Gå til innhold

Hater GameSpy!

Anbefalte innlegg

Hater GameSpy, hater GameSpy Arcade, og hater GameSpy 3D. Hvis HL2 er "powered by GameSpy", så er PC'en min til salgs!

Er det noen folkefront mot GameSpy noe sted?

Er det noe bedre serverbrowser for BF f.eks? Er All Seeing Eye like adware som GameSpy ?

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker All Seeing Eye mye mer enn Gamespy og er mer fornøyd med den, men det er ikke alle spill ASE tar, så da er det greit med Gamespy. Hva du mener med Adware er jeg ikke sikker på, men jeg har ikke merket noe på Ad-Aware scannen mine som tilhører Gamespy.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva er galt med Gamespy?

Synes at det er et bra program til å finne servere... :ermm:

Det er treigt, buggy, og har få funksjoner.

treigt på å starte spill, finne servere, og connecte til servere.

med buggy mener jeg at den "powered by gamespy" versjonen feiler hele tiden. noen ganger finner den ingenting, andre ganger fryser spillet når du starter GameSpy osv (dette skjer alle jeg kjenner, så det er ikke bare meg).

Det blir ikke helt riktig med betegnelsen "adware", men det er mye reklame og interne pop-ups i programmet, med mindre du har betalt for det, eller cracka det.

Lenke til kommentar

Eg har brukt GSA i 2 år nå. Nei, eg er ingen kjempefan av programmet, men må innrømme at det har funket fint til min bruk.

Om du ikkje liker GSA så bruk ASE ol. Eg betaler ingen verdens ting og har ikkje behov for det heller, reklamen er minimal.

Lenke til kommentar

Synes Gamespy 3d er helt greit server browsing progg.

Var det jeg først starta med da jeg begynte med online spilling, som på den tiden var half-life, team fortress classic og cs beta 1 og oppover.

Hadde nok av funksjoner for min del.

Nå må jeg innrømme at det er lenge siden jeg har brukt gamespy 3d, siden jeg har connecta til serverne jeg vil inn på via console på hl relaterte spill.

Da steam kom hadde jeg for lengs slutta med cs og den slags spill. Men det jeg har testa av steam i ettertid ser lovende ut. Hvis den kunne blitt like god eller kanskje bedre enn wc3 sin battle.net verson. Tror jeg det hadde fungert svært bra.

Gamespy arcade derimot, er vel hakket værre synes jeg. Ikke så ille som at jeg hater det og evt. blir forbanna over det. Noe som tråd starter indikerer :D

Men akkurat nå holder jeg meg til The All-Seeing Eye, selv om jeg ikke spiller så veldig mange online spill for tiden.

Lenke til kommentar

Når du sier det, og jeg tenker litt tilbake, var ikke GS 3D så ille. Brukte det til AQ2 (!!!!!), og det var vel nesten det eneste på markedet.

Men jeg skulle ønske at f.eks. BF og andre spill hadde innebygd, eller at det fantes, et BFSW, lignende HLSW til HL, som man kunne launche før man starta spillet. derfra kunne man (som i HLSW) ha buddylist, administrere servere, joine servere automagisk når det ble plass, ha favoritt servere lett tilgjengelig, endre status på MSN/IRC, Ringe bestemor og fortelle at du går inn på server osv. GS3D var tungvindt, treigt og fullt av bloat. GSA er lettere, treigere og "bloatier", men allikevel har det nesten ingen funksjoner. ASE har jeg ikke prøvd enda, for tiden bruker jeg ingameGS. og det er jeg ikke fornøyd med. Et program skal ikke henge i 5 sekunder fordi du ber den sortere en index på 500 linjer. I Americas Army hadde ikke ingame GameSpy engang mulighet for å legge til egne IP'er, så du måtte via console (ikke noe problem personlig, men lite brukervennlig) for å connecte til en viss IP.

Programmer som ASE og GS er også veldig generelle, og skal dekke alle gameres behov. dvs at du kan connecte til AA, BF, HL osv fra samme klient. Det kan du også med HLSW, men HLSW ble i utgangspunktet skrevet for HL, og har derfor mange fine funksjoner for nettopp HL+mods. Disse mulighetene (og til og med kompabiliteten(type-o?)) med andre spill mangler i stor grad, og jeg skulle ønske man hadde noe lignende til andre spill.

Til HL/mods hadde vi også et program som het CC, eller Console Connector. Dette programmet ventet på serverplass ved å starte opp HLconsole og skrive retry til den kom inn. Da var du garantert plass på serveren, og HL startet opp enda raskere enn ved bruk av HLSW, men det hadde færre funksjoner. en kombinasjon hadde kanskje vært drømmen? :D

men, det jeg kanskje lurer på nå, er hva BF spillere bruker? f.eks om du skal spille PCW eller lignende, hva bruker du/dere til å finne serveren/connecte?

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Gamespy suger og det har det alltid gjort..

Steam er faktisk veldig bra.. Jeg får bare noen små problemer akkurat når det er sluppet ut oppdateringer. Ellers funker det fint :)

1 tips til dere som har prøvd steam 1 gang for en stund siden og ikke gadd og bruke det fordi det var elendig, prøv igjen.

Lenke til kommentar

Vel, idag slapp GameSpy PBF QuickMatch.

QuickMatch helps you get into the best game of Battlefield as quickly as possible. It can find the best server for you based on what you want. It will always search for the lowest ping possible! It will let you know when a buddy has joined a server and allows you to follow easily. Or you can find a server and have your buddy or buddies follow you. You can also find a server based on its name or IP, quickly join a server you have played on recently, or join one of the GameSpy Subscriber Servers. All with a click of the mouse! QuickMatch does the work for you. Instead of browsing through a list of servers, just tell QuickMatch what you want and it will find it for you. You can also chat with your buddies who are connected through QuickMatch or GameSpy Arcade. Send and receive files, unlimited buddies, quickly launch the game or mod and much more!

Jeg føler at noen der ute har hørt meg... :w00t:

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

GameSpy suger spy!!

Gå rett over til The All Seeing Eye, slipper all den reklamen og registreringa.

Støtte for fler spill, flere valg, muligheter, oversikt. Du kan bestemme alt i det programmet, farger og slikt. Søk etter servere på ip, net el lan. +++

Prøv det i en uke å se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...