Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antidepressiva

Gjest 4ce40...1be

Anbefalte innlegg

Gjest 4ce40...1be skrev (37 minutter siden):

Har hørt remeron of tolvon er tilnærma samme….

merka du noe forskjell på de to mtp virkning/bivirknking?

skjønner egentlig ikke at det er angst jeg har. Er jo helt gal 24/7 og er i en slags transe If husker ikke noe av gårsdagen eller natta. 
Føler meg såå utafor meg selv 

Anonymous poster hash: 4ce40...1be

Har du problemer med dissosiering? Sterke traumer? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4ce40...1be
Tussi skrev (6 minutter siden):

Har du problemer med dissosiering? Sterke traumer? 

Er ikke alt det jeg beskriver i HI en slags depersonalisering/derealisering?

Troe jeg hae fått traume redaksjon av denne situasjonen. Som jg nevnte, Med utmattelse langvarig syk og isolert. 

Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be skrev (7 minutter siden):

Er ikke alt det jeg beskriver i HI en slags depersonalisering/derealisering?

Troe jeg hae fått traume redaksjon av denne situasjonen. Som jg nevnte, Med utmattelse langvarig syk og isolert. 

Jeg tror medisiner kan hjelpe til en viss grad med angst og depresjon  .Men de andre tingene, og grunnlaget for angst og depresjon må tas tak i i terapi... medisiner er en krykke kun, desverre...

Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be
Tussi skrev (16 minutter siden):

Jeg tror medisiner kan hjelpe til en viss grad med angst og depresjon  .Men de andre tingene, og grunnlaget for angst og depresjon må tas tak i i terapi... medisiner er en krykke kun, desverre...

Jo men trenger jo en lettelse i symptomer. Er jo havna i et traume og ikke noe jg «kan ta tak i». Terapi fungerer ikke med de symltomene der

Trenger hjelp til å hvile og

merka du no forskjell på remeron of tolvon?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Tussi said:

Jeg har hatt sånn ekstrem angst/stress ja, og ikke så mye kobler helt ut...

Men jeg tenker efexor, dvs venlafaksin kan være verdt å prøve

Tar ikke all angsten, det er en grunn til den i utgangspunktet,.Men tar mye

ikke anbefal ham Venlafaxin, det er et mareritt å stoppe... Det verste. Jeg ønsket jeg hadde aldri starta med den..

Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be
NatNat skrev (5 minutter siden):

ikke anbefal ham Venlafaxin, det er et mareritt å stoppe... Det verste. Jeg ønsket jeg hadde aldri starta med den..

Kommer ikke til å tørre venlafaksin nei😪

men kanskje Brintellix….?

Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be skrev (11 minutter siden):

Jo men trenger jo en lettelse i symptomer. Er jo havna i et traume og ikke noe jg «kan ta tak i». Terapi fungerer ikke med de symltomene der

Trenger hjelp til å hvile og

merka du no forskjell på remeron of tolvon?

Jeg slutta på begge pga vektøkning.... remeron var verst

NatNat skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri prøvd å slutte på den, begynte i mai, håper jeg kan ta den resten av livet... Men hvis en har som mål midlertidig bruk så er den kanskje ikke den beste...

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tussi said:

Jeg har aldri prøvd å slutte på den, begynte i mai, håper jeg kan ta den resten av livet... Men hvis en har som mål midlertidig bruk så er den kanskje ikke den beste...

Har du noen gang glemt å ta en dose ? Det er et mareritt.. Jeg har vært på Effexor i mange år men i det siste, virker det ikke like bra som før.. Jeg har prøvd å kutte ned, det er forferdelig vanskelig å slutte med den.. :(

Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be
Tussi skrev (5 minutter siden):

Åja, men merka du no psyksiKe bivirknknher/forveerring/virkning of forskjell mellom remeron og tolvon?

Lenke til kommentar
NatNat skrev (18 minutter siden):

Har du noen gang glemt å ta en dose ? Det er et mareritt.. Jeg har vært på Effexor i mange år men i det siste, virker det ikke like bra som før.. Jeg har prøvd å kutte ned, det er forferdelig vanskelig å slutte med den.. :(

Har vel glemt en, men det var kort tid etter jeg startet.... håper effekten holder seg... Men har hørt at den er dritkjip å slutte på pga kort halveringstid LG store bivirkninger... lykke til🥰

Gjest 4ce40...1be skrev (17 minutter siden):

Åja, men merka du no psyksiKe bivirknknher/forveerring/virkning of forskjell mellom remeron og tolvon?

Nei,.merka egentlig ikke noe .jeg pleier ikke å få så mange bivirkninger av AD, men merka ingen effekt på angsten ihvertfall. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...