Tussi Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Gjest 4ce40...1be skrev (37 minutter siden): Har hørt remeron of tolvon er tilnærma samme…. merka du noe forskjell på de to mtp virkning/bivirknking? skjønner egentlig ikke at det er angst jeg har. Er jo helt gal 24/7 og er i en slags transe If husker ikke noe av gårsdagen eller natta. Føler meg såå utafor meg selv Anonymous poster hash: 4ce40...1be Har du problemer med dissosiering? Sterke traumer? Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Tussi skrev (6 minutter siden): Har du problemer med dissosiering? Sterke traumer? Er ikke alt det jeg beskriver i HI en slags depersonalisering/derealisering? Troe jeg hae fått traume redaksjon av denne situasjonen. Som jg nevnte, Med utmattelse langvarig syk og isolert. Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Gjest 4ce40...1be skrev (7 minutter siden): Er ikke alt det jeg beskriver i HI en slags depersonalisering/derealisering? Troe jeg hae fått traume redaksjon av denne situasjonen. Som jg nevnte, Med utmattelse langvarig syk og isolert. Anonymous poster hash: 4ce40...1be Jeg tror medisiner kan hjelpe til en viss grad med angst og depresjon .Men de andre tingene, og grunnlaget for angst og depresjon må tas tak i i terapi... medisiner er en krykke kun, desverre... Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Tussi skrev (16 minutter siden): Jeg tror medisiner kan hjelpe til en viss grad med angst og depresjon .Men de andre tingene, og grunnlaget for angst og depresjon må tas tak i i terapi... medisiner er en krykke kun, desverre... Jo men trenger jo en lettelse i symptomer. Er jo havna i et traume og ikke noe jg «kan ta tak i». Terapi fungerer ikke med de symltomene der Trenger hjelp til å hvile og merka du no forskjell på remeron of tolvon? Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 2 hours ago, Tussi said: Jeg har hatt sånn ekstrem angst/stress ja, og ikke så mye kobler helt ut... Men jeg tenker efexor, dvs venlafaksin kan være verdt å prøve Tar ikke all angsten, det er en grunn til den i utgangspunktet,.Men tar mye ikke anbefal ham Venlafaxin, det er et mareritt å stoppe... Det verste. Jeg ønsket jeg hadde aldri starta med den.. Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober NatNat skrev (5 minutter siden): ikke anbefal ham Venlafaxin, det er et mareritt å stoppe... Det verste. Jeg ønsket jeg hadde aldri starta med den.. Kommer ikke til å tørre venlafaksin nei😪 men kanskje Brintellix….? Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Gjest 4ce40...1be skrev (11 minutter siden): Jo men trenger jo en lettelse i symptomer. Er jo havna i et traume og ikke noe jg «kan ta tak i». Terapi fungerer ikke med de symltomene der Trenger hjelp til å hvile og merka du no forskjell på remeron of tolvon? Anonymous poster hash: 4ce40...1be Jeg slutta på begge pga vektøkning.... remeron var verst NatNat skrev (10 minutter siden): ikke anbefal ham Venlafaxin, det er et mareritt å stoppe... Det verste. Jeg ønsket jeg hadde aldri starta med den.. Jeg har aldri prøvd å slutte på den, begynte i mai, håper jeg kan ta den resten av livet... Men hvis en har som mål midlertidig bruk så er den kanskje ikke den beste... 1 Lenke til kommentar
NatNat Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 3 minutes ago, Tussi said: Jeg slutta på begge pga vektøkning.... remeron var verst Jeg har aldri prøvd å slutte på den, begynte i mai, håper jeg kan ta den resten av livet... Men hvis en har som mål midlertidig bruk så er den kanskje ikke den beste... Har du noen gang glemt å ta en dose ? Det er et mareritt.. Jeg har vært på Effexor i mange år men i det siste, virker det ikke like bra som før.. Jeg har prøvd å kutte ned, det er forferdelig vanskelig å slutte med den.. Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Tussi skrev (5 minutter siden): Jeg slutta på begge pga vektøkning.... remeron var verst Jeg har aldri prøvd å slutte på den, begynte i mai, håper jeg kan ta den resten av livet... Men hvis en har som mål midlertidig bruk så er den kanskje ikke den beste... Åja, men merka du no psyksiKe bivirknknher/forveerring/virkning of forskjell mellom remeron og tolvon? Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober NatNat skrev (18 minutter siden): Har du noen gang glemt å ta en dose ? Det er et mareritt.. Jeg har vært på Effexor i mange år men i det siste, virker det ikke like bra som før.. Jeg har prøvd å kutte ned, det er forferdelig vanskelig å slutte med den.. Har vel glemt en, men det var kort tid etter jeg startet.... håper effekten holder seg... Men har hørt at den er dritkjip å slutte på pga kort halveringstid LG store bivirkninger... lykke til🥰 Gjest 4ce40...1be skrev (17 minutter siden): Åja, men merka du no psyksiKe bivirknknher/forveerring/virkning of forskjell mellom remeron og tolvon? Anonymous poster hash: 4ce40...1be Nei,.merka egentlig ikke noe .jeg pleier ikke å få så mange bivirkninger av AD, men merka ingen effekt på angsten ihvertfall. 1 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Hei har du prøvd Cymbalta? Jeg har brukt det i flere år og det klarer å holde meg rolig isteden for at følelsene tar av og du føler at alt inn i hodet blir et sort hull. Jeg har jo og nerveskader som da gjør at Cymbalta passer meg og min kroppslige plager. Hør med legen din hvis du ikke har prøvd det. Lykke til Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november halnes1 skrev (På 31.10.2024 den 5:59 PM): Hei har du prøvd Cymbalta? Jeg har brukt det i flere år og det klarer å holde meg rolig isteden for at følelsene tar av og du føler at alt inn i hodet blir et sort hull. Jeg har jo og nerveskader som da gjør at Cymbalta passer meg og min kroppslige plager. Hør med legen din hvis du ikke har prøvd det. Lykke til Nei. Er ikke det samme som efexor? skal kanskje prøve Brintellix. Noen prøvd det? Utfordringa er jo at jeg har en utmattelsetiltand i bunn… så litt vanskelf vite hva som er hva;( Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Gjest 4ce40...1be skrev (6 timer siden): Nei. Er ikke det samme som efexor? skal kanskje prøve Brintellix. Noen prøvd det? Utfordringa er jo at jeg har en utmattelsetiltand i bunn… så litt vanskelf vite hva som er hva;( Anonymous poster hash: 4ce40...1be Cymbalta er ikke efexor, efexor er venlafaksin, mens Cymbalta er duloxetin, begge er SNRI dog Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Tussi skrev (17 minutter siden): Cymbalta er ikke efexor, efexor er venlafaksin, mens Cymbalta er duloxetin, begge er SNRI dog Så samme greia da egentlig … er veldg redd for effexor Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Gjest 4ce40...1be skrev (3 minutter siden): Så samme greia da egentlig … er veldg redd for effexor Anonymous poster hash: 4ce40...1be Hvorfor? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november TS, for meg virker det som du har et ganske komplekst sykdomsbilde og tung situasjon. Jeg vil derfor foreslå at du søker tyngre faglig hjelp enn fra folk på et forum. Nå kan det selvsagt være dyktige gode kommentarer og råd her, men det er vanskelig å skille de gode fra de mindre gode og vite med sikkerhet hvem som har dyp kompetanse og hvem som ikke har det. Så jeg håper ingen føler seg støtt av at jeg anbefaler tyngre faglig kompetanse. Jeg vil anta at fastlege kombinert med psykiatri kan være riktig sted å søke hjelp. Lenke til kommentar
Gjest 4ce40...1be Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Simen1 skrev (1 time siden): TS, for meg virker det som du har et ganske komplekst sykdomsbilde og tung situasjon. Jeg vil derfor foreslå at du søker tyngre faglig hjelp enn fra folk på et forum. Nå kan det selvsagt være dyktige gode kommentarer og råd her, men det er vanskelig å skille de gode fra de mindre gode og vite med sikkerhet hvem som har dyp kompetanse og hvem som ikke har det. Så jeg håper ingen føler seg støtt av at jeg anbefaler tyngre faglig kompetanse. Jeg vil anta at fastlege kombinert med psykiatri kan være riktig sted å søke hjelp. Jeg håper ikke du mener jeg har en tung psykiatrisk lidelse?💗 Men ja, komplekst og tungt. Føler ikke jeg har fått noe hjelp av dps og er ferdig med det. Anonymous poster hash: 4ce40...1be Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå