Gå til innhold

Unifi router og Telenor iptv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, ProphetSe7en said:

Jeg ønsker å bruke Telenor Twe boksen. 

Shield med Plex, Netflix osv fungerer selvsagt, men det er iptv jeg sliter med 

Men du kan sette denne til å bruke streaming i stedet for IPTV-multicast. Da omgår du problemene du har. Men opptak vil da ikke fungere.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (17 timer siden):

Jeg har prøvd alle guider jeg har funnet for å få iptv til å virke, men det vil seg ikke

Det ser ut som at det skal virke dersom du aktiverer både igmp proxy og igmp snooping på firewalla boksen. Har du forsøkt dette allerede?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (53 minutter siden):

Selvsagt, men du må prøve å få et smalere spekter å feilsøke i.

Hva med NRK appen på nvidia shield? Denne bruker vel også samme funksjonalitet som IPTV til twe boksen din

Alt annet virker helt fint, kun twe boksen som ikke får inn kanaler 

Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men du har kjørt restart av twe boksen etter du bytta DHCP server til Unifi?

Hos meg fungerte netflix helt fint, men altibox, nrk, youtube og hbo nektet å laste inn etter at jeg bytta fra altibox sitt modem til Fortigate brannmur som DHCP server før jeg tok en omstart av apple tv'en

Lenke til kommentar
4 hours ago, xClaymanx said:

Selvsagt, men du må prøve å få et smalere spekter å feilsøke i.

Hva med NRK appen på nvidia shield? Denne bruker vel også samme funksjonalitet som IPTV til twe boksen din

Nope. NRK-appen bruker ABR-streaming, ikke multicast-basert broadcast-signal. Mens NRK-appen bruker strømmer som er på rundt 3 Mbps, er broadcast-basert TV gjerne med bitrate på 10-15 på samme enkodingsteknologi, eller omså mer. Dermed gjerne noe bedre kvalitet.

Går man inn i innstillingene på T-We-boksen, kan man stille den om til å bruke streaming i stedet for multicast. Da trenger man ikke multicast-støtten i hjemmenettet. Ulempen er at man mister opptaksfunksjon og at kvaliteten på tv-kanalene blir litt redusert. 

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Hvordan var det med igmp proxy og igmp snooping?

Har du mulighet til å kable t-we boksen direkte i firwalla?

Alle slike ting er alt kablet. Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell.

Venter på en UCG Max nå, eksperimentere litt med den å se om det utgjør noen forskjell.

Det er ikke krise om jeg må ONT - Switch - Twe, men det irriterer meg at jeg ikke får det til med ønsket løsning som da blir ONT - Router/brannmur - iptv 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (17 minutter siden):

Alle slike ting er alt kablet. Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell.

Venter på en UCG Max nå, eksperimentere litt med den å se om det utgjør noen forskjell.

Det er ikke krise om jeg må ONT - Switch - Twe, men det irriterer meg at jeg ikke får det til med ønsket løsning som da blir ONT - Router/brannmur - iptv 

Men er igmp på? Jeg aktiverte det i udm og på en switch jeg hadde i mellom så fungerte det fint. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Har prøvd å koble den direkte til Firewalla uten hell, og har fulgt veiledning for oppsett uten at det utgjør noen forskjell.

Hvis du ikke får til ONT - firewalla - t-we (direkte kablet) med både igmp proxy og igmp snooping aktivert på firewalla, så kontakt firewalla (forum?) og spør om de forstår hva som er galt.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (På 29.10.2024 den 5:15 PM):

Jeg har openwrt på ruteren hjemme og der ble det litt tricky. IGMP-modulen kommer med et default-oppsett som er satt opp 'motsatt'.. Nå jeg først fikk snudd på oppsettet gikk alt som en kule. :)

Hvilken veiledning fulgte du?

Telenor har et dokument kalt 'Telenor IPTV tredjepart veiledning juni 2020', der står det du trenger for å sette opp ikke-telenor utstyr for t-we boksen.

Endret av Kahuna
leif
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mener de lenkene skal inneholde det du trenger for å få alle tjenestene til å fungere. Lurer på om det at det kreves upnp for å få noen av tjenestene til å fungere som de skal var årsaken til at jeg satte boksen på eget vlan. Men jeg fikk derimot aldri til å kunne kommunisere med den via andre enheter som var på annet vlan, som skal kunne opprette kommunikasjon fra vlan_a til vlan_b, type å styre Netflix på boksen med Netflix på mobilen (type "caste" til boksen).

Endret av voident
Lenke til kommentar
1 hour ago, voident said:

Mener de lenkene skal inneholde det du trenger for å få alle tjenestene til å fungere. Lurer på om det at det kreves upnp for å få noen av tjenestene til å fungere som de skal var årsaken til at jeg satte boksen på eget vlan. Men jeg fikk derimot aldri til å kunne kommunisere med den via andre enheter som var på annet vlan, som skal kunne opprette kommunikasjon fra vlan_a til vlan_b, type å styre Netflix på boksen med Netflix på mobilen (type "caste" til boksen).

Det er ikke lengre behov for UPnP IGD.

Men T-We-appen kan ha behov for å snakke med T-We-boksen for å finne ut om du er hjemme eller ikke. Eller som du sier, man skal caste til boksen (støttet av NEtflix og Youtube i det minste, usikker på om det evt. er andre apper også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...