Mr.M Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) hva tror/tenker dere om dette? altså, det er HD printed iflg. beskrivelse, men ser mistenkelig naturtro ut med dybde https://share.temu.com/8Dm2j5l3WJA ser kjøpere er fornøyd, men synes liksom der virker for godt å være sant eller er det mulig? Endret 13. april av Mr.M fikset link Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Mr.M skrev (10 minutter siden): men ser mistenkelig naturtro ut med dybde Temu oppgir ikke noe om dybde.. Ser dette skal være en aluminiumsplakat med 20 cm som diameter. Og siden det er en katte-nese med værhår så er det neppe noe 3D da disse ikke hadde overlevd? Men den ser jo meget bra ut, så å bruke en 50-lapp kan neppe være feil? Hvis du ikke er fornøyd så returner den og få pengene tilbake... 🙂 Endret 13. april av Woff Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april Woff skrev (9 minutter siden): Temu oppgir ikke noe om dybde.. Ser dette skal være en aluminiumsplakat med 20 cm som diameter. Og siden det er en katte-nese med værhår så er det neppe noe 3D da disse ikke hadde overlevd? Men den ser jo meget bra ut, så å bruke en 50-lapp kan neppe være feil? Hvis du ikke er fornøyd så returner den og få pengene tilbake... 🙂 skal ikke ha akkurat denne, men kikket litt på Egypt tingen (Tutankhamon figurer etc.) til interiør ikke noe å si på prisene, men kunne nesten mistenke de har limt fast et ekte kattehode på den plata Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. april Del Skrevet 13. april (endret) Det tror jeg du kan glemme ja.. Det er nok kun en plakat / et skilt av metall uten noe som stikker ut. Men jeg er enig med deg, med så gode bilder så SER det jo nesten ut som 3D ja. Ta det med i beregningen når du bestiller så du ikke blir skuffet og som sagt er det jo lov å klage hvis du ikke er fornøyd og få pengene refundert.. (Jeg har faktisk klaget på flere varer, får pengene tilbake og det jeg klager på beholder jeg eller kaster det..) Endret 14. april av Woff Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Mr.M skrev (22 timer siden): hva tror/tenker dere om dette? altså, det er HD printed iflg. beskrivelse, men ser mistenkelig naturtro ut med dybde https://share.temu.com/8Dm2j5l3WJA ser kjøpere er fornøyd, men synes liksom der virker for godt å være sant eller er det mulig? Se på bildene om ligger i brukeranmeldelsene kanskje? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april (endret) Markiii skrev (1 time siden): Se på bildene om ligger i brukeranmeldelsene kanskje? god ide får vel bare bøye meg i støvet, utrolig at de får til denslags 3D-effekt på en slett plate. Endret 14. april av Mr.M Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Anmeldelsene er bare en pekepinn. Jeg stoler ikke på de i det hele tatt. "Fått produktet, ser greit ut" "Ikke prøvd produktet" "Fungerer ikke, men ellers bra produkt" Sånn fortsetter det, og alle gir 5 stjerner. 2 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Dubious skrev (5 minutter siden): Anmeldelsene er bare en pekepinn. Jeg stoler ikke på de i det hele tatt. Sånn fortsetter det, og alle gir 5 stjerner. Du har neppe prøvd å gi en vare karakter? Det har Temu gjort SVERT vanskelig å få til, sikkert fordi de ikke liker dårlige karakterer.. (Jeg har prøvd OG gitt opp..) Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Hva skjer med Temu-pakkene nå? 😮 Fikk beskjed i går kveld om at min siste pakke var overført til helt hjem, uten at noen grunn oppgis.. Nå er jeg normalt meget glad for at helt hjem tar seg av dette her i landet (for meg i alle fall) da pakka er nesten garantert å komme hit på et snaut døgn, i motsetning til posten som bruker ekstremt lang tid på å få en pakke fra Oslo til Lillehammer.. (De skal jo sortere pakka flere ganger og leverer jo ikke hver dag men annen hver dag..) Kanskje posten innrømmer at de neppe hadde klart å levere FØR påske? 😁 Jeg skriver 'normalt' da dagens levering var under enhver kritikk. Siden jeg har overvåking av egen innkjøring der postkassa står sjekket jeg hvordan leveringen ble foretatt.. Bilen fra helt hjem stoppet opp, ruta ble sveivet ned og pakka kastet i retning postkassa, men landet på bakken, noe budet tydeligvis var fornøyd med, stenger vinduet og kjører videre.. Pakka hadde FINT fått plass i postkassa så dette var ELENDIG av budet her. 😒 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Woff skrev (1 time siden): Du har neppe prøvd å gi en vare karakter? Det har Temu gjort SVERT vanskelig å få til, sikkert fordi de ikke liker dårlige karakterer.. (Jeg har prøvd OG gitt opp..) Aldri giddet på Temu. Må jo prøve påroduktene først, og finne ut hvor mye de tåler, og det kan to ja sin tid. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Dubious skrev (4 timer siden): Anmeldelsene er bare en pekepinn. Jeg stoler ikke på de i det hele tatt. "Fått produktet, ser greit ut" "Ikke prøvd produktet" "Fungerer ikke, men ellers bra produkt" Sånn fortsetter det, og alle gir 5 stjerner. Men mange har også bilder, og de pleier etter min erfaring å være korrekte. Det kan også lønne seg å sortere etter nyeste anmeldelse. Der finner man ofte negative anmeldelser, som kan gi et mer troverdig bilde av produktet. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Dubious skrev (2 timer siden): Aldri giddet på Temu. Må jo prøve påroduktene først, og finne ut hvor mye de tåler, og det kan to ja sin tid. Og når man har fått prøvd dem, er produktet fjernet fra Temu. De virker ofte å ha ganske kort "levetid". 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Markiii skrev (1 time siden): Og når man har fått prøvd dem, er produktet fjernet fra Temu. De virker ofte å ha ganske kort "levetid". Prøver å handle hos de som har 1k+ solgte. De er der som regel hele tiden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Ser at pakkene har ligget en stund i den norske tollen med status "Fortollet" i 2-3 dager. Hva pleier dere å få av avgifter på kjøp på Temu? Quote Når pakken er "fortollet", må du altså betale: 25 % mva av totalbeløpet (inkludert frakt) Eventuell toll (avhengig av varetype) Fortollingsgebyr til transportøren Dette må jo spise opp alt av evt. fortjeneste på kjøp fra Temu? Eks. en sykkelstøtte blir dyrere enn på XXL. Og gjelder ikke dette for TEMU? Quote VOEC-registrert: Temu er registrert i VOEC-ordningen, noe som betyr at du betaler norsk merverdiavgift (mva) direkte i nettbutikken når du handler. Da slipper du ekstra tollbehandling og gebyrer ved ankomst til Norge EDIT: Får litt Trump vibber av Norge med ekstra avgifter på varer og matvarer fra utlandet "for å beskytte norske interesser". Det høres jo fryktelig ut som Trump. (satt på spissen) Endret 15. april av Theo343 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april 6 minutes ago, Theo343 said: Får litt Trump vibber av Norge med ekstra avgifter på varer og matvarer fra utlandet "for å beskytte norske interesser". Det høres jo fryktelig ut som Trump. (satt på spissen) Det er altså feil at norske butikker skal måtte legge må mva, mens Temu skal slippe? Når det kommer til Norges tollvern på en del matvarer kan jeg dog være tilbøyelig til å være litt enig. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) Theo343 skrev (13 minutter siden): Hva pleier dere å få av avgifter på kjøp på Temu? Du betaler KUN prisen du finner på Temu's sider, fortollingen betyr bare at det sjekkes.. De legger IKKE på noe toll / moms da pakka allerede er fullstendig betalt, altså det du betaler ved utsjekk er totalen! De ANDRE selskapene har tydeligvis ikke fått med seg dette, der kan du regne med toll-gebyrer fortsatt, SELV om du har betalt toll der det er bestilt. (Jeg bestiller ganske ofte fra Temu og har til dags dato ALDRI betalt noe mer i etterkant!) Grunnen til at den Norske tollen TAR TID vites ikke, annet enn at det er statsansatte som kanskje ikke har det travelt? og kanskje de har for mye å gjøre?, men det er der det brukes LENGST tid nå på varer fra Temu! Endret 15. april av Woff Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) 12 minutes ago, Woff said: Du betaler KUN prisen du finner på Temu's sider, fortollingen betyr bare at det sjekkes.. Ah da blir det spennende å se . Har hatt mye ubehagelige overaskelse med kjøp fra helt ryddige nettbutikker i Europa hvor man betaler norsk mva ved kjøpet, men likevel må ut med 1800,- i det norske systemet på en vare til ca. 13000,-. At det må sjekkes av tollen har jeg selvsagt full forståelse for. Endret 15. april av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) 15 minutes ago, Smule8o said: Det er altså feil at norske butikker skal måtte legge må mva, mens Temu skal slippe? Når det kommer til Norges tollvern på en del matvarer kan jeg dog være tilbøyelig til å være litt enig. Joda. Alle land benytter toll for å beskytte egne særinteresser. Eks. var Norge der hvor de muligens ville påføre ekstra tollsats på kinesiske elbiler en periode og EU har vel allerede gjort det. Quote EU har innført ekstra toll på kinesiske biler, spesielt elbiler. Bakgrunnen er at EU mener kinesiske bilprodusenter får urettferdige subsidier fra staten, noe som gir dem en konkurransefordel i det europeiske markedet. De nye tollsatsene varierer avhengig av produsent og samarbeid med EUs undersøkelser, men ligger typisk mellom 17 % og 38,1 % i tillegg til EUs ordinære bilimporttoll på 10 %. For enkelte produsenter kan den totale tollen komme opp i rundt 45 %. For eksempel har MG fått 48 % og BYD 27 % i toll, ifølge varslede satser Det samme har vel vært diskutert i politikken om Temu. Normalt sett vil jeg bruke Temu til "småting" som er vanskelig å finne eller unormalt fordyrende i den norske økonomien. Men tilbake til Temu shopping Endret 15. april av Theo343 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Jag handler mest mulig norske butikker, men når varen koster 300 på Temu, og 3000 i Norge, og da kun til bedrifter, ja da blir det Temu. Ikke sikkert den til 300 er like bra, men den er bra nok for mitt bruk. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april (endret) 1 hour ago, Dubious said: Jag handler mest mulig norske butikker, men når varen koster 300 på Temu, og 3000 i Norge, og da kun til bedrifter, ja da blir det Temu. Ikke sikkert den til 300 er like bra, men den er bra nok for mitt bruk. Absolutt forståelig. Jeg har nå gjort ca. 4 bestillinger på 350-500,- hver seg siste par ukene. Praktiske ting jeg har behov for til alskens formål. Eneste jeg er litt usikker på er hvordan musematter, glidez, samt skinnprodukter (bordmatter) osv. faktisk er i kvalitet (ikke fake leather). Vurderte å se om de har noen gode thermalpads for m.2 ssd'er. (dvs. de dyrere typene). Endret 15. april av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå