Tussi Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Palladio skrev (7 minutter siden): Om noe er å anse som upassende eller ikke er jo kun en personlig mening. Det er derimot aldri ulovlig å uttrykke en slik interesse uansett hvem partene er. Det du sier her er faktuelt feil, det er mange tilfeller der det å uttrykke seksuell interesse er feil, f eks om ts var foreleseren. 3 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Tussi skrev (2 minutter siden): Det du sier her er faktuelt feil, det er mange tilfeller der det å uttrykke seksuell interesse er feil, f eks om ts var foreleseren. Jeg svarte på om det er ulovlig, hvilket det altså ikke er. At du mener det er "feil" handler kun om din personlige mening, og det er det ikke noe som helst faktuelt ved. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Palladio skrev (2 minutter siden): Jeg svarte på om det er ulovlig, hvilket det altså ikke er. At du mener det er "feil" handler kun om din personlige mening, og det er det ikke noe som helst faktuelt ved. Hva mener du egentlig her? At siden man ikke kan straffes for voldtekt,.Men kun få sparken så er detnik? Gjelder dette fastlege og pasient også? Minner om at du var ganske klar i at det aldri er galt å uttrykke interesse. Noe det absolutt er Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Tussi skrev (3 timer siden): Hva mener du egentlig her? At siden man ikke kan straffes for voldtekt,.Men kun få sparken så er detnik? Gjelder dette fastlege og pasient også? Minner om at du var ganske klar i at det aldri er galt å uttrykke interesse. Noe det absolutt er Jeg mener bl.a. at du kaster ut begrep som faktuelt uten at du forstår hva det betyr. Og så begynner du nå å blande inn voldtekt for grumse til diskusjonen på feministers sedvanlige måte. Nei det er ikke ulovlig å vise seksuell interesse for en foreleser. Nei en mannlig foreleser vil ikke bli støtt av dette og melde fra om vedkommende. Nei det er heller ikke feil på noen som helst annen måte å vise ens interesse. Feminister ønsker for øvrig som man vet å ha full kontroll på både menn og kvinners seksualitet og sette opp strenge regler for hva som er lovlig. Feminister ser bl.a. med enorm forakt, hat og frykt på unge villige kvinner med fine kropper siden de anser dem som den største trussel ved at du stjeler mennene fra dem. Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober (endret) Palladio skrev (2 timer siden): Jeg mener bl.a. at du kaster ut begrep som faktuelt uten at du forstår hva det betyr. Og så begynner du nå å blande inn voldtekt for grumse til diskusjonen på feministers sedvanlige måte. Nei det er ikke ulovlig å vise seksuell interesse for en foreleser. Nei en mannlig foreleser vil ikke bli støtt av dette og melde fra om vedkommende. Nei det er heller ikke feil på noen som helst annen måte å vise ens interesse. Feminister ønsker for øvrig som man vet å ha full kontroll på både menn og kvinners seksualitet og sette opp strenge regler for hva som er lovlig. Feminister ser bl.a. med enorm forakt, hat og frykt på unge villige kvinner med fine kropper siden de anser dem som den største trussel ved at du stjeler mennene fra dem. Du sa det er lov i alle tilfeller å vise seksuell interesse, det er faktuelt feil. En foreleser eller fastlege har ikke lov til noe slikt Og om en foreleser og en student har sex og det ikke regnes som voldtekt er det likevel ikke lov. Endret 28. oktober av Tussi 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Palladio skrev (3 timer siden): Jeg mener bl.a. at du kaster ut begrep som faktuelt uten at du forstår hva det betyr. Og så begynner du nå å blande inn voldtekt for grumse til diskusjonen på feministers sedvanlige måte. Nei det er ikke ulovlig å vise seksuell interesse for en foreleser. Nei en mannlig foreleser vil ikke bli støtt av dette og melde fra om vedkommende. Nei det er heller ikke feil på noen som helst annen måte å vise ens interesse. Feminister ønsker for øvrig som man vet å ha full kontroll på både menn og kvinners seksualitet og sette opp strenge regler for hva som er lovlig. Feminister ser bl.a. med enorm forakt, hat og frykt på unge villige kvinner med fine kropper siden de anser dem som den største trussel ved at du stjeler mennene fra dem. Denne blir så fjern selv for meg som er uenig med mye i feminisme. Seriøst, du tror vel ikke på det du skriver? Synes Tussi gir deg gode svar. 4 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Tussi skrev (2 timer siden): Og om en foreleser og en student har sex og det ikke regnes som voldtekt er det likevel ikke lov. Vet du har rett i dette når du henviser til lovgivning. Jeg synes likevel det i visse tilfeller er helt overdrevet. Ja jeg sier visse. I alle fall når det beviselig er to stk om frivilligheten, og kanskje mer enn ønsket om kun sex, men heller et oppriktig forhold. Noe som er ganske naturlig når man forelsker seg. Jeg synes ikke noe om at en rettsinstans skal kunne overprøve/fornekte et slikt faktum og dømme paret, eller én av de nord og ned. Hvis slike dommer virkelig skjer. Kanskje jeg fargelegges noe av en tidligere venn(lærer) som giftet seg med eleven sin, og det mens de fortsatt hadde elev/lærer relasjon- De var godt voksne, innforstått med situasjonen og ga blanke f.. Dette gjaldt en kjøreskole lærer. De var happy to the bitter end. Og bitter ble den, for han døde alt for tidlig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Jeg trodde først du ikke hælet tenna på foreleseren.... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Bare jeg som kom inn her å lurte på hva som var galt med forelesers tenner?😅 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Sovna skrev (1 time siden): Vet du har rett i dette når du henviser til lovgivning. Jeg synes likevel det i visse tilfeller er helt overdrevet. Ja jeg sier visse. I alle fall når det beviselig er to stk om frivilligheten, og kanskje mer enn ønsket om kun sex, men heller et oppriktig forhold. Noe som er ganske naturlig når man forelsker seg. Jeg synes ikke noe om at en rettsinstans skal kunne overprøve/fornekte et slikt faktum og dømme paret, eller én av de nord og ned. Hvis slike dommer virkelig skjer. Kanskje jeg fargelegges noe av en tidligere venn(lærer) som giftet seg med eleven sin, og det mens de fortsatt hadde elev/lærer relasjon- De var godt voksne, innforstått med situasjonen og ga blanke f.. Dette gjaldt en kjøreskole lærer. De var happy to the bitter end. Og bitter ble den, for han døde alt for tidlig. Nå er det jo forskjell på en kjøreskolelærer der en må kjøre opp for å få lappen, og f eks en foreleser som f eks skal godkjenne eksamenskrav... Når det er sagt så burde det være uproblematisk for to voksne mennesker å ha seg evt ha et forhold ETTER studenten er ferdig med studiene, mens det f eks for en fastlege eller psykiatrisk sykepleier kanskje aldri vil være ok. Det avhenger mao av hvor sårbar den ene part har vært i et forhold. Student og foreleser vil etter avsluttet studie være på like fot. 2 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober Sovna skrev (1 time siden): Vet du har rett i dette når du henviser til lovgivning. Jeg synes likevel det i visse tilfeller er helt overdrevet. Ja jeg sier visse. I alle fall når det beviselig er to stk om frivilligheten, og kanskje mer enn ønsket om kun sex, men heller et oppriktig forhold. Noe som er ganske naturlig når man forelsker seg. Jeg synes ikke noe om at en rettsinstans skal kunne overprøve/fornekte et slikt faktum og dømme paret, eller én av de nord og ned. Hvis slike dommer virkelig skjer. Kanskje jeg fargelegges noe av en tidligere venn(lærer) som giftet seg med eleven sin, og det mens de fortsatt hadde elev/lærer relasjon- De var godt voksne, innforstått med situasjonen og ga blanke f.. Dette gjaldt en kjøreskole lærer. De var happy to the bitter end. Og bitter ble den, for han døde alt for tidlig. Hvis man ikke bryr seg om lovgivning, er man ute og kjører. Det er selvsagt innafor i mange tilfeller å ha meninger om noe burde ha vært lovlig eller ikke, men når noe faktisk er ulovlig, er det en no-go når noen spør om det er greit eller ikke. Man kan mene at seksuell lavalder bør senkes til 15 år, men det er ikke lovlig eller greit for noen som er betydelig eldre (rettspraksis avgrenses typisk på ca to års forskjell) å vise seksuell interesse for noen under seksuell lavalder bare fordi mener noe, og det er ikke greit å gi tommel opp hvis andre spør om det er greit. Om interessen er gjensidig eller ikke, er nyanser av i hvilken grad noe er ulovlig, og følgelig også ugreit. Nå tror ikke jeg at foreleseren typisk risikerer fengsel så lenge begge er voksne og det er gjensidig, men det er uansett ikke kompatibelt med å drive med undervisning hvis man ikke greier å avvise studenter som prøver seg. Det er ugreit både på grunn av asymmetri i maktforholdet og fordi det trolig bryter med lover/forskrifter og trolig også reglement på den enkelte undervisningsinstitusjon, men også fordi det indirekte kan ramme andre studenter ved forskjellsbehandling ved vurderingssituasjoner. Det at noen ikke havner i fengsel for noe, betyr ikke nødvendigvis at det er greit. Det kan fortsatt være etisk problematisk. Kjøreskolelærere kan vel drive opplæring på noen man er i nær relasjon med, eller? Det er jo uansett eksterne sensorer, både for teoriprøven, men også for oppkjøringen. 3 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober (endret) Cascada81 skrev (1 time siden): Hvis man ikke bryr seg om lovgivning, er man ute og kjører. Det er selvsagt innafor i mange tilfeller å ha meninger om noe burde ha vært lovlig eller ikke, men når noe faktisk er ulovlig, er det en no-go når noen spør om det er greit eller ikke. Man kan mene at seksuell lavalder bør senkes til 15 år, men det er ikke lovlig eller greit for noen som er betydelig eldre (rettspraksis avgrenses typisk på ca to års forskjell) å vise seksuell interesse for noen under seksuell lavalder bare fordi mener noe, og det er ikke greit å gi tommel opp hvis andre spør om det er greit. Om interessen er gjensidig eller ikke, er nyanser av i hvilken grad noe er ulovlig, og følgelig også ugreit. Nå tror ikke jeg at foreleseren typisk risikerer fengsel så lenge begge er voksne og det er gjensidig, men det er uansett ikke kompatibelt med å drive med undervisning hvis man ikke greier å avvise studenter som prøver seg. Det er ugreit både på grunn av asymmetri i maktforholdet og fordi det trolig bryter med lover/forskrifter og trolig også reglement på den enkelte undervisningsinstitusjon, men også fordi det indirekte kan ramme andre studenter ved forskjellsbehandling ved vurderingssituasjoner. Det at noen ikke havner i fengsel for noe, betyr ikke nødvendigvis at det er greit. Det kan fortsatt være etisk problematisk. Kjøreskolelærere kan vel drive opplæring på noen man er i nær relasjon med, eller? Det er jo uansett eksterne sensorer, både for teoriprøven, men også for oppkjøringen. Nå henviste jeg til et tidligere bekjent par av meg. Og nei, de kjente hverandre ikke fra før, de fikk følelser for hverandre under opplæringstiden. Dette er som det henspeiles til kanskje ikke et veldig godt eksempel. Men selv om ikke en slik lærer skal vurdere en førerprøve så skal de i alle fall kvalitetssikre via en trinnvis opplæring. Den stoppes på et trinn hvis en elev ikke er god nok. Hvis nå dette kan kalles makt. Og apropos ulovligheter flg en § eller flere så er det samtidig noe som heter bevis, indisier, formildende eller skjerpende omstendigheter. Kanskje noen går for den gamblingen. Og det finnes vel også eksempler hvor det finnes såpass med formildende omstendigheter at det ikke gis noen straffereaksjon overhodet. Endret 28. oktober av Sovna Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Boing_80 skrev (12 timer siden): Denne blir så fjern selv for meg som er uenig med mye i feminisme. Seriøst, du tror vel ikke på det du skriver? Synes Tussi gir deg gode svar. Hva konkret er du uenig i? Lenke til kommentar
Populært innlegg Penny Skrevet 29. oktober Populært innlegg Del Skrevet 29. oktober Jeg sto for mange år siden (da kroppen min fortsatt var noe å trakte etter) på motsatt side av en slik situasjon. Så snart hun flagget sin interesse måtte jeg melde det inn til leder, slik at en annen kunne overta veiledning av henne. I den gjenværende tiden hun var i utdanning hos oss måtte jeg passe på at vi aldri var bare oss to i samme rom, noe som var upraktisk og utløste betydelig irritasjon mot henne fra min side. Jeg var singel og hun var pen, men en romantisk relasjon på tvers av et slikt maktforhold var og forblir naturligvis fullstendig uaktuelt, og mengden merarbeid, bekymring og irritasjon hun hadde utløst ved sitt fremstøt gjorde det også utenkelig å innlate seg på noe som helst med henne om hun tok kontakt igjen etter at hun var ferdigutdannet. 6 3 1 Lenke til kommentar
Gjest 7c921...7fa Skrevet 30. oktober Del Skrevet 30. oktober On 26.10.2024 at 4:59 PM, Guest fee74...59b said: Hei. Er student og har en utrolig sexy foreleser. Det er en viss aldersforskjell her, noe som gjør det hele enda mer tennende. Jeg har lyst til å gjøre et fremstøt, men vil ikke være for påtrengende eller på andre måter gjøre han ukomfortabel. Hvordan vise dette på en måte som er ok, både dersom han er interessert eller ikke? Vil ikke bli kastet ut av campus for å ha trakassert læreren, liksom. Anonymous poster hash: fee74...59b Er det du som stilte samme type spørsmål på Kvinneguiden for en stund siden? Eller er det flere av dere? 😂 Hvis du har stilt samme spørsmål flere ganger, må du være veldig interessert i ham? Jeg synes ikke dette er så enkelt å svare på som noen tydeligvis mener at det er. Ja, det er en kinkig (og kanskje kinky) situasjon, men det er jo litt spennende og morsomt også. Jeg har selv vært i både student- og foreleser-situasjoner. Såvidt jeg vet, finnes det ikke noe forbud mot frivillige, konsensuelle erotiske forhold mellom forelesere og studenter. I og med at du kaller deg student, så foregår vel dette på en høyskole eller et universitet, eller noe slikt, og du er sannsynligvis godt over 18 år. At han, en voksen, mannlig professor, eller hva han nå er, skulle finne på å anklage deg, en ung student, for trakassering, på grunn av litt forsiktig flørting, er totalt usannsynlig, med mindre han har alvorlige psykologiske problemer. De aller, aller fleste menn vil bare synes sånt er hyggelig og sjarmerende, hvis det kommer fra fine, yngre damer, og ikke overdrives, og blir forstyrrende. Så den bekymringen er bare å glemme. Det som derimot kan skje, er at HAN får problemer, for hvis det kommer ut at dere har vært sammen, selv om dere kanskje ikke har vært sammen i rent seksuell forstand, så er det ikke helt usannsynlig at noen av hans kollegaer eller dine medstudenter får det for seg at det var HAN som begynte å flørte med og forsyne seg av deg, enten fordi de hopper til konklusjoner, på grunnlag av snakk, eller fordi de med vitende og vilje ønsker å spre løgner, fordi de av en eller annen grunn misliker ham, og ønsker å se at han får sparken. Slike historier finnes det en god del eksempler på. Damen starter det, begge vil det, mannen får skylda. Så hvis interessen eller kjærligheten skulle være eller bli gjensidig, så må dere være VELDIG forsiktige med hva dere gjør, og hvor dere gjør det hen, for de aller fleste læresteder og arbeidsplasser har en eller flere surpomper og grinebitere, som kan finne på bortimot hva som helst bare fordi de har lyst til å lage trøbbel for folk. Det er leit at det er slik, men det er realiteten. Som kursarrangør eller foreleser ville jeg aldri begynne å flørte med eller sjekke opp studenter -- under et kurs fordi det blir veldig uprofesjonelt, og kan gå utover kurset, og som foreleser fordi jeg befinner meg i et vedvarende maktforhold, sett i forhold til studentene. Så uansett hvor mye jeg måtte like en student eller en kursdeltager, ville jeg aldri prøve å flørte med dem, så lenge vi er i en slik situasjon. Når kurset eller læresituasjonen er helt avsluttet, derimot, da kan en kanskje vurdere å ta kontakt, og foreslå en date. Men at kursdeltakere eller studenter tøyser litt med læreren -- det er mye, mye mindre problematisk. Alle skjønner hvorfor. Da kommer initiativet fra den "svake" part. Hvordan gjøre et framstøt? Hælleminn, hvor komplisert kan det være? Du gir han noen lange blikk. Du smiler litt ekstra fint når dere møtes. Du plasserer deg konsekvent i nærheten av ham. Du fikser litt ekstra på håret ditt når han tilfeldigvis ser på deg. Du fniser og ler av spøkene han kommer med, selv når de ikke er så utrolig morsomme. Og så videre. Hvis du, etter en stund, ikke har fått noen som helst respons, så er han enten ikke interessert, eller opptatt, og da er det sånn det er. Men hvis du får en følelse av kontakt, kan du så kanskje vurdere å sende han en melding -- uten å fortelle det til noen! Det tryggeste for alle parter er at dette skjer når semesteret er over, og du kanskje ikke møter ham igjen som student, og/eller når oppdraget hans er over, og han skal videre til en annen jobb. Det kan bli helt fantastisk (lange sommerferier ...), men det kan også bli utrolig mye "trøbbel", pga. hva andre kan komme til å finne på. Om den risikoen er verdt eventyret (som dere kanskje vil huske resten av livet), må du/dere finne ut av. Lykke til. Anonymous poster hash: 7c921...7fa Lenke til kommentar
Gjest 7c921...7fa Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Som en forlengelse av det jeg skrev over, og som et ytterligere svar på spørsmålet om hva en skal gjøre når en er i en slik nærmest tragikomisk situasjon som den over; dvs. er helt forgapt i en person som befinner seg i en annen "aldersgruppe" enn en selv, og som det også er vanskelig å vite hvordan en skal kunne få kontakt med uten å utløse "problemer", har jeg lyst til å invitere til litt refleksjon rundt hva en egentlig mener med begrepet Kjærlighet. Jeg begynner med det litt selvfølgelige, og avslutter med noen godbiter fra Pandoras eske. Det norske ordet kjærlighet er et veldig diffust begrep. Det brukes i mange ulike sammenhenger, og har adskillige betydninger. Men vi kan skille mellom diverse typer kjærlighet, som følgende: Kjærligheten mellom biologisk veldig nært beslektede personer, som den mellom foreldre og barn. Idealet knyttet til denne er betingelsesløshet, og derfor forventes det at foreldre ikke svikter sine barn, selv når det oppstår store vanskeligheter, og at barn stiller opp for og hjelper sine foreldre, når barna er blitt voksne, og foreldene er blitt gamle og svake. Kjærligheten mellom venner. Dette er en form for gjensidig sympati, gjerne utviklet over tid, som ikke involverer noe erotisk, og hvor idealet gjerne er en kontinuerlig gjensidighet. Man hjelper og støtter hverandre. Begge parter får noe ut av det. Dessverre er det ikke sjelden slik at vennskap ikke stikker særlig dypt, eller at den ene parten er en sannere venn enn den andre, og når det oppstår alvorlige problemer, som sykdom, så forsvinner plutselig flere av de antatte vennene ut av bildet. De var ikke innstilt på å ofre noe for sin venn da det røynet på. Den mer vidtfavnende, mer uselviske kjærligheten rettet mot et land, eller Menneskeheten, eller Naturen, eller et langsiktig prosjekt, for eksempel. En glemmer seg selv i Naturens Storhet, eller ofrer seg selv i håp om å hjelpe nasjonen eller verden, eller vier sitt liv til noe som sliter en helt ut, og som en kanskje bare såvidt rekker å fullføre før en dør av innsatsen en gav det. Kjærligheten mellom Mann og Kvinne, eller mellom to "partnere". Denne kjærligheten er ikke betingelsesløs eller uselvisk, i hvert fall ikke ofte. Hva er det egentlig denne typen kjærlighet handler om? Grunnleggende sett muliggjøres den av gjensidig attraksjon, av at begge parter er tiltrukket av den andre. Men hva er denne tiltrekningen? Det er en erotisk og seksuell dragning mot noe en bare kjenner i sitt vesen at en vil ha. Den kretser ikke nødvendigvis kun rundt utseeende og fysikk, men kan også involvere væremåte, personlighetstrekk, håp og amibisjoner, og så videre. I bunn og grunn er det imidlertid en lengsel etter det som er annerledes, og etter noe som en ikke har selv, og en spenning mellom forskjeller, som den mellom ulikt ladede poler. Ja, skal en leve og bygge noe sammen, må en ha noe til felles, selvfølgelig. Men det er ikke det en har felles av interesser og lignende som skaper ilden som er attraksjon. (Kanskje med unntak av de tilfellene hvor en kan dykke dypt ned i en felles lidenskap sammen ...) Her ligger det noe som mange synes å ha glemt, eller helst ikke vil høre om, fordi det kommer i konflikt med visse sider ved Moderniteten, og visse "politisk korrekte" ideer. En maskulin mann tiltrekkes kun av feminine kvinner, og feminine kvinner tiltrekkes kun av maskuline menn, og jo mer forskjellene den ene finner i den andre oppfyller lengslene etter det som "mangler", dess sterkere blir den erotiske og seksuelle spenningen. Men hvis dette er sant, er også det omvendte sant: Jo større likhetene er mellom en kvinne og en mann, dess mindre er potentialet for kjærlighet av mann og kvinne-typen. Så jo mer maskuline kvinner blir, dess mindre interesse vil menn føle for dem, og jo mer feminine menn blir, dess mindre interesse vil kvinner føle for dem. Dere ser hvor jeg er på vei hen med dette, gjør dere ikke det? Jeg trenger ikke å forklare implikasjonene. Noen kaller dette temaet Polaritet, og uten polaritet vil et møte mellom mann og kvinne aldri kunne føre til noe særlig mer enn vennskap, kanskje ispedd litt "trøste-sex", fordi den ene parten synes synd på den andre, og hvis polariteten forsvinner ut av et mann og kvinne-forhold, forsvinner også attraksjonen, og sexen, og mye av grunnlaget for forholdet. Da kommer den manglende nærheten og den fraværende lidenskapen og den intense kjedeligheten, den som så mange, ikke minst kvinner, til slutt velger å rømme ifra, ofte heller plutselig. Ja, noen par lever videre på gode vennskap, og det er ikke noe galt i det, men da er det egentlig et vennskap, og ikke et kjærlighetsforhold mellom mann og kvinne, som man har å gjøre med, og mange finner det da nødvendig å finne utløp for sine erotiske lengsler i lag med andre personer enn samboeren eller ektefellen. Så er det også slik her i Norge, som man lett kan observere, at kvinner har en tendens til å bli mer maskuline med alderen. Men menn blir også mer maskuline med alderen. Hva skjer da, mon tro? En maskulin mann, som lengter etter kvinnelig skjønnhet og fruktbarhet og eleganse, og kanskje litt "uskyld" og "forlegenhet" (om den så er halvt fake), vil finne en snauklipt dame som kler seg og ter som som en mann, og som kanskje attpåtil er begynt å bli desillusjonert og tilbakeskuende og surt bitsjy, totalt uinteressant, og vil trenge store doser Viagra bare for å få den opp, og en feminin kvinne vil finne en ung mann med dårlig selvtillit, med null innsikt i kvinnenaturen, a la slike som har klaget sin nød på Kvinneguiden.no i senere tid, og som kanskje attpåtil ikke vet hva som er foran og bak på en dame, og heller ikke har noen stil, omtrent like spennende som en vibrator uten batteri. Hva tror dere dette munner ut i? Til slutt: Det er ikke slik, som noen synes å mene, at Verdien til Kjærlighet er Omvendt Proporsjonal med forskjellen i alder. Hvis en kvinne lengter slik etter en eldre mann (eller en yngre, for den saks skyld) hun har møtt at hun ikke får sove om nettene, er ikke det hun da føler mann og kvinne-kjærlighet, og er den mindre verdt hvis årene imellom dem er flere enn noen få? Og hva hvis en mann ble så betatt av en yngre (eller eldre) kvinne han møtte at hele kroppen hans føles som om den er antent, og konstant "on fire", og det er plent umulig for ham å fokusere ordentlig på noe som helst annet i dag etter dag etter møtet med Henne? Må en ikke kalle det mann og kvinne-kjærlighet? Eller i hvert fall en kraftig forelskelse? Og er hans kjærlighet til henne mindre verdt bare fordi aldersforskjellen er betydelig? Er det ikke snarere slik at den kjærligheten de føler er sterkere og større enn det som er vanlig, og kan munne ut i et fyrverkeri av uante dimensjoner, og kanskje et samliv som har et bedre grunnlag for å vare enn dem hvor ilden er svak alt ifra begynnelsen av? Anonymous poster hash: 7c921...7fa Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Dette er vel ganske enkelt. Noen ganger må man tenke med hodet fremfor kroplen. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Gjest fee74...59b skrev (På 26.10.2024 den 4:59 PM): Jeg har lyst til å gjøre et fremstøt, men vil ikke være for påtrengende eller på andre måter gjøre han ukomfortabel. Don’t. Just don’t. For din egen skyld. Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 13. november Del Skrevet 13. november Noen aktuelle linker (😂😂😂) (men ikke les Kvinneguiden-trådene hvis du er sensitiv og lettskremt, for det er noen innlegg fra veldig sure og negative folk der; folk helt uten humoristisk sans): Date mye yngre dame Det er et par veldig gode innlegg der. De er skrevet av broren min. Han er nå utestengt fra Kvinneguiden på livstid for tredje gang . . . Han sier han vil måtte få seg ny PC . . . https://forum.kvinneguiden.no/topic/1796041-date-mye-yngre-dame/ Ikke slettet 17 og 36 år? 27 Feb 2024 "jeg er 17 år og er i et forhold med en 36 år gammel mann. vi har vært sammen i rundt et halvt år. det skal sies at i en god periode før vi ble sammen løy jeg om at jeg var 19, men når vi ble mer glad i hverandre sa jeg til slutt sannheten. han synes jo det var ganske sykt, men vi prøvde likevel. ..." https://forum.kvinneguiden.no/topic/1752078-17-og-36-år-gammel-rar-kjæreste/ Ikke slettet ennå 17 og 36 år? https://forum.kvinneguiden.no/topic/1793994-17-og-36-år/ Slettet tråd Ligge med foreleser/lærer https://forum.kvinneguiden.no/topic/1803705-ligge-med-foreleserlærer/ 26 Oct 2024 “Han er helt utrolig sexy. Det er noe ved menn som har mye kunnskap og som er så trygg i seg selv. Det er en viss aldersforskjell her, noe som gjør han enda mer tiltrekkende. Tenker på han hver gang jeg hygger meg alene. Det er det eneste som får meg over kanten. …” Slettet tråd Lå med en lærer https://forum.kvinneguiden.no/topic/1654023-lå-med-en-lærer/ 4 Feb 2023 “Er ringevikar på en skole, og klarte å ligge med en lærer i går. Vi var ute på lønningspils, og endte opp på nach skikkelig drita. Det er 14 år aldersforskjell mellom oss, jeg hadde rett og slett ikke noe filter. Nå har jeg tusen tanker …” Ikke slettet ennå Sex med lærer? https://forum.kvinneguiden.no/topic/721707-sex-med-lærer/ Knulle lærer? https://forum.kvinneguiden.no/topic/472866-knulle-læreren-en-dårlig-idé/ https://woman.dk/kaerlighed/sex/forbudt-sex-jeg-dyrkede-sex-med-min-folkeskolelaere 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet lørdag kl 18:30 Del Skrevet lørdag kl 18:30 Ble det pulings eller? I motsetning til mange andre her ser jeg ikke problemet - gitt at dette ikke er snakk om VGS da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå