Gjest ba17c...7cd Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Jeg ba om engelsk epikrise fra min dps etter +-10 år behandling og påvisning av diverse diagnoser. DPS svarte bare at det kunne de ikke gi meg, kan jeg ikke kreve det? Anonymous poster hash: ba17c...7cd Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober De har det neppe tilgjengelig, og tviler på at noen vil sitte å oversette 10 års epikrise samtidig få det helt korrekt faglig sett på ett språk som ikke er deres førstespråk. Kan du ikke oversette alt selv? Lenke til kommentar
Gjest ba17c...7cd Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober 1 minute ago, aklla said: De har det neppe tilgjengelig, og tviler på at noen vil sitte å oversette 10 års epikrise samtidig få det helt korrekt faglig sett på ett språk som ikke er deres førstespråk. Kan du ikke oversette alt selv? De trenger ikke oversette ti år med samtaler. Epikrisen er på ca 800 ord og inneholder konkrete diagnoser samt konkrete fakta relatert til diagnosene. Jeg kan ikke oversette det selv da jeg skal bruke det på klinikk i utlandet. Anonymous poster hash: ba17c...7cd Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Ser at det faktisk strengt tatt ikke er lov å skrive de på engelsk engang: https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/lokal/troms/skalpellen/2020/epikrise-pa-engelsk/ 2 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. oktober Del Skrevet 26. oktober Gjest ba17c...7cd skrev (20 timer siden): kan jeg ikke kreve det? Du kan kreve det, men ingen vil etterkomme ditt krav da ingen har plikt til det. Som @aklla helt korrekt påpeker og kildehenviser til, vil du ikke få journaføringer på engelsk. En eller to linjer forfattet av legen på engelsk som omhandler de medisiner du tar, f.eks forbundet med reiser til utlandet, er dog ikke forbudt. Veien å gå er å få din epikrise på norsk. Oppsøke en statsautorisert oversetter som kan lage en godkjent juridisk oversettelse. Noen land vil kreve apostillestempel og/eller legalisering fra notarius publicus. Alt i alt vil det koste noen høvdinger å få dette gjort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå