Gå til innhold

Bruk av Zaptec ladeboks og futurehome

Hobby2000

Anbefalte innlegg

Ifm ny elbil har jeg installert Zaptec ladeboks, koblet med Futurehome hub mv. Når ladekabel plugges i bil og lader, så begynner ladingen umiddelbart. Jeg ønsker å kunne plugge inn kabel når jeg kommer hjem, men uten at lading begynner automatisk Og videre selv å kunne slå av/på ladning manuelt etterpå. Dvs ikke bare styrt av "Ecomode" , basert på strømpris osv.

=> Er det mulig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hobby2000 skrev (55 minutter siden):

Ifm ny elbil har jeg installert Zaptec ladeboks, koblet med Futurehome hub mv. Når ladekabel plugges i bil og lader, så begynner ladingen umiddelbart. Jeg ønsker å kunne plugge inn kabel når jeg kommer hjem, men uten at lading begynner automatisk Og videre selv å kunne slå av/på ladning manuelt etterpå. Dvs ikke bare styrt av "Ecomode" , basert på strømpris osv.

=> Er det mulig??

Tror du må koble den til nett+ en sender koblet til strøm måler. Så setter du den i eco modus. Har kjørt min bil slik i 1,5 år.

Eneste problem er at noen ganger starter den for seint og klarer ikke å lade til ønsket nivå

Lenke til kommentar

Jepp, det funker såvidt  med ecomodus. Men utfordringen er at ecomodus ikke kan settes til IKKE å lade...dvs den må lades hver natt med en gitt mengde. Men dersom man bare ønsker å la bilen være tilkoplet o selv bestemme tidspunkt for lading, da funker det ikke med ecomode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...