Gå til innhold

Vi (jeg?) som driter i vinterstid.


Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (28 minutter siden):

Nei og det er greit det, men det er heller ikke alle andre sitt ansvar, det er ditt. Og jobb jo det velger man selv, det er 100% opp til deg. 

Du er ikke riktig godt bevart, vis litt folkeskikk.

Vintertid er helt ideelt for de som bor nedover på kontinentet, så det kommer til å bli vedtatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fredrik2 skrev (16 minutter siden):

Jag problemiserar ju åpninstider och liknande av den enkla anledningen att det är faktiska problem. 

Samme for alle, og noen liker lys om morgenen, og andre om kvelden. 

 

Elgen-Hansi skrev (13 minutter siden):

Samfunnet har en døgnrytme veldig mange må følge, og skal den justeres feks for å tilpasse til lysforhold, så er det jo nettopp klokka som er løsningen.

Ja eller du kan finne en annen jobb, du kan snakke med sjefen eller du kan tilpasse deg på annet vis, men sommertid er fremdeles helt unødvendig, det er absolutt ingen grunn til at vi skal ha ødelegge døgnrytmen for alle, forårsake flere dødsfall og ulykker bare fordi enkelte har noen preferanser.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, freedomseeker said:

Du er ikke riktig godt bevart, vis litt folkeskikk.

Vintertid er helt ideelt for de som bor nedover på kontinentet, så det kommer til å bli vedtatt.

Problemet hvis man ser på europa är att idag går våran tidsone egentligen över flera tidsoner. Spanien sin vintertid är egentligen +1 och deras sommar tid +2. I Ungarn är vintertiden nästan -1. I spanien framstår mornarna väldigt mörka "stora" delar av året och i Ungarn  blir det alltid mörkt rätt tidigt.

Samtidigt som alla verkar vilja ha samma tid som de andra. 

 Sommartid året runt är ingen bra ide för Spanien medans vintertid året rundt inte är någon bra ide för Ungarn.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, skaftetryne32 said:

Saken er den at sommertid er ikke ideelt for alle, og det er også direkte skadelig med disse byttene fra vintertid til sommer tid og omvendt, det er saken og jeg holder meg til den, jeg har ikke dratt inn noen personlige problemer. 

Men du kan du bara sluta att svara mig eftersom jag skrev att folk flest inte bara kan välja når på dygnet de kan vara vakna. 

Och du bör inte heller komma med påstander som denna når du ikke klarar av att andra påpekar att det inte stämmer:

"Sommertid eller vintertid påvirker ikke mengden sol hverken i nord eller sør, det blir det samme uansett, det er opp til deg, ikke klokka. "

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (28 minutter siden):

Men du kan du bara sluta att svara mig eftersom jag skrev att folk flest inte bara kan välja når på dygnet de kan vara vakna. 

Ja det er en en sannhet med modifikasjoner, det er alltids mulig og bytte jobb eller tilpasse arbeidstiden, så det er faktisk en stor grad av valgfrihet her, om man absolutt vil. Om du ikke vil diskutere så er det opp til deg det også. 

 

fredrik2 skrev (31 minutter siden):

Och du bör inte heller komma med påstander som denna når du ikke klarar av att andra påpekar att det inte stämmer:

Men det stemmer jo så jeg vet ikke helt hva du snakker om.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Ja eller du kan finne en annen jobb, du kan snakke med sjefen eller du kan tilpasse deg på annet vis, men sommertid er fremdeles helt unødvendig, det er absolutt ingen grunn til at vi skal ha ødelegge døgnrytmen for alle, forårsake flere dødsfall og ulykker bare fordi enkelte har noen preferanser.    

Sommertid skaper ingen dødsfall eller ulykker. Det er skifte imellom sommer og vintertid som skaper problemer. Jeg er som sagt helt med på at det er en praksis som bør avsluttes. Men skal vi ha en permanent tid året rundt, så må vi velge en av de. Og der er jeg for sommertid, som sagt fordi vi har krevende lysforhold her i nord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...