Gå til innhold

Bestille fra TEMU

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (På 3.4.2025 den 17.02):

Bør man dele opp i ulike ordre eller ta alt i en ordre? Noen praktisk forskjell når pakken blir stor fra Temu?

Hvis pakken er stor, har jeg opplevd at Posten eller hvem det nå er, bare prøver å trykke greia hardt ned i postkassen. Og så stikker det en diger del av pakken ut i tillegg. Hvis pakken er mindre og passer i postkassen så slipper man ødelagt postkasse og at pakken stikker ut.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shit, der røyk jeg på enda en bestilling fra Temu gitt! :lol:
Rart det der, selv om jeg nok ikke handler som en 'Milliardær' så er det ting som frister! Spesielt etter en kveld med avslappings-dråper av Skotsk karakter fra Johnnie Walker og gutta hans...
Nei, her må det tas kveld før jeg bruker Milliarder ja... 🤩 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Woff said:

Shit, der røyk jeg på enda en bestilling fra Temu gitt! :lol:
Spesielt etter en kveld med avslappings-dråper av Skotsk karakter fra Johnnie Walker og gutta hans...

Bare til info så har jeg ringt julenisses røde telefon og gitt beskjed om begge deler :innocent:

Lenke til kommentar

Å få pakker fra Temu er jo som julaften, for man har glemt hva man har bestilt så det er veldig spennende å åpne.

Eller, det er kanskje mer aktuelt fra AliExpress der det kan ta mange uker før noe man har glemt at man bestilte, endelig dukker opp i postkassen.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (7 minutter siden):

Eller, det er kanskje mer aktuelt fra AliExpress

Jepp, er nok noen andre ja, Temu leverte sist på ei uke! Og lider du av hukommelses-svikt så kan du jo gå inn på 'mine bestillinger' på nett og se hva du har bestilt! Jeg var innom min side i stad da jeg skulle sjekke om jeg hadde bestilt et eller annet sykt eller dyrt, men heldigvis ikke! 😉 Det var riktignok varer som 'enkelte' ikke ville kjøpt fra Temu her i landet men heller kjøper sånt på Nille / Biltema / Clas Ohlson.. 

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Woff said:

FY! 
(Er det sant at julenissen er Temu's største kunde?)

En liten alv på julenissens verksted fortalte meg at de hadde fått outsourcet frakten og at den var rask og de sparte så mye tid på det på verdensbasis.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Det var riktignok varer som 'enkelte' ikke ville kjøpt fra Temu her i landet men heller kjøper sånt på Nille / Biltema / Clas Ohlson.. 

Jeg handler mer fra Biltema enn fra Temu. 

90% av det jeg har kjøpt fra Temu finnes ikke i norske butikker.  
Eller rettere sagt, Google fant det ikke for meg.

Lenke til kommentar

Pakken lastes opp for videre transport
Trondheim
6. april 2025, 14:20

Ble sendt 23. mars.  Leveres av HeltHjem. Ingen forventet leveringsdag. 

Pakke sendt 31. mars. Leveres av Bring, forventes levert på onsdag. 
Kommer sikkert med Postbudet da det er post på onsdag. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 7.4.2025 den 14.08):

Leveres av Bring,

Sier alt den der? Posten leverer, men bare når det PASSER dem selvsagt, og Temu-pakker kan de jo ikke prioritere? 😞
Jeg så at min neste pakke nå ble overtatt av posten 7. april 2025, 20:51..
Hadde de levert den til Helt Hjem så hadde jeg fått den tidlig i morges, men siden posten skal levere så betyr vel det at jeg skal prise meg lykkelig om den kommer hit før helga! Er det noe rart jeg er sur på posten? 😞
De foreløpig to siste pakkene venter nå på fly...

Lenke til kommentar
Woff skrev (9 minutter siden):

Sier alt den der? Posten leverer, men bare når det PASSER dem selvsagt, og Temu-pakker kan de jo ikke prioritere? 😞
Jeg så at min neste pakke nå ble overtatt av posten 7. april 2025, 20:51..
Hadde de levert den til Helt Hjem så hadde jeg fått den tidlig i morges, men siden posten skal levere så betyr vel det at jeg skal prise meg lykkelig om den kommer hit før helga! Er det noe rart jeg er sur på posten? 😞
De foreløpig to siste pakkene venter nå på fly...

Det er 2 forskjellige pakker. Den med Helthjem har brukt 10 dager lengre om Posten leverer på onsdag som estimert. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (13 timer siden):

Den med Helthjem har brukt 10 dager lengre om Posten leverer på onsdag

Du har nok god grunn til å glede deg over at posten har overtatt da skjønner jeg! Og posten får det til når de VIL! Grunnen til at min siste pakke ikke ble levert i går var jo at det var feil ukedag.. Posten leverer jo bare annenhver dag de.. Men overraskende nok, i dag så kom pakka! Den neste er ferdig fortollet og den siste så langt er i flyet! Går fortsatt rimelig fort!

Lenke til kommentar

Den kom i dag, så den brukte mye kortere tid enn Helthjem. 

Kan jo bare være en tilfeldighet.
Blir ikke kjøpt noe i april, så får se senere, om de fortsatt bruker Posten neste gang. 

Og Posten kom i postkassen, den fra Helthjem må hentes på Jernia. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Spent nå som jeg har 2 forsendelser til ca. 300,- hver seg på vei. Om man enten får miniatyr utgaver eller en kvalitet som ikke tåler første bruk.

Målene står som regel på produktsiden. 

Jeg har ikke brukt alt jeg har kjøpt, men det ser bra ut. 
Det er ting jeg trenger, men jeg venter på andre ting for å fullføre prosjekter. 
Også er jeg litt lat, bare ikke giddet gjort det ennå. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

eller en kvalitet som ikke tåler første bruk

Det er jo sikkert derfor Temu har den fantastiske retur-muligheten! Den har jeg brukt flere ganger da jeg ikke aksepterer å betale for ting som ikke holder! Og jeg blir stadig positivt overasket over hvor lett Temu gjør dette med retur! Fungerer meget bra!
Fikk for øvrig enda en pakke i dag, hadde det vært Helt Hjem så hadde jeg hatt den her for to dager siden, men posten har tydeligvis skjerpet seg, er ikke direkte ufornøyd med de.. 🙂   
Nå venter jeg på siste, bestilt for 5 dager siden og er nå ferdig i tollkontrollen... Da er det POSTEN igjen, som det som kan ta tid.. 5 dager fra bestilt og neppe levert her før det har gått MINST 3 dager til....  😒

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Bestilte for 3 dager siden så regner med at sporingsnummeret jeg fikk ikke fungerer på en stund.

Målene står som regel på produktsiden. 

Ah nice. Er sikker skrekkhistorier det som florerer da :P.

Men hører mye om leverandører som selger via Temu som går konk nå pga. Trump skatten. Men skulle jo tro at resten av verden også står for mye av omsetningen.

EDIT:
Aha, se der ja. Nå i dag er den registrert. Handlet en del sykkel deler som ikke er kritisk men til mindre ting.
image.png.0e64b2e241678ce04ac93c49918d9b1f.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Woff skrev (4 timer siden):

Da er det POSTEN igjen, som det som kan ta tid.. 5 dager fra bestilt og neppe levert her før det har gått MINST 3 dager til....  😒

Da har vi omvendt erfaring.
Posten var omtrent 10 dager raskere enn Helthjem, og Helthjem leverte til Jernia, mens Posten leverte til postkassen, så jeg fikk pakken fra Posten først, selv om den ble bestilt 9 dager etter den som ble sendt med Helthjem. 

Og med Posten så har jeg sporing i appen.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Ah nice. Er sikker skrekkhistorier det som florerer da :P.

Noe kan nok være sant, men vil tro det meste er propaganda. 

Mange som sier de ikke liker Temu, men jeg skal vedde på at mesteparten har handlet der eller lignende sider. 
Ebay og Ali er samme ulla. 
Hovedgrunnen til at jeg nå bare bruker Temu er at de har orden på moms sånn at det ikke blir dobbelt opp. 

Lenke til kommentar

Men hører mye om leverandører som selger via Temu som går konk nå pga. Trump skatten. Men skulle jo tro at resten av verden også står for mye av omsetningen.

De bruker et smutthull for å sende pakker til USA uten ekstra toll.
Var bare en kort periode at pakker ble stoppet, men etter at postkontorene ikke taklet alle pakkene som kom så ble smutthullet åpnet igjen.
Smutthullet er så enkelt som at pakker under $800 slipper inn uten toll, samme som 350 kroners grensen som vi hadde, bare et mye høyere beløp. 
Fra 2 mai så må de betale 120% toll eller $100 gebyr. 
Fra 2 juni så vil gebyret bli $200. 

40% av kjøpere er fra USA. 
Omtrent 190 millioner, som er halvparten av innbyggerne i USA. 
EU har 92 millioner, så vidt jeg ser så er det kun EU, ikke Norge (Ukjent) og UK (13 millioner). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...