ProphetSe7en Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Noen som har et fungerende oppsette på dette der jeg kan droppe router fra Telenor og kun benytte den fra Unifi, og fortsatt ha fungerende iptv med alle funksjoner som twe tilbyr? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Antar at det er kun IGMP som må støttes av enhetene dine for at dette skal fungere på samme måte som hos Altibox Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 25. oktober Forfatter Del Skrevet 25. oktober Vet ikke, derfor jeg spør. Eneste måten jeg har fått det til å virke på er ned switch før router slik at twe-boksen får egen ip og ikke går via router. Men kunne tenkt meg å få den inn på eget vlan istedet Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. oktober Del Skrevet 25. oktober Da må du ha switcher med management. Gjerne switcher av samme type da ikke alle switcher opererer med IGMP på samme måte Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 26. oktober Forfatter Del Skrevet 26. oktober Ja jeg har alt jeg trenger, problemet er at det ikke virker. Så håper noen som har det satt opp med Unifi og Telenor iptv kan dele innstillingene de har brukt Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober On 26.10.2024 at 12:46 AM, xClaymanx said: Da må du ha switcher med management. Gjerne switcher av samme type da ikke alle switcher opererer med IGMP på samme måte Nei, man trenger ikke managed switch. Men man trenger en svitsj som støtter IGMP. I utgangspunktet her skal det fungere med svitsjer av forskjellige typer også som regel. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober (endret) On 26.10.2024 at 8:24 AM, ProphetSe7en said: Ja jeg har alt jeg trenger, problemet er at det ikke virker. Så håper noen som har det satt opp med Unifi og Telenor iptv kan dele innstillingene de har brukt Gjør man et søk på eksempelvis 'telenor iptv unifi' ligger det en del informasjon på forskjellige steder. IGMP-aktivering er nøkkelen her, i hvert fall så lenge man ikke har valgt å "dele opp" sitt eget nett i VLAN. Så vidt jeg husker bør man se bort fra noe eldre tråder, da multicast/IGMP-støtten for en del UniFi-produkter ble ganske endret på et tidspunkt, men ikke oversikt over nå. Endret 27. oktober av NULL Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 27. oktober Forfatter Del Skrevet 27. oktober Vlan skal jeg ha. Hadde et håp om å kjøre iptv på sitt egent vlan Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober 1 minute ago, ProphetSe7en said: Vlan skal jeg ha. Hadde et håp om å kjøre iptv på sitt egent vlan Husk at hvis du skal bruke T-We-appen, er den for enkelte kanaler/tjenester avhengig av å finne T-We-boksen i hjemmenettet. Om T-We-boksen står på "eget nett" blir det mer komplisert. Ruting av multicast/IGMP på basis av VLAN antar jeg man finner en del informasjon om i de tidligere trådene på diverse forum, websider etc, inkl. Ubiquiti sitt eget forum. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober NULL skrev (1 time siden): Nei, man trenger ikke managed switch. Men man trenger en svitsj som støtter IGMP. I utgangspunktet her skal det fungere med svitsjer av forskjellige typer også som regel. Nå gikk jeg utifra at han skulle sette opp vlan, så da må han ha managed Lenke til kommentar
NULL Skrevet 27. oktober Del Skrevet 27. oktober 1 hour ago, xClaymanx said: Nå gikk jeg utifra at han skulle sette opp vlan, så da må han ha managed Nope. Trenger ikke managed (i tradisjonell forstand) for å sette opp VLAN. Bemerk at "managed" egentlig betyr mer enn at svitsjen kan administreres/innstillinger endres. F.eks. "Smart"-svitsjene fra TP-Link kan man fint sette opp VLAN på. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober NULL skrev (13 timer siden): Nope. Trenger ikke managed (i tradisjonell forstand) for å sette opp VLAN. Bemerk at "managed" egentlig betyr mer enn at svitsjen kan administreres/innstillinger endres. F.eks. "Smart"-svitsjene fra TP-Link kan man fint sette opp VLAN på. Ser egentlig ikke helt poenget i å ha en halveis managed switch til prisen av en managed enhet, men det kan jo være bare meg. Jeg ville mye heller gått for en Aruba 1820/1830 til en tilsvarende prislapp. Ellers er det mye HP 1820/1830 i både 8G og 24G på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 8 hours ago, xClaymanx said: Ser egentlig ikke helt poenget i å ha en halveis managed switch til prisen av en managed enhet, men det kan jo være bare meg. Disse TP-Link-svitsjene har tidligere ligget på type 250 for 5-port og 300 for 8-port. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 8 hours ago, xClaymanx said: Ser egentlig ikke helt poenget i å ha en halveis managed switch til prisen av en managed enhet, men det kan jo være bare meg. Jeg ville mye heller gått for en Aruba 1820/1830 til en tilsvarende prislapp. Ellers er det mye HP 1820/1830 i både 8G og 24G på bruktmarkedet. Trådstarter har jo allerede en switch fra unifi Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober https://help.ui.com/hc/en-us Unifi har egen bot som spytter ut svar på spørsmål. Tast inn igmp setup og prøv deg fram. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 15 minutes ago, oldboy said: Trådstarter har jo allerede en switch fra unifi OK? For meg framstod det bare som han fikk det til å fungere når han plasserte en svitsj - av ukjent merke - mellom fiber-ONT og ruter, og dermed ikke kjører trafikken via ruteren. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 42 minutes ago, NULL said: OK? For meg framstod det bare som han fikk det til å fungere når han plasserte en svitsj - av ukjent merke - mellom fiber-ONT og ruter, og dermed ikke kjører trafikken via ruteren. Quote Ja jeg har alt jeg trenger, problemet er at det ikke virker. Slik tolket jeg det. Det kan og være feil Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. oktober Forfatter Del Skrevet 28. oktober Jeg har en USW Lite 16 og en US 8-60W. Brannmur/router er en Firewalla Gold Jeg har prøvd alle guider jeg har funnet for å få iptv til å virke, men det vil seg ikke. Skal jeg få det til å virke må jeg bruke Telenor sin router, eller inn med en switch etter ONT der jeg går videre til Firewalla og til Twe Lenke til kommentar
NULL Skrevet 28. oktober Del Skrevet 28. oktober 20 minutes ago, ProphetSe7en said: Jeg har en USW Lite 16 og en US 8-60W. Brannmur/router er en Firewalla Gold Jeg har prøvd alle guider jeg har funnet for å få iptv til å virke, men det vil seg ikke. Skal jeg få det til å virke må jeg bruke Telenor sin router, eller inn med en switch etter ONT der jeg går videre til Firewalla og til Twe Er opptak og maks bildekvalitet viktig? For hvis det er den nyeste tv-boksen du har fra Telenor, kan du jo kjøre den i streamingmodus (er et valg i en eller annen meny) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. oktober Del Skrevet 29. oktober Har telenor en app som du kan bruke fremfor den tiltenkte boksen? Kan du da eventuelt prøve med en android streaming boks eller en apple tv for å se om det fungerer der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå