Gå til innhold

Netflix' nyeste Tomb Raider-serie får enda en sesong

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Comma Chameleon said:

Klikket på linken til kommentarfeltet for å se om det var en kjedelig historie eller noe annet som forklarer hvorfor serien gjorde det dårlig, men neida. En tråd der en haug med menn som ikke har sett serien krangler med en annen haug med menn som heller ikke har sett serien om hva som er riktig mengde feminine kurver på en tegneseriefigur.

Mission+Ventures+entrepreneur+mistakes+i

Dessverre er det der "kulturkritikken" er for tiden i dette forumet og endel andre. Litt trist igrunn. 

*Edit*

Alan Moore skrev akkurat en fin artikkel om det i the Guardian. Riktignok rettet mot fans av tegneserier men den gjelder ganske unisont for alle medier.

Endret av Reg2000
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Reg2000 said:

Dessverre er det der "kulturkritikken" er for tiden i dette forumet og endel andre. Litt trist igrunn. 

I gode gamle dager holdt de gale seg til samnfunns delen, der man fant kreasjonistene osv. 

Men disse lett lurte folka, har latt seg lure av milliardærene som betaler store og små griftere for å få folk i styr om ting som ikke er viktige, så de rike kan forsette å utnytte samfunnet og planeten i fred.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (5 timer siden):

Disse trener vel mye mer volumbyggende styrke i underarmer enn klatrere? Til tross for dette, slanke feminine underarmer. Selv når denne dama holder en tung vekt, så har hun mindre underarmer enn Larry Croft som holder et våpen.

Det er viktig å merke seg at innen idrett fokuserer man ofte ikke på volumbyggende muskler, men heller på funksjonell muskelmasse.

Uansett, i den første episoden la jeg merke til at karakteren vises med tydelig definerte muskler hele tiden, selv i avslappede situasjoner. Dette er vanligvis et tegn på en svært lav kroppsfettprosent. Kvinner har generelt høyere kroppsfett enn menn, noe som gjør det sjeldnere å se så slik detaljert muskelmasse hos dem. 

Karakteren i serien har imidlertid ikke noe annet preg av lav kroppsfettprosent, noe som gjør fremstillingen ganske urealistisk. Jeg vet ikke hvorfor de har gjort disse endringene, men er synd at karaktereren skal fremstilles som tøffere ved å være mer "maskulin".

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
13 hours ago, rabler said:

Morsomt forsøk på personangrep…

Jeg har ingen agenda. men jeg liker å påpeke idioti…

Og transkvinner er kvinner. Dette er bare kontroversielt hos en liten gruppe idioter.

Transkvinner er født som gutt/mann, så korleis kan du bastant seie at di er kvinner. Biologisk kjønn trumfer alskens idioti som blir fronta av folk som gjerne vil være noko di ikkje er, men sikkert vanskelig å takle for di som ikkje innehar elementær forståelse for biologi. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hva i alle dager har transkvinner / -menn med en Lara Croft animasjonsserie å gjøre...

Er det ikke bare å se serien hvis man er interessert, og så slutte å følge med hvis det er noe man misliker sterkt nok?
Og man kan gjerne si hva man liker eller misliker, men andre trenger ikke argumentere eller kommentere noens synspunkt, for det er faktisk individuelt.

Ha respekt for andres meninger, uansett hvor tåpelige en selv mener de måtte være.

rabler skrev (4 timer siden):

Dette er en del av origin-historien som skal fortelle hvordan Lara Croft ble en overdreven badass. Det er en del av overgangen mellom de siste spillene og de første.

Det hørtes enkelt og greit ut. :)

Men siden jeg ikke har noe forhold til de senere spillene, så må jeg spørre: er historien i animasjonsserien satt til før eller etter filmen fra 2018, med Alicia Vikander? Hvis serien omhandler Lara før den siste filmen, så skal jeg være åpen for å se den med andre øyne, for da forstår jeg plasseringen av den.

Kan såklart finne ut dette selv, men når jeg skal se en ny serie eller film så undersøker jeg null om den i forkant. Jeg vil ikke ha en mening allerede før jeg begynner å se på den.

Men jeg synes generelt det er bare forvirrende med "origin" filmer og serier. Star Wars er et erkeeksempel på hvordan det IKKE skal gjøres, med oppfølgere mange år senere, med en historie satt til før det man allerede har sett og kjenner. Jurassic Park gjør det derimot riktig, med en trilogi først, og så en forsettende trilogi senere.

----------------------

For referanse til realisme i Tomb Raider, så likte jeg denne:

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, shockorshot said:

Du er klar over at det bildet øverst til høyre er photoshoppet?

Ja, det regner jeg med folk klarte å se med tanke på bildet jeg la til rett under. 😂

Tro det eller ei, men jeg sjekket faktisk etter det memet med orginalbilde. Uten suksess. De hadde ikke trengt å bruke et photoshoppet bilde av Hayley Atwell for å få frem det samme poenget. Noe det nederste memet illustrerer.

Lenke til kommentar

Et par highlights på twitter var tilstrekkelig til at jeg ikke ofret ytterligere kalorier på denne serien. Dialogen fremstod årlig, Lara gråter mye og det er presset inn en del ideologisk visvass (Lara leverer tilbake kunstsamlingen til museum, blant annet. Skriker 2024/anti-imperalisme-tankesett, men passer dårlig til en serie som kalles Tomb Raider).

At serien får en sesong 2 er overraskende, gitt mottakelse fra seere og anmeldere. Men Netflix gjør nok en helhetsvurdering når de velger dette. Kanskje skal de opprettholde en viss variasjon i innholdet (noe animasjon å tilby), kanskje er det på dette tidspunktet rimeligere å lage en ny sesong fremfor å lage noe helt nytt.

For øvrig ser ikke Lara ut som en mann.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Martelè skrev (På 27.10.2024 den 3:25 PM):

Det er da ganske snodig av deg å stemple uenige folk som "idioter" hvis du vil bli ansett som den moralske overlegne her

Helt enig. Spesielt at den ikke er slettet. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, shockorshot said:

Du er klar over at det bildet øverst til høyre er photoshoppet?

Du vet at diskusjonen er på et høyt nivå når du diskuterer puppestørrelser og størrelse på armer hos godt trente jenter som Lara skal være. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 26.10.2024 at 11:50 AM, Guybrush 3pwood said:

Skjønner ikke hvordan denne møkkaserien kan få en sesong til

At den får en sesong nr 2, er i grunn gamle nyheter. Eksempelvis kunne man lese følgende i juni 2023:

"Netflix has an upcoming animated series set in the world of Tomb Raider, and we’ve learned that we’ll also be getting a season 2."

https://www.whats-on-netflix.com/news/tomb-raider-animated-series-renewed-for-season-2-at-netflix/

Med andre ord, uansett hvor dårlig mottatt og lave seertall sesong 1 fikk, så lå det i kortene at det skulle bli en sesong nr 2. ChatGPT kan forklare mer om hvorfor Netflix gjorde det.

Netflix ordered two seasons of "Tomb Raider: The Legend of Lara Croft" to capitalize on the popularity of the franchise and its iconic character, Lara Croft. By greenlighting two seasons at once, Netflix likely aims to ensure a more consistent storytelling arc and to attract a dedicated fanbase. The move also allows for a more streamlined production process, making it easier to build momentum and invest in high-quality animation and storytelling from the outset. Given the success of other adaptations and the growing demand for animated series, this strategy aligns with broader industry trends.

Endret av P7SA
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 27.10.2024 den 10:59 AM):

Morsomt forsøk på personangrep…

Jeg har ingen agenda. men jeg liker å påpeke idioti…

Og transkvinner er kvinner. Dette er bare kontroversielt hos en liten gruppe idioter.

Morsomt forsøk på personangrep? Inntar offerrollen med en gang, har ikke angrepet deg jeg, dette er diskusjon.no, er det ikke. Fortell meg gjerne hvor personangrepet er i det jeg skriver. Jeg spurte hva agendaen din er, er det et personangrep?
Transkvinner er menn som kaller seg kvinner og føler seg som en kvinne. Du kan kappe av edle deler og kaller deg Sigvarda men du er fortsatt en mann. Prostataen og kromosonene dine røper deg og du kan aldri få barn. Det mener jeg, og flertallet av alle mennesker. Du kan godt være uening, det er lov.
Og så kommer du med personangrep på alle(liten gruppe idioter) som er uenig med deg og kalle det også idioti det du påpeker over alt i forumet når det kommer til slik. 

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser det er til dels intense diskusjoner her :)

Nå har kost meg med Tomb Raider I-III Remastered og anbefaler de fleste.

Ellers: sex selger og klassisk Lara Croft er basert på de mest ettertraktede dametrekk for en målgruppe som gjaldt da (gjett hvem). Det er gjort mye forskning på dette. Eksempelvis, største virkning er det hip to waist-raten som har. Altså del hoftemål med midjemål.

Nå har målpublikummet endret seg (det synes i hvert fall ledelsen og styrene i vedkommende selskaper) at Lara nå må appellere til bredest mulig publikum (en kjent formel ikke sant?). Så vink farvel til de søte feminine formene til Lara, vi er utdatert og det må tilpasses store masser. De store selskapene styrer bevisst mot middelmådighet, siden det er der at gjennomsnittet ligger.

PS har ikke sett serien, siden jeg trolig ikke lenger er en del av målgruppen. Bedraget er at de ønsker å få oss til å tro at vi fortsatt er det, derav scorene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 27.10.2024 at 11:52 PM, Kassettspiller said:

Uansett, i den første episoden la jeg merke til at karakteren vises med tydelig definerte muskler hele tiden, selv i avslappede situasjoner. Dette er vanligvis et tegn på en svært lav kroppsfettprosent. Kvinner har generelt høyere kroppsfett enn menn, noe som gjør det sjeldnere å se så slik detaljert muskelmasse hos dem. 

Karakteren i serien har imidlertid ikke noe annet preg av lav kroppsfettprosent, noe som gjør fremstillingen ganske urealistisk. Jeg vet ikke hvorfor de har gjort disse endringene, men er synd at karaktereren skal fremstilles som tøffere ved å være mer "maskulin".

Mye enig med deg og observert en del av det samme.

Men for å fokusere på siste avsnitt og det jeg har uthevet. Når det kommer til endringene så er det kort fortalt gjort pga. ideologi. Tasha Huo (creator and showrunner) er avbildet nedenfor. Har faktisk undersøkt en del. Nå skal man ikke dømme andre pga. utseende, fristyre, etc, men bilde av dama sier faktisk veldig mye.

Tasha Huo, show runner for Tomb Raider... Not shocked. - 9GAG

Bare for å slenge inn en ting. Tasha Huo har allerede vært med på å ødelegge serien Witcher Blood Origins ved å være blant forfatterene. IMDB score på under 5. Sålangt kun en sesong, og ifølge ChatGPT så ble den kansellert pga dårlig mottakelse.

Hadde det ikke vært for at Netflix hadde bestilt 2 sesonger av den nye Tomb Raider serien så er det ikke usannsynlig at den hadde blitt avsluttet allerede.

Apropos The Witcher. Den orginale Witcher serien på Netflix ble forøvrig også ødelagt. 😥(Men der var ikke Tasha Huo involvert). Jeg hoppet av etter sesong 2 da jeg skjønte hvilken retning ting gikk. Jeg orker bare ikke å se inkompetente forfattere med ideologi på hjernen gjøre sin greie. Episodene der gikk fra å ligge på en IMDB score på rundt 8 og høyere til rundt 6 og lavere. 

On 30.10.2024 at 2:49 PM, Kombucha said:

Nå har kost meg med Tomb Raider I-III Remastered og anbefaler de fleste.

.....

PS har ikke sett serien, siden jeg trolig ikke lenger er en del av målgruppen. Bedraget er at de ønsker å få oss til å tro at vi fortsatt er det, derav scorene.

Remastered I-III, gode spill det som er tro mot det orginale kildematerialet. Noe man absolutt ikke kan si om denne serien.

Husker du karakteren Zip. Han så slik ut. En fyr med flere kvinnelige ekskjærester.

Netflix's 'Tomb Raider: The Legend Of Lara Croft' Makes Change To Franchise  Mainstay Zip, Depicts Him As Stereotypically Gay Man - Bounding Into Comics

Dette er nå zip. Blå neglelakk...

z.png?w=788&h=444&crop=1

...og..

Melonie Mac ✝️🎮🖤 on X: "Modern day entertainment always ...

Bare spar deg for denne serien. Den er bare et verktøy for noen som ønsker å presse ideologien sin på folk. Heldigvis så virker det som folk mange skjønner hva som foregår. Det er jo gamere som vet best hvordan Lara og det universet skal være. Metacritic er nok siden hvor det er flest gamere. Der har serien en bruker score på 2,9/10.

Jeg tenker at dess mer kjennskap man har til den orginale Lara Croft, dess mer skuffende fremstår denne serien.

To reviews derfra:

"A disappointing abuse of the source material with no respect for what fans like about it. They took a strong intelligent female lead and turned her into a confused whiny brat who doesn't know who she is. They injected unnecessary politics into a story about solving puzzles and raiding tombs. There is a problem with media today and this show shows no signs of it getting solved."

"this is absolutely terrible. I don't know why they feel the need to constantly butcher classics."

12 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Samme her. Gled deg til Februar, da kommer 3-6 remastered :) 

Lara Croft❤️

Tomb Raider I-III Remastered's Third Update is Now Available - Raiding The  Globe

Jeg ble varm i herteroten da jeg så Playstation traileren for disse spillene. Fint å se at det fortsatt er folk som vet å respektere og hedre det orginale kildematerialet. 🥰

Endret av P7SA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (1 time siden):

Men for å fokusere på siste avsnitt og det jeg har uthevet. Når det kommer til endringene så er det kort fortalt gjort pga. ideologi. Tasha Huo (creator and showrunner) er avbildet nedenfor. Har faktisk undersøkt en del. Nå skal man ikke dømme andre pga. utseende, fristyre, etc, men bilde av dama sier faktisk veldig mye.

Men var målet å gjøre karakteren realistisk? Hvis så, kunne de gjort en bedre jobb. Det finnes jo muskuløse kvinner, som for eksempel kunstløperen Alexandra Trusova (OL-sølvmedaljevinner i 2022). Men det er flere ting ved Lara Croft som gjør henne urealistisk/meget vanskelig kropp å oppnå for de fleste.

For all del, jeg bryr meg ikke om hvordan fiksjonelle karakterer ser ut, men å endre så mye av originalkarakteren er for mange ganske skuffende. De kunne heller introdusert en ny karakter eller laget sin egen nye serie.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De animerte greiene til Netflix pleier å være bra, så jeg sjekka ut dette, men datt av etter noen få episoder fordi det var skikkelig tafatte greier. At dette får en ny sesong, mens de kansellerer langt bedre serier som f.eks. Inside Job er bare helt uforståelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, P7SA said:

Det slår aldri feil. Misogyni og konspirasjonsteorier… Herregud så lei jeg er av disse snøflakene.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Kassettspiller said:

For all del, jeg bryr meg ikke om hvordan fiksjonelle karakterer ser ut, men å endre så mye av originalkarakteren er for mange ganske skuffende. De kunne heller introdusert en ny karakter eller laget sin egen nye serie.

100% enig.

16 minutes ago, Skrotleif said:

At dette får en ny sesong, mens de kansellerer langt bedre serier som f.eks. Inside Job er bare helt uforståelig.

Jeg har allerede forklart det i dette innlegget, men her du enda en kilde/sitat som er med på å forklare hvorfor det kommer en sesong 2.

"You may recall that we’ve known officially about a renewal for quite some time when we broke the news in June 2023 that the show had already been given a season 2 renewal and that Ncuti Gatwa (Sex Education, Doctor Who) would be lending his voice to the series as Eshu. That’s because when Netflix initially ordered the show, it did it with two seasons upfront. That means production has continued on both seasons since the show was first ordered. "

https://www.whats-on-netflix.com/news/tomb-raider-the-legend-of-lara-croft-renewed-for-season-2-at-netflix-sort-of/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...