Brake Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Hei Er litt grønn på dette med utbygging av nettverk Har sattelittmodem i stuen med wi-fi og kabel til pc og ønsker wi-fi dekking i den andre etasje til mobil , litt bobbb bobbb med 4g/+ , Hva Trenger jeg da ett modem el en Router Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Behovet er en ekstra WiFi sender, gjerne omtalt som access point, AP. Kan kobles til via en nettverks kabel, eller trådløst. Trådløs mesh nettverk krever i praksis utstyr fra samme leverandør. Lenke til kommentar
Brake Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober Leverandøren har enten sattelitt bredbånd eller flere valg av mobilt bredbånd Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Brake skrev (19 minutter siden): Leverandøren har enten Hva heter leverandøren? Lenke til kommentar
Brake Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober Pr i dag er det brdy , som en gang var bredbånd no , og tok over etter at Viasat ikke lengre driver med internett i Norge , Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Det er noen alternativer: 1. Accesspunkt i 2.etg. med kabel til satelittmodemet. 2. Accesspunkt uten kabel til satelittmodemet. Accesspunktet må stå plassert innenfor god dekning fra satelittmodemet. 3. Erstatte satelittmodemets wi-fi med et mesh nettverk. Hovednoden må kobles til satelittmodemet med kabel. Meshnodene trenger bare strøm. Lenke til kommentar
Brake Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober Har alternativ 1 i dag, blir da og koble i fra kabel fra nettverkskort på pc og wi-fi til pc og mobil med egnet enhet Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Brake skrev (53 minutter siden): Har alternativ 1 i dag Hvilket merke og modell? Kanskje satelittmodemet ikke har innebygd wi-fi? Lenke til kommentar
Brake Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober jo, viasat RM 5111 Router wi-fi , har cromecast til Tv`n Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Jeg tror ikke dette fungerer særlig godt. Hva er merke og modell på den egne enheten du idag bruker for å gi wi-fi i 2.etg.? Lenke til kommentar
Brake Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober pr i dag er det ikke annet en kabel til pc`n nettverkskort , var defor jeg startet diskusjon omkring om hva en behøver til wi-fi Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) Da har du ikke alternativ 1 i dag. Jeg tror denne kan settes opp i aksesspunkt modus: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5656147 Det skal fungere slik at du kan ta den eksisterende ledningen fra satelittmodemet inn i den boksen samt koble til pc'en. Endret 27. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
Brake Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober Så langt har jeg kontroll og trenger vel ikke noe mere avansert enn dette : https://www.proshop.no/Tilgangspunkt/TP-Link-TL-WA801N-300Mbps-Wireless-N-Access-Point/2861148?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwyfe4BhAWEiwAkIL8sLTrpyxQwRbKIwYQ8_i8zvI_IKTYZi4CKY8EyKY-k6vWGm4DZN1CnhoC9DAQAvD_BwE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå