Woff Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars Har inne min største bestilling fra Temu til nå. Det er hele 4 pakker på vei fra de til meg! Og det som tar MEST tid er nå transporten med posten fra Oslo til Lillehammer!! Pakkene skal jo sorteres og videresendes to steder, de må jo 'overnatte' minimum to netter og posten leverer bare annenhver dag.. Og dette med å levere.. De bruker jo HELST post i butikk, sånn at jeg må sette av tid for å få hentet de også. 😒 Men når de først er her blir det jo stas da! Mye nytt både på verktøy og instrumenter (prøver et tang-amperemeter for første gang), min kjære batteritester skal fornyes, kona skal ha litt kjøkkenutstyr, gardiner, putetrekk og jeg spanderer på meg selv en 10 pakning med truser. Som SELVSAGT vaskes først, er ikke som andre her og bruker de rett fra pakka.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars Trodde Posten hadde overtatt Temu, men jeg fikk melding om at pakken blir sendt til Jernia. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars 21 hours ago, Woff said: kona skal ha litt kjøkkenutstyr, gardiner, putetrekk og jeg spanderer på meg selv en 10 pakning med truser. Som SELVSAGT vaskes først, er ikke som andre her og bruker de rett fra pakka.. Lykke til 😂 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet mandag kl 14:25 Del Skrevet mandag kl 14:25 Dubious skrev (På 23.3.2025 den 19.23): Trodde Posten hadde overtatt Temu, men jeg fikk melding om at pakken blir sendt til Jernia. Måtte jo bestille noe mer, og pakke #2 kommer med Bring. Pakke #1 har ikke kommet til Norge ennå. Lenke til kommentar
Woff Skrevet mandag kl 16:06 Del Skrevet mandag kl 16:06 Dubious skrev (1 time siden): pakke #2 kommer med Bring Får pakker ofte fra Temu, og ja, posten har overtatt frakten her i landet. Får to pakker nå, begge levert til post i butikk da posten ikke (gidder) leverer 'helt hjem'.. Den ene kan jeg forstå, den går ikke ned i postkassa her, men den andre kunne de fint levere i min postkasse så hvorfor? For øvrig kjøpte jeg en sånn 'automatisk' dekk-pumpe og fikk testet den i forbindelse med dekkskifte i dag. Veldig fin sak, stiller inn ønsket trykk, og lar den sjekke og eventuelt fylle.. SMART! 😊 Lenke til kommentar
vidor Skrevet mandag kl 16:20 Del Skrevet mandag kl 16:20 Jeg ville ettersjekket trykket på en bensinstasjon i alle fall 1 gang. Feil trykk sliter dekkene mye raskere. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet mandag kl 16:31 Del Skrevet mandag kl 16:31 Man burde ikke... men Temu har så mye man ikke finner ellers at jeg ikke klarer å la være. 1 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet mandag kl 16:48 Del Skrevet mandag kl 16:48 Temu er et sånt sted som dekker behov du ikke visste at du hadde før du gikk inn på sidene. Det jeg får opp på forsiden deres nå er f.eks. nesehårklipper, joggesko, noen skiftenøkler og et mobildeksel. Alt til helt tullete lave priser, men jeg trenger jo ikke noe av dette. Er det noe spesielt man faktisk er ute etter er det sikkert greit å titte innom, men jeg mistenker at det skjer i omvendt rekkefølge for veldig mange kunder. Man klikker innom fordi man vet det er billig, og plutselig hadde man bestilt en løkskjærer og en uglehengekøye til tretti kroner gitt. Artig, artig. Mye bedre å bare holde seg unna, spør du meg. 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet mandag kl 17:57 Del Skrevet mandag kl 17:57 Hjelper å lage liste over kva ein treng slik at bestilling fra utlandet bare skjer i di tilfeller det er unødvendig dyrt å kjøpe i Norge, er vanskelig å få tak i i Norge eller kvaliteten er for dårlig i Norge. Elektroniske produkt har ofte betre garanti/reklamasjon i Norge enn fra utlandet. Koker ned til å handle smart det man trenger samt holde seg unna reklame og unyttig piss. Lenke til kommentar
Woff Skrevet mandag kl 18:38 Del Skrevet mandag kl 18:38 vidor skrev (1 time siden): Feil trykk sliter dekkene mye raskere. Jeg har ikke testet enda, men selvsagt blir det gjort ja! 😉 (Bilen tester jo dette selv, men skal sjekke med et skikkelig måleinstrument (fra Kina..) før jeg kjører lengre turer. Jeg fikk som vanlig mye fint i dagens to pakker, sånne 'kjekt å ha' ting selvsagt, et tang-amperemeter og en batteritester (for AA, AAA, 18650 og 9V.. Var med 22 bits i forskjellige dimensjoner (5 'sett'), en flott bits-trekker med lås (håndtak) og hylle-underlag for de glass-platene som er i kjøleskapet.. Bestilte like godt til våre tre kjøleskap da alle har disse glassplatene som jeg helst ser at varer og som du da slipper å være bekymret over hvis det bikker en glassbeholder. Kona fikk putetrekk, veldig fornøyd med både kvalitet og trykk Og det store: egg-lager / egg magasin i tre etasjer! Og det fungerte også bra! 🙂 Bruker selv undertøy fra Temu akkurat nå, brukt disse en tid og de er BRA og ikke minst rimelig! Men som nevnt, sånt VASKER du før bruk selvsagt! 🙂 Jeg går ut fra at de som klager neppe vet hvordan tøy nært kroppen SKAL behandles! Nå venter jeg på to pakker til, der det er med et multimeter som ser proft ut (tekniske data), fire bits grep, to skiftenøkler, to tenger og en eske med skruer i forskjellige dimensjoner. Kona har bestilt en 8-pakning med lesebriller.. Et sett med gardiner og to rustfri stålskraper! 🙂 (Funker absolutt perfekt til hennes bruk, hun var så fornøyd med den første så det ble bestilt et par ekstra.. Og det er kanskje ULEMPEN med Temu? Du bestiller gjerne en del MER enn det du trenger siden det koster så lite. 😉 1 Lenke til kommentar
Føniks Skrevet mandag kl 18:51 Del Skrevet mandag kl 18:51 (endret) Kjøpte et askebeger en gang fra en slik kinesisk side. Det er stort sett det eneste jeg tar sjansen på å handle fra slike typer nettbutikker. Det er ikke trygt å handle fra temu. Endret mandag kl 18:51 av Føniks Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet mandag kl 19:18 Del Skrevet mandag kl 19:18 jeg er vel ikke alene om det, men gikk ganske langt tid før jeg oppdaget at minste ordrebeløp på Temu er kr. 350 på tidligere bestillinger har sluttsum alltid vært over, men så trengte jeg plutselig en enkelt ting, som kostet en hundrelapp, og fikk lang nese. Sa ble AliExpress i stedet. Synes egentlig Ali er vel så bra fortsatt, men kommer vel an på hva kategori varer man skal ha. eBay har falt helt ut her, men man må muligens forsatt dit fordi de andre aktørene ikke har samme vare. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet mandag kl 19:22 Del Skrevet mandag kl 19:22 Woff skrev (43 minutter siden): Kona fikk putetrekk, veldig fornøyd med både kvalitet og trykk Og det store: egg-lager / egg magasin i tre etasjer! Og det fungerte også bra! 🙂 Bruker selv undertøy fra Temu akkurat nå, brukt disse en tid og de er BRA og ikke minst rimelig! Men som nevnt, sånt VASKER du før bruk selvsagt! 🙂 Jeg går ut fra at de som klager neppe vet hvordan tøy nært kroppen SKAL behandles! Det er vel ikke så trygt å bestille ting som er i kontakt med mat der? Eller klær, særlig undertøy. Selv om du vasker det, kan det sitte igjen giftige og ulovlige stoffer. Har selv bestilt noe klær der jeg ikke finner i Norge, men det er ting jeg kun bruker unntaksvis. Ikke mye og ofte kontakt med huden, og spesielt ikke underlivet. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet mandag kl 19:23 Del Skrevet mandag kl 19:23 (endret) Mr.M skrev (5 minutter siden): jeg er vel ikke alene om det, men gikk ganske langt tid før jeg oppdaget at minste ordrebeløp på Temu er kr. 350 på tidligere bestillinger har sluttsum alltid vært over, men så trengte jeg plutselig en enkelt ting, som kostet en hundrelapp, og fikk lang nese. Sa ble AliExpress i stedet. Synes egentlig Ali er vel så bra fortsatt, men kommer vel an på hva kategori varer man skal ha. eBay har falt helt ut her, men man må muligens forsatt dit fordi de andre aktørene ikke har samme vare. Bestilte også noe fra AliExpress fordi jeg ikke trengte alt. Problemet er at av og til tar det ekstremt lang tid derfra. Jeg har mottatt en del av sendingen, men den siste dingsen har jeg ikke sett snurten av på flere uker. Fra Temu har jeg alltid fått alt, og som alltid innen 14 dager (som regel mye raskere enn det også). Endret mandag kl 19:24 av Markiii Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet mandag kl 19:48 Del Skrevet mandag kl 19:48 Markiii skrev (9 minutter siden): Jeg har mottatt en del av sendingen, men den siste dingsen har jeg ikke sett snurten av på flere uker. har to erfaringer fra Ali med det, -første gangen kom aldri etterslengeren frem hit (altså småpakken som ikke var i hovedsending), mens sist gang kom etterslengeren ganske kraftig forsinket, men den kom i alle fall, så ikke gi opp håpet. Den tapte var en bunt flerfarget gummistrikk, den andre 6 stk. M6 x 12mm. hexagon flange bolt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet i går, 00:13 Del Skrevet i går, 00:13 Føniks skrev (5 timer siden): Det er ikke trygt å handle fra temu. Du har latt deg lure av skremselspropaganda fra norske nettbutikker og deres ledere. Om de hadde brukt like mye tid på norske eller europeiske nettsider, så hadde de funnet like mye dårlige produkter der som de gjør på Temu. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet i går, 00:22 Del Skrevet i går, 00:22 :utakt skrev (7 timer siden): Mye bedre å bare holde seg unna, spør du meg. Jeg bruker Google når jeg søker på ting jeg trenger, og Temu har som regel det jeg leter etter. Jeg prøver å finne tingene på andre nettsteder, men som regel har de ikke produktet, eller de er mye dyrere, eller de selger kun til firmaer. Kjøper noe som sikkert kunne ha funnet i Norge, men jeg må jo nå 350 kroners grensen for at de skal sende pakken. Har lagt til en del produkter på ønskelisten med ting som er kjekt å ha, men som det ikke haster med, så jeg når den grensen hver gang. Jeg kan telle på en hånd hvor mye som har vært dårligere enn forventet, og så langt bare 1 produkt som har vært søppel, men det kostet bare 10 kroner, så ikke noe stort tap. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet i går, 00:24 Del Skrevet i går, 00:24 Problemet med Ali og Ebay er at man risikerer dobbel moms. Så vidt jeg vet så har Temu eget mottakssenter i Europa som tar seg av moms. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden 5 hours ago, Dubious said: Om de hadde brukt like mye tid på norske eller europeiske nettsider, så hadde de funnet like mye dårlige produkter der som de gjør på Temu. Kilde? Bortsett fra "Trust me bro"? Norske forhandlere har lover og regler de må følge. Det har ikke Temu. Eller rettere sagt, de kan drite loddrett i dem. 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Som andre har skrevet tidligere angående "du finner jo akkurat samme produkt hos Clas Ohlson/Biltema/Jula/andre, til en langt høyere pris". Nei, du finner en tilsynelatene lik kopi av produktet på TEMU med materialer som ikke har vært testet for giftstoffer. Jeg er enig at AliExpress og lignende kan være siste utvei pga at produktene finnes ikke i norske/europeiske nettbutikker, men dette vil som regel gjelde nisjeprodukter eller reservedeler til eldre produkter. Du finner billige truser og kjøkkenredskaper i lokalsjappa uten disse stoffene samt alt en ellers behøver, så det argumentet frafaller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå