Hobby2000 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Ifm ny elbil har jeg installert Zaptec ladeboks, koblet med Futurehome hub mv. Når ladekabel plugges i bil og lader, så begynner ladingen umiddelbart. Jeg ønsker å kunne plugge inn kabel når jeg kommer hjem, men uten at lading begynner automatisk Og videre selv å kunne slå av/på ladning manuelt etterpå. Dvs ikke bare styrt av "Ecomode" , basert på strømpris osv. => Er det mulig?? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober Hobby2000 skrev (55 minutter siden): Ifm ny elbil har jeg installert Zaptec ladeboks, koblet med Futurehome hub mv. Når ladekabel plugges i bil og lader, så begynner ladingen umiddelbart. Jeg ønsker å kunne plugge inn kabel når jeg kommer hjem, men uten at lading begynner automatisk Og videre selv å kunne slå av/på ladning manuelt etterpå. Dvs ikke bare styrt av "Ecomode" , basert på strømpris osv. => Er det mulig?? Tror du må koble den til nett+ en sender koblet til strøm måler. Så setter du den i eco modus. Har kjørt min bil slik i 1,5 år. Eneste problem er at noen ganger starter den for seint og klarer ikke å lade til ønsket nivå Lenke til kommentar
Hobby2000 Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober Jepp, det funker såvidt med ecomodus. Men utfordringen er at ecomodus ikke kan settes til IKKE å lade...dvs den må lades hver natt med en gitt mengde. Men dersom man bare ønsker å la bilen være tilkoplet o selv bestemme tidspunkt for lading, da funker det ikke med ecomode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå