok dagslys til å være våken i 16 timar, det mest naturlege hadde vært å gå i dvale om vinteren ved å sove meir og fortsette å stå opp og legge seg i takt med sola.

I tillegg til dagslyset så er den biologiske klokka ganske ulik frå person til person. Dersom ein er innandørs utan dagslys eller lever under midnattsola utan å bry seg om klokka så viser forsøk at dei fleste har ei natruleg døgnrytme på mellom 20 og 28 timar. Dei som har døgnrytme på under 24 timar er det vi kallar A mennesker. For dei er den naturlege dagen over rundt kl 21 og dei ynskjer å gå til sengs, og omvendt er dei som har lang naturleg døgnrytme som ikkje bli trøtte fordi når den astronomiske klokka seier kl. 23 så er den biologiske klokka kanskje ikkje meir enn kl. 20 som er alt for tidleg til at ein kjenner seg trøtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tvivlar på att låta skolebarnen börja kl 9 eller 10 skulle göra någon som helst forskjell. De kommer ju bara att gå och lägga sig senare hvis de får sova längre. 

Min poäng med den biologiska klocken var att jag tvivlar på att den er inställt på att vi ska vakna 4 timmar efter soluppgangen på sommaren och 3 timmar innan på vintern. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, freedomseeker said:

Du er ikke riktig godt bevart, vis litt folkeskikk.

Vintertid er helt ideelt for de som bor nedover på kontinentet, så det kommer til å bli vedtatt.

ikke så sikker... Se hva jeg fant : Were daylight savings time to be discontinued, a decision would have to be made as to whether or not to stay on ‘summer time’ or ‘winter time’. On this, at least, there is more obvious agreement among nations – all except Sweden want to remain on summer time, preferring to keep sunset later in the evenings at the expense of later sunrises in the mornings. The preference is by particularly wide margins in Spain, France, Britain and Italy (59-64% for summer time vs 23-27% for winter time)."

Rart forresten at Sverige foretrekker vinterstid hele året.... her er det, fra i fjor :
https://yougov.co.uk/international/articles/45460-eurotrack-which-europeans-want-get-rid-daylight-sa

• Liker 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Elgen-Hansi said:

Sommertid skaper ingen dødsfall eller ulykker. Det er skifte imellom sommer og vintertid som skaper problemer. Jeg er som sagt helt med på at det er en praksis som bør avsluttes. Men skal vi ha en permanent tid året rundt, så må vi velge en av de. Og der er jeg for sommertid, som sagt fordi vi har krevende lysforhold her i nord.

Les mitt siste inlegg.. Hvis EU følger hva folk flest vil ha og Norge følger etter, det er en god sjanse at vi får sommertid hele året :)
https://yougov.co.uk/international/articles/45460-eurotrack-which-europeans-want-get-rid-daylight-sa

all except Sweden want to remain on summer time, preferring to keep sunset later in the evenings at the expense of later sunrises in the mornings. The preference is by particularly wide margins in Spain, France, Britain and Italy (59-64% for summer time vs 23-27% for winter time).

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Wheeljack said:

Personlig så foretrekker jeg en time tidligere mørke faktisk, siden det passer veldig godt med en av hobbyene mine. Ikke nok til at jeg gidder å gjøre noen stor sak ut av det, men ville bare belyse (høhøhø) at det er ikke bare negativt med en time tidlgere mørke... for enkelte såklart.

Og bare på grunn av det, så ville jeg ha stemt for vintertid, om det noen gang skulle komme dit mener jeg - på lik linje at som andre ville ha stemt for sommertid, for det passer dem best.

HA HA HA ! Hvilken hobby snakker vi om ? er nysgerrig nå

Lenke til kommentar
1 hour ago, The Avatar said:

Om poenget er å ha lange kveldar med dagslys, så stemmer eg for ditt forslag om å innføre GMT +3 om vinteren då er blir det lyst ute til langt utpå kvelden.
Skal effekten av sommer-/vintertid gi varig gevinst så burde vi stille klokka anna kvar måned. Når vi no stilte klokka til vintertid så går det berre ein måneds tid før det uansett er like mørkt igjen. Om målet er å flytte klokka slik at vi får dagslys på kvelden så bør vi stille klokka tilbake ein time til i slutten av november, og deretter i slutten av desember, før vi gradvis startar å flytte klokka framover igjen måned for måned.

For meg så er målet å ha varme kvelder om sommeren sånn at man kan nyte varmen om kvelden. Der jeg bor, så går solen ned kl 8:45 i midten av august. Det blir kaldt ca 2 timer før solen går ned, så da kan man nyte varmen til 6:45. Om vi ikke hadde sommertid, så ville det bare vært til kl 5:45. Om morningen så står solen opp kl 5:45, noe som er mer enn tidlig nok.

Om vinteren så er det ikke varmt uansett og kvelden er mørk uansett. Så da er målet å ha lys om morningen og det kan vi til en viss grad få med vintertid.

Lenke til kommentar
2 hours ago, NatNat said:

HA HA HA ! Hvilken hobby snakker vi om ? er nysgerrig nå

Astronomi og Astrofotografering. Jo tidligere og lengre det er mørkt, jo bedre syntes jeg det er. Hvis jeg kan begynne klokka 19 istedetfor klokka 20 så betyr det en hel time mer med hobby for meg. Motsatt på vårparten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Wheeljack said:

Astronomi og Astrofotografering. Jo tidligere og lengre det er mørkt, jo bedre syntes jeg det er. Hvis jeg kan begynne klokka 19 istedetfor klokka 20 så betyr det en hel time mer med hobby for meg. Motsatt på vårparten.

høres super spennende ! 🤙

Lenke til kommentar

Hvis noen her tilfeldigvis eier en barnehage så er det bare å prøve på et opprør med å åpne en time tidligere og stenge en time tidligere i vintertiden. Det ville tvunget mange folk til å forskyve arbeidsdagen tidligere. Det opprøret hadde sikkert fått endel oppmerksomhet og effekt.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (1 time siden):

Hvis noen her tilfeldigvis eier en barnehage så er det bare å prøve på et opprør med å åpne en time tidligere og stenge en time tidligere i vintertiden. Det ville tvunget mange folk til å forskyve arbeidsdagen tidligere. Det opprøret hadde sikkert fått endel oppmerksomhet og effekt.

Einig. Og for veldig mange så er det nok nettopp det at ein ikkje får levert tidlegare i barnehage som også gjer at ein ikkje får dratt på jobb ein time tidlegare.

Og sjølv om at makspris i barnehagen er ei heit politisk potet, så vil eg tru at ein del foreldre er villige til å betale litt ekstra for at opningstida blir utvida med ein ekstra time i dei fem månedane vintertida varer. Då får ein det beste frå begge verdener, både tidlegare opning av barnehagen og uendra stengetid for dei som ikkje har moglegheit til å tilpasse arbeidstida si.

Lenke til kommentar
4 hours ago, PosteMonopolet said:

Da vil myndighetene true med å tilbaketrekke godkjennelsen av barnehagen og hvis man faktisk gjennomfører det, så blir man fordømt i media i noen dager og så mister godkjennelsen og barna blir sendt til en annen barnehage.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (16 minutter siden):

Da vil myndighetene true med å tilbaketrekke godkjennelsen av barnehagen og hvis man faktisk gjennomfører det, så blir man fordømt i media i noen dager og så mister godkjennelsen og barna blir sendt til en annen barnehage.

På kva grunnlag?
Eg kjenner ikkje til at det er krav om opningstid. Det er litt ulike satsar for tilskot avhengig av kor lenge barnehagen har opent, og i tillegg så er det sjølvsagt avgrensa kor mykje det er hensiktsmessig å redusere opningstida og likevel ha eit kundegrunnlag. I teorien er det likevel ingenting i vegen for at ein barnehage kan spesialisere seg på foreldre som berre har deltidsjobbar og derfor berre har opent 5 timar per dag, men kundegrunnlaget er nok særdeles dårleg, ikkje minst fordi det er dei færraste som har 50% stilling som jobbar dagleg frå kl 08 til 12.

Reglar for opningstid i barnehagen er vanlegvis nedfelt i vedtektene for private barnehager og via politiske vedtak for kommunale barnehagar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, The Avatar said:

På kva grunnlag?
Eg kjenner ikkje til at det er krav om opningstid. Det er litt ulike satsar for tilskot avhengig av kor lenge barnehagen har opent, og i tillegg så er det sjølvsagt avgrensa kor mykje det er hensiktsmessig å redusere opningstida og likevel ha eit kundegrunnlag. I teorien er det likevel ingenting i vegen for at ein barnehage kan spesialisere seg på foreldre som berre har deltidsjobbar og derfor berre har opent 5 timar per dag, men kundegrunnlaget er nok særdeles dårleg, ikkje minst fordi det er dei færraste som har 50% stilling som jobbar dagleg frå kl 08 til 12.

Reglar for opningstid i barnehagen er vanlegvis nedfelt i vedtektene for private barnehager og via politiske vedtak for kommunale barnehagar.

Skal man endre åpningstidene slik du foreslår, så må barnehagen søke om ny godkjenning fra kommunen, noe man naturligvis ikke får, fordi det går utover brukerene. Om man gjør det uten godkjenning så er det ulovlig og da vil barnehagen bli stengt ned.

Det er også ingen garanti for at foreldrene får noen av barnehagene de velger, og hvis barnehagen med spesielle åpningstider er den eneste barnehagen som har ledige plasser, så vil det skape problemer. Det er derfor lite fleksibilitet fra kommunen når man kan holde åpent.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

For meg er det det samme hvilken tid som beholdes, bare vi slutter med den helseskadelige praksisen med å stille klokka to ganger i året.

Og så tenker jeg kanskje det er viktig å samkjøre dette mest mulig med resten av Europa.

Lenke til kommentar
On 2.11.2024 at 9:58 AM, Markiii said:

Og så tenker jeg kanskje det er viktig å samkjøre dette mest mulig med resten av Europa.

ja, og det tas veldig alvorlig av EU: én grunn hvorfor det har stoppet opp er at UK (som jo ikke lenger er med i EU) ikke vil slutte med sommer-/vintertid. Siden Irland har en - på flere måter - kritisk og svært mye brukt grense på land mot Nord-Irland så er det enn så lenge at vi fortsetter med sommer-/vintertid - av hensyn til Irland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...