ProphetSe7en Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober Jeg ønsker å bruke Telenor Twe boksen. Shield med Plex, Netflix osv fungerer selvsagt, men det er iptv jeg sliter med Lenke til kommentar
NULL Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 13 minutes ago, ProphetSe7en said: Jeg ønsker å bruke Telenor Twe boksen. Shield med Plex, Netflix osv fungerer selvsagt, men det er iptv jeg sliter med Men du kan sette denne til å bruke streaming i stedet for IPTV-multicast. Da omgår du problemene du har. Men opptak vil da ikke fungere. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober Twe finnes ikke som app til Nvidia Shield. Jeg er uansett ikke ute etter en alternativ løsning med alternativt utstyr, men å få iptv til å virke ned Telenor sin twe boks sammen med min router Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober (endret) Selvsagt, men du må prøve å få et smalere spekter å feilsøke i. Hva med NRK appen på nvidia shield? Denne bruker vel også samme funksjonalitet som IPTV til twe boksen din Endret 29. oktober av xClaymanx Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober (endret) ProphetSe7en skrev (17 timer siden): Jeg har prøvd alle guider jeg har funnet for å få iptv til å virke, men det vil seg ikke Det ser ut som at det skal virke dersom du aktiverer både igmp proxy og igmp snooping på firewalla boksen. Har du forsøkt dette allerede? Endret 29. oktober av mobile999 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober xClaymanx skrev (53 minutter siden): Selvsagt, men du må prøve å få et smalere spekter å feilsøke i. Hva med NRK appen på nvidia shield? Denne bruker vel også samme funksjonalitet som IPTV til twe boksen din Alt annet virker helt fint, kun twe boksen som ikke får inn kanaler Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Kanskje dumt spørsmål, men du har kjørt restart av twe boksen etter du bytta DHCP server til Unifi? Hos meg fungerte netflix helt fint, men altibox, nrk, youtube og hbo nektet å laste inn etter at jeg bytta fra altibox sitt modem til Fortigate brannmur som DHCP server før jeg tok en omstart av apple tv'en Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober ProphetSe7en skrev (2 timer siden): Alt annet virker helt fint, kun twe boksen som ikke får inn kanaler Hvordan var det med igmp proxy og igmp snooping? Har du mulighet til å kable t-we boksen direkte i firwalla? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober 4 hours ago, xClaymanx said: Selvsagt, men du må prøve å få et smalere spekter å feilsøke i. Hva med NRK appen på nvidia shield? Denne bruker vel også samme funksjonalitet som IPTV til twe boksen din Nope. NRK-appen bruker ABR-streaming, ikke multicast-basert broadcast-signal. Mens NRK-appen bruker strømmer som er på rundt 3 Mbps, er broadcast-basert TV gjerne med bitrate på 10-15 på samme enkodingsteknologi, eller omså mer. Dermed gjerne noe bedre kvalitet. Går man inn i innstillingene på T-We-boksen, kan man stille den om til å bruke streaming i stedet for multicast. Da trenger man ikke multicast-støtten i hjemmenettet. Ulempen er at man mister opptaksfunksjon og at kvaliteten på tv-kanalene blir litt redusert. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. oktober Forfatter Del Skrevet 29. oktober mobile999 skrev (1 time siden): Hvordan var det med igmp proxy og igmp snooping? Har du mulighet til å kable t-we boksen direkte i firwalla? Alle slike ting er alt kablet. Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell. Venter på en UCG Max nå, eksperimentere litt med den å se om det utgjør noen forskjell. Det er ikke krise om jeg må ONT - Switch - Twe, men det irriterer meg at jeg ikke får det til med ønsket løsning som da blir ONT - Router/brannmur - iptv Lenke til kommentar
minim Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober (endret) ProphetSe7en skrev (17 minutter siden): Alle slike ting er alt kablet. Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell. Venter på en UCG Max nå, eksperimentere litt med den å se om det utgjør noen forskjell. Det er ikke krise om jeg må ONT - Switch - Twe, men det irriterer meg at jeg ikke får det til med ønsket løsning som da blir ONT - Router/brannmur - iptv Men er igmp på? Jeg aktiverte det i udm og på en switch jeg hadde i mellom så fungerte det fint. Endret 29. oktober av minim Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober ProphetSe7en skrev (1 time siden): Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell. Hvis du ikke får til ONT - firewalla - t-we (direkte kablet) med både igmp proxy og igmp snooping aktivert på firewalla, så kontakt firewalla (forum?) og spør om de forstår hva som er galt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober (endret) ProphetSe7en skrev (På 29.10.2024 den 5:15 PM): Alle slike ting er alt kablet. Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell. Venter på en UCG Max nå, eksperimentere litt med den å se om det utgjør noen forskjell. Det er ikke krise om jeg må ONT - Switch - Twe, men det irriterer meg at jeg ikke får det til med ønsket løsning som da blir ONT - Router/brannmur - iptv Jeg har openwrt på ruteren hjemme og der ble det litt tricky. IGMP-modulen kommer med et default-oppsett som er satt opp 'motsatt'.. Nå jeg først fikk snudd på oppsettet gikk alt som en kule. Hvilken veiledning fulgte du? Telenor har et dokument kalt 'Telenor IPTV tredjepart veiledning juni 2020', der står det du trenger for å sette opp ikke-telenor utstyr for t-we boksen. Endret 31. oktober av Kahuna leif Lenke til kommentar
voident Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Mener å huske jeg gjorde noe ala dette da jeg satte det opp for type fire år siden https://community.ui.com/questions/Telenor-IPTV-and-USG-Pro-4-Solution/6d052fa8-699f-4215-b004-2f663ffc4850 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november Skal se på linken din i tillegg til denne her https://community.ui.com/questions/How-to-get-Telenor-T-We-IPTV-working-on-UDMP-without-Telenor-router/7675a71d-cbdd-4967-bb58-7b6573341333 Lenke til kommentar
voident Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november (endret) Mener de lenkene skal inneholde det du trenger for å få alle tjenestene til å fungere. Lurer på om det at det kreves upnp for å få noen av tjenestene til å fungere som de skal var årsaken til at jeg satte boksen på eget vlan. Men jeg fikk derimot aldri til å kunne kommunisere med den via andre enheter som var på annet vlan, som skal kunne opprette kommunikasjon fra vlan_a til vlan_b, type å styre Netflix på boksen med Netflix på mobilen (type "caste" til boksen). Endret 11. november av voident Lenke til kommentar
NULL Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 1 hour ago, voident said: Mener de lenkene skal inneholde det du trenger for å få alle tjenestene til å fungere. Lurer på om det at det kreves upnp for å få noen av tjenestene til å fungere som de skal var årsaken til at jeg satte boksen på eget vlan. Men jeg fikk derimot aldri til å kunne kommunisere med den via andre enheter som var på annet vlan, som skal kunne opprette kommunikasjon fra vlan_a til vlan_b, type å styre Netflix på boksen med Netflix på mobilen (type "caste" til boksen). Det er ikke lengre behov for UPnP IGD. Men T-We-appen kan ha behov for å snakke med T-We-boksen for å finne ut om du er hjemme eller ikke. Eller som du sier, man skal caste til boksen (støttet av NEtflix og Youtube i det minste, usikker på om det evt. er andre apper også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå