RaymondK Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Har noen underskap på kjøkkenet med plasthyller som er veldig irriterende. Skal veldig lite til før dem faller ned. Må vel finnes et sted man kan kjøpe skuffer som passer inn i skapet? Er ikke så gira på å bytte ut hele kjøkkenet. Vil bare skuffer som er lette å dra ut, og aldri faller ned. Innser at jeg kanskje blir nødt å bytte alle frontene i samme slengen 😛 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober RaymondK skrev (14 minutter siden): Har noen underskap på kjøkkenet med plasthyller som er veldig irriterende. Skal veldig lite til før dem faller ned. Må vel finnes et sted man kan kjøpe skuffer som passer inn i skapet? Er ikke så gira på å bytte ut hele kjøkkenet. Vil bare skuffer som er lette å dra ut, og aldri faller ned. Innser at jeg kanskje blir nødt å bytte alle frontene i samme slengen 😛 Prøv feks jula 😀 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Det er flere firma som leverer kjøkkenfornying. Nye fronter og skuffer lages på mål, for å passe inn i eksisterende skrog. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Finnes det noen enkle byggesett man kan justere i bredde og høyde og montere inn i eksisterende skrog, så man slipper å oppsøke et kjøkkenfornying firma? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Subara skrev (22 minutter siden): Finnes det noen enkle byggesett man kan justere i bredde og høyde og montere inn i eksisterende skrog Jeg tror ikke det, men kjøkkenskapet har sannsynligvis standard bredde. Da er det vel bare å stikke på ikea og handle. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober mobile999 skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det, men kjøkkenskapet har sannsynligvis standard bredde. Da er det vel bare å stikke på ikea og handle. Tror ikke kjøkkenskapet mitt fra 70-tallet har standard bredde av i dag. Ser at moderne kjøkken har bredere og dypere skuffer. Hadde vært fint hvis man kunne ha byttet ut listene/sporene til skuffene, kjøpt nye skuffer og beholdt skroget. Sånn som med bokhyller. Man bare flytter "plugger "opp og ned i hullene, etter hvor smale og høye hyller man vil ha. Da hadde livet vært enkelt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober (endret) Subara skrev (37 minutter siden): kjøkkenskapet mitt fra 70-tallet Mao ikke noe vits i å legge tid og penger i å få til noe. Det er selvfølgelig mulig å få til noe. Hva er bredden mellom veggene? Endret 26. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober 4 minutes ago, Subara said: Tror ikke kjøkkenskapet mitt fra 70-tallet har standard bredde av i dag. Ser at moderne kjøkken har bredere og dypere skuffer. Hadde vært fint hvis man kunne ha byttet ut listene/sporene til skuffene, kjøpt nye skuffer og beholdt skroget. Sånn som med bokhyller. Man bare flytter "plugger "opp og ned i hullene, etter hvor smale og høye hyller man vil ha. Da hadde livet vært enkelt. Eksakt!! 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober RaymondK skrev (2 timer siden): Hva er bredden mellom veggene? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Jeg tror det er 6 mm smalere enn dagens standard, mao ikke bare å stikke på ikea og finne noe som passer. Det er selvfølgelig mulig å få kjøpt skuffeskinner som kan brukes til skuffer som da må bygges på mål. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober mobile999 skrev (22 timer siden): Jeg tror det er 6 mm smalere enn dagens standard, mao ikke bare å stikke på ikea og finne noe som passer. Det er selvfølgelig mulig å få kjøpt skuffeskinner som kan brukes til skuffer som da må bygges på mål. Mine er 258 cm, 358 cm og 558 cm. Gjerne hvis du har link til mulige produkter. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober x58 mm skal etter min hoderegning være 10 mm smalere enn dagens standard. 30 cm smale skuffer er uvanlig, sannsynligvis fordi skuffer er dyrt og smale skuffer er lite for pengene. Her er eksempel på skuffeskinner (dersom skapet er dypt nok): Link til skuffeskinner Materialer til skuffene lages i kryssfiner av løvtre, 6mm bunn og 18mm sider. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå