Gå til innhold

Utestengelse fra jobb.

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen. 

Ingen som har erfaring med tilkallingsvakter og leder som bevisst velger deg bort?

"Noen som har erfaring og har funnet en løsning på arbeidsplassen?

Jeg er tilkallingsvikar gjennom siste året, og har nå fått en midlertidig helgastilling. Trodde det var fast, men det var det ikke.Dermed stiller jeg i samme kategori som nye vikarer.

Problemet er at sjefen har begynt å fryse meg ut, og avviser alle vakter jeg søker på ellers i uka, av de som ligger ute. Jeg tror hun avskyr meg så sterkt at en samtale nok er ganske dødfødt. 

Jeg er derfor plutselig nesten arbeidsløs. 

Dette skjedde etter at jeg hadde hatt 2-3uker fravær pga sykdom. Jeg trives ellers veldig godt i jobben min, og har et godt rykte på meg og ellers fått et godt forhold til brukerne. Denne jobben betyr mye for meg.

Men å få bare avslag på avslag når tillitsvalgt har oppfordret meg til å fortsette å søke, går nå utover helsa mi. Leder kan forøvrig lett skifte side alt etter som hvem som snakker, og kan ellers være ganske aggressiv i måten.

Hun har fått tak i helt nye vikarer mens jeg var syk, og lærer nå opp dem, mens jeg går ledig. Men min mangeårige erfaring, og snart fagbrev..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SpecialForce skrev (57 minutter siden):

Da er det på tide å organisere seg og sende et krav om fast stilling tilsvarende hva du normalt jobber i løpet av et år. Ikke ta kampen alene. Gå gjennom et forbund. 

Det er det jeg sier til Amerikanerne: Problemet ligget i at dere har ikke unioner!
Jimmy Hoffa, korrupt som han var, prøvde.
Husk  at liten maur kan flytte stort lass 

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 26.10.2024 at 3:41 PM, SpecialForce said:

Da er det på tide å organisere seg og sende et krav om fast stilling tilsvarende hva du normalt jobber i løpet av et år. Ikke ta kampen alene. Gå gjennom et forbund. 

Er organisert ja. Men får ikke tillit til tillitsvalgt pga denne er mer opptatt av å forsvare ledelsen. Jeg får medhold på fylkesplan men de kan ikke stille opp lokalt. Bukken får passe havresekken ja.. 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, nVIDIAsucks said:

Tro meg, de kan hvis de vil!

Problemet ditt er at du som tilkallingsvikar har svært få rettigheter.

Jeg vet.. ikke første gang! Men å ha stilt opp i krise i over et år, for så å ende opp med at de finner ei helt ny var visst ikke måten å gjøre det på i følge de på fylket.. synd de med makt holder i hop lokalt

Lenke til kommentar

Det er helt naturlig at arbeidsgiver har fått inn nye vikarer i perioden du var syk. Og om man er fornøyd med disse så er det heller ikke noe rart at de fortsetter å benytte disse.

En annen ting som er til din disfavør er at alle som er deltidsansatte har fortrinn til ekstravakter foran deg som tilkallingsvikar.

Jeg vet ikke om du er en av dem, men jeg vet mange heller vil være tilkallingsvikar hos flere arbeidsgivere enn å ha fast stilling, på grunn av fleksibiliteten det gir dem. Etter min mening er det risikosport å organisere arbeidslivet sitt på en slik måte.

Endret av nVIDIAsucks
Lenke til kommentar
11 minutes ago, nVIDIAsucks said:

Det er helt naturlig at arbeidsgiver har fått inn nye vikarer i perioden du var syk. Og om man er fornøyd med disse så er det heller ikke noe rart at de fortsetter å benytte disse.

En annen ting som er til din disfavør er at alle som er deltidsansatte har fortrinn til ekstravakter foran deg som tilkallingsvikar.

Jeg vet ikke om du er en av dem, men jeg vet mange heller vil være tilkallingsvikar hos flere arbeidsgivere enn å ha fast stilling, på grunn av fleksibiliteten det gir dem. Etter min mening er det risikosport å organisere arbeidslivet sitt på en slik måte.

Synd det brukes billig arbeidskraft på bekostning av brukernes ønsker. Jeg har vært vikar som hjemmehjelp. Mange ledige vakter siden de faste er syke. Men prioriterer innvandrere foran oss som har bodd her hele livet og jobbet oss opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...