Mr.M Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april både temu og aliex begynner bli merkbart dyrere syns jeg. enkelte ting lønner seg å kjøpe her hjemme eks. clogs kjøpte et par på Europris for 59,- her om dagen, på de nevnte stedene er det det dobbelte (men de har selvsagt større utvalg) også "standard" t-skjorter, badehåndkler eller generelt endel tekstilvare er blitt dyrt. Eneste er piratmerker, de virker fortsatt å være billigere enn originalvare her hjemme (ikke overraskende forsåvidt) man finner mye sko/støvler/klær (eller alskens ting) på tilbud i norske nettbutikker hvis man følger litt med, en bør/kan ikke lengre utgå fra at Kina-butikkene automatisk er billigst. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Alt av sko på tilbud stopper som regel på 46, ikke at jeg kjøper sko på Temu. Blir full pris i norske butikker. De fleste butikker stopper på 46, noen på 47. Har kjøpt sandaler som jeg ikke har fått brukt ennå. På grunn av været. Har kjøpt sokker. De var helt greie. Jeg må uansett kjøpe sokker på nett, str. 48. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Mr.M skrev (52 minutter siden): både temu og aliex begynner bli merkbart dyrere syns jeg Enig der ja, jeg bruker bare Temu for tiden da siste opplevelse med AliExpress ikke frister til å handle mer derfra. Men de har tydelig skrudd prisene opp, det er faktisk en del varer som er like dyre eller dyrere enn priser fra Biltema / Clas Ohlson som jeg sammenligner litt med.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Dubious skrev (36 minutter siden): Alt av sko på tilbud stopper som regel på 46, ikke at jeg kjøper sko på Temu. Blir full pris i norske butikker. De fleste butikker stopper på 46, noen på 47. Har kjøpt sandaler som jeg ikke har fått brukt ennå. På grunn av været. Har kjøpt sokker. De var helt greie. Jeg må uansett kjøpe sokker på nett, str. 48. Sparkjøp var flinke før med store skostørrelser, men siste tiden har det minket, men forsatt min foretrukne butikk og tilbudsprisene på salg er rene røverkjøp. (bruker 46 men tar av og til 47 pga. komfort) apropos sokker, har forsøkt ankel-sokker men er jo håpløse selv i str. 47/48 skjønner ikke helt hvorfor, men de er trange og etter en vask blir de bitte små. De er jo ikke akkurat rakett-vitenskap å lage. (vanlige strømper i den størrelsen er jo ok) Har prøvd ankelsokker fra minst et par forskjellige butikker, men nei. Temu og Aliexpress er utelukket i den her sammenhengen, jeg har i alle fall ikke funnet noe i den størrelsen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Woff skrev (22 minutter siden): faktisk en del varer som er like dyre eller dyrere enn priser fra Biltema / Clas Ohlson som jeg sammenligner litt med legger til Jula, Rusta og Jem & Fix også (avhengig av hvor man bor) (på sistnevnte sted fikk jeg tak i vinterisolert kjeledress for 200 kroner. De annonserer ikke, må ta turen innom en gang i blant å kikke i reolene for "utgående varer" Lenke til kommentar
Woff Skrevet 16. april Del Skrevet 16. april Mr.M skrev (1 minutt siden): på sistnevnte sted Har vi nok ikke her i Lillehammer, men de andre er med på lista her ja! ☺️ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Så en video i dag om at TEMU har vært så billig frem til nå som en PR kampanje og at de blør penger. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april Theo343 skrev (Akkurat nå): og at de blør penger Det gjør de neppe lenger med dagens priser, ikke veldig mye vits i et Temu som er så dyrt som det du ser nå, beklageligvis... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. april Del Skrevet 17. april (endret) Så nå at den videoen var over 1 år gammel faktisk. Så du har nok rett. Ellers kom mine 2 første ordre i går. De var slått sammen til 1 pose som var helt greit. Alt var ok med unntak av at noen hadde rivdt opp et par pappesker (ant. tollen). Alle produktene var ok og fungerte som forventet. Har ellers også lagt merke til at "billig" er det ikke nødvendigvis alltid lenger. Man må handle litt som når man drar over svenskegrensa, ved å være prisbevisst på varene man kjøper. En sykkelstøtte med samme type utforming, festefunksjon osv. kunne jeg få billigere på XXL enn på Temu. Forløpig blir da Temu mer plassen å finne noen "ting &t tang" jeg ikke lett finner andre steder. Samt sjekke om man kan få det til en grei pris der. Endret 17. april av Theo343 1 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april Del Skrevet 18. april det har visstnok murret litt på Temu pga. at de krever høye avgifter av selgerne der. Toppet seg når flere hundre kremmere fysisk møtte opp foran Temu's hovedkvarter i Guangzhou https://www.reuters.com/business/retail-consumer/chinas-temu-vendors-protest-over-penalty-policy-2024-07-31/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå