Gå til innhold

Unifi router og Telenor iptv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 26.10.2024 at 12:46 AM, xClaymanx said:

Da må du ha switcher med management.

Gjerne switcher av samme type da ikke alle switcher opererer med IGMP på samme måte

Nei, man trenger ikke managed switch. Men man trenger en svitsj som støtter IGMP. I utgangspunktet her skal det fungere med svitsjer av forskjellige typer også som regel. 

Lenke til kommentar
On 26.10.2024 at 8:24 AM, ProphetSe7en said:

Ja jeg har alt jeg trenger, problemet er at det ikke virker.

Så håper noen som har det satt opp med Unifi og Telenor iptv kan dele innstillingene de har brukt 

Gjør man et søk på eksempelvis 'telenor iptv unifi' ligger det en del informasjon på forskjellige steder. IGMP-aktivering er nøkkelen her, i hvert fall så lenge man ikke har valgt å "dele opp" sitt eget nett i VLAN. Så vidt jeg husker bør man se bort fra noe eldre tråder, da multicast/IGMP-støtten for en del UniFi-produkter ble ganske endret på et tidspunkt, men ikke oversikt over nå.

Endret av NULL
Lenke til kommentar
1 minute ago, ProphetSe7en said:

Vlan skal jeg ha. Hadde et håp om å kjøre iptv på sitt egent vlan 

Husk at hvis du skal bruke T-We-appen, er den for enkelte kanaler/tjenester avhengig av å finne T-We-boksen i hjemmenettet. Om T-We-boksen står på "eget nett" blir det mer komplisert. Ruting av multicast/IGMP på basis av VLAN antar jeg man finner en del informasjon om i de tidligere trådene på diverse forum, websider etc, inkl. Ubiquiti sitt eget forum.

Lenke til kommentar
1 hour ago, xClaymanx said:

Nå gikk jeg utifra at han skulle sette opp vlan, så da må han ha managed

Nope. Trenger ikke managed (i tradisjonell forstand) for å sette opp VLAN. Bemerk at "managed" egentlig betyr mer enn at svitsjen kan administreres/innstillinger endres.

F.eks. "Smart"-svitsjene fra TP-Link kan man fint sette opp VLAN på. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...