Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det alltid kvinner som


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Guest 7464c...888 said:

Hyggelig at du sier det, jeg vet at jeg har verdi som menneske på andre plan her i livet og som sagt trives jeg godt med mine vennskap. Det ligger ikke noen bitterhet eller vondt bak min beslutning om å ikke involvere meg i kjærlighetsforhold. Jeg har bedre selvtillit og en bedre hverdag som enslig, jeg har vært i et lengre forhold og det var ikke verdt det mot slutten.

Anonymous poster hash: 7464c...888

Ønsker du ikke din egen familie på noe tidspunkt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888
Kassettspiller skrev (2 minutter siden):

Kvinner gjør slikt også, men gjerne mer skjult.

Men det jeg tror er at det da går ikke på attraktivitet for det motsatte kjønn, da. For eksempel så er det ikke sjeldent jeg har hørt kvinner snakke nedsettende om andre kvinner som "begynner å se gamle ut". Da snakkes det ikke om at de ikke er attraktive for menn lenger, men det er et stort fokus på utseende og ung vs. gammel. Så dette har du rett i. 

Har egentlig til gode å høre om kvinner snakke om det å være attraktiv for andre menn. Det kan jeg ikke huske var en greie når vi var enda yngre heller. Man pynta seg på en måte for andre jenter på festene og ikke for guttene. Men det var kanskje bare min sosiale krets, vet ikke!

Colin. skrev (Akkurat nå):

Ønsker du ikke din egen familie på noe tidspunkt?

Det hadde vært fint men der er andre grunner til at jeg ikke kommer til å stifte familie. Vil ikke utdype det så mye mer men er snakk om alvorlig sykdom og veldig dårlige gener. :) Lang historie gjort kort så er det liten sannsynlighet for at jeg vil se barnet mitt bli konfirmert om jeg for eksempel fikk barn om ett år. 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888 skrev (25 minutter siden):

Men det jeg tror er at det da går ikke på attraktivitet for det motsatte kjønn, da.

Det er mye snakk om hvordan man fremstår for andre (inkludert menn), særlig når det gjelder attraktivitet, riktig valg av klær, sminke og kropp. Skulle man kjøpe ny parfyme var det mye fokus på hvilke dufter menn likte best og ikke like mye på egne preferanser, men dette varierer nok.
 
Kroppspress er positivt siden det motiverer til en sunn livsstil, men dessverre kan usunn kroppspress  ofte føre til skade. Når jeg gikk på ungdomskolen var det for eksempel flere som fikk spiseforstyrrelser, der sosiale medier gjerne var en av årsakene til at dem fikk sykdommen.
Gjest 7464c...888 skrev (25 minutter siden):

Det kan jeg ikke huske var en greie når vi var enda yngre heller. Man pynta seg på en måte for andre jenter på festene og ikke for guttene. Men det var kanskje bare min sosiale krets, vet ikke!

Varierer veldig og sosiale medier har sin påvirkning også.

Jeg tror mange kvinner ofte holder frustrasjonene sine inne og kun deler dem med noen få personer eller anonymt på nettet.

Når jeg ser noen brukere som snakker mye nedlatende om menn, så får man et inntrykk av at dem kan ha blitt såret av noen og slipper ut frustrasjonen på nettet på en usunn måte. Trist.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Kassettspiller said:
Når jeg ser noen brukere som snakker mye nedlatende om menn, så får man et inntrykk av at dem kan ha blitt såret av noen og slipper ut frustrasjonen på nettet på en usunn måte. Trist.

Jeg ser også at dette nok kommer til uttrykk pga. dårlige livserfaringer. De fleste vil være innom noen virkelige vanskelige opplevelser i løpet av livet som utfordrer både menneskesyn og tillit til andre mennesker. Noen får mye mer av dette enn andre og enkelte kan nok greit fylle bok om sine utfordrende liv og hvordan de har blitt behandlet og måttet kjempe fra barnsben til alderdom. Men det er viktig å alltid utfordre sin egen bitterhet og finne mening i andre deler av livet. Og ja det er trist når mennesker til slutt gir opp og drukner i den mentaliteten.

Som en annen skrev her og som jeg har lært gjennom livet. Virkelig godt vennskap er kjærlighet. De fleste kjærlighetsforhold som varer utvikler seg til nettopp livsvarige gode vennskap. En partner du alltid kan stole på når livet er vanskelig. Selv om man ikke har forrykende het sex hver uke.

Man bør aldri gi opp menneskelige relasjoner.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
48 minutes ago, Guest 7464c...888 said:

Det hadde vært fint men der er andre grunner til at jeg ikke kommer til å stifte familie. Vil ikke utdype det så mye mer men er snakk om alvorlig sykdom og veldig dårlige gener. :) Lang historie gjort kort så er det liten sannsynlighet for at jeg vil se barnet mitt bli konfirmert om jeg for eksempel fikk barn om ett år. 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Skjønner. Dessverre har vi ikke alle like forutsetninger her i livet, så jeg forstår det i din situasjon.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Her sitter du og forteller andre kvinner at det er menn som mener de ikke er verdt noe.

Ja, du syns det er bedre at jeg skal lyve? 

 

herzeleid skrev (1 time siden):

Hvorfor sporer du vekk fra tema når det påvises at argumentene eller kildene dine ikke holder vann? 

Ingen påvisning av noe som helst her. 

 

herzeleid skrev (1 time siden):

En myte du fremfor noen andre holder liv i og forfekter

At du gjentar at dette er en myte blir ikke noe mer sant jo flere ganger du sier dette. Her, en tråd på kvinneguiden startet av en "mann med stor M" om kvinners verdi i forhold til alder. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/929875-kvinners-beste-alder/page/2/#comments

 

herzeleid skrev (1 time siden):

Jeg er ikke interessert i å engasjere meg i en kjempelang "kjønnskrigtråd" som allerede har rukket å bli 32 sider lang. Jeg synes det er trist å se hvordan dere bryter hverandre ned, men når jeg ser reaksjoner som den siterte innser jeg at å prøve å moderere eller påpeke feil bare vil være å bære ved til bålet. 

Nei, selvsagt er du ikke interessert i å reagere på "menn som hater likestilte kvinner". Jeg meldte meg forresten ut av den tråden ganske tidlig, pga det totale vanvidd som foregår i den tråden. 

 

Gjest 7464c...888 skrev (1 time siden):

Nå var det meg @leticia siterte, og for å si det slik så er det ikke kvinner som sier dette til andre kvinner. Tvert imot. De som derimot sier til andre kvinner at de ikke er mindre verdt når de er blitt eldre, er andre kvinner. Så de som prøver å ta livet av denne myten er faktisk kvinner selv, og ikke menn. 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Ja, dette er også min erfaring ut fra det man leser fra diverse artikler og diskusjonsforum på nett. Men man møter ikke slike holdninger åpenlyst utenfor nettet. 

Gjest 7464c...888 skrev (1 time siden):

Det ligger ikke noen bitterhet eller vondt bak min beslutning om å ikke involvere meg i kjærlighetsforhold. Jeg har bedre selvtillit og en bedre hverdag som enslig, jeg har vært i et lengre forhold og det var ikke verdt det mot slutten.

Jeg har hørt fra flere kvinner at hvis det lange forholdet de er i skulle ta slutt, så gidder de ikke involvere seg / stresse for å forsøke å finne et nytt et. Jeg har også den samme oppfatningen selv. Men jeg syns likevel ikke at man bør ha døren helt lukket for nye forhold. Skjer det så skjer det. Som jeg sa til deg lenger opp, det er mange flotte menn. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 24.10.2024 den 10:00 PM):

En ting er å lage tråder "eksen min var utro" og da diskutere det tilfellet. Noe helt annet er å anklage menn som en gruppe for å ha samme karaktertrekk som et individ.

Jeg er enig i at man ikke skal anklage en hel gruppe, enten det er kvinner eller menn. Men det er faktisk noen karaktertrekk som forekommer oftere hos det ene kjønnet enn det andre. Å påpeke, søke forklaringer, lete etter biologiske / atferdsmessige kulturelle årsaker kan ikke sidestilles som misogyni / misandri... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888
Kassettspiller skrev (2 timer siden):
Det er mye snakk om hvordan man fremstår for andre (inkludert menn), særlig når det gjelder attraktivitet, riktig valg av klær, sminke og kropp. Skulle man kjøpe ny parfyme var det mye fokus på hvilke dufter menn likte best og ikke like mye på egne preferanser, men dette varierer nok.
 
Kroppspress er positivt siden det motiverer til en sunn livsstil, men dessverre kan usunn kroppspress  ofte føre til skade. Når jeg gikk på ungdomskolen var det for eksempel flere som fikk spiseforstyrrelser, der sosiale medier gjerne var en av årsakene til at dem fikk sykdommen.

Varierer veldig og sosiale medier har sin påvirkning også.

Jeg tror mange kvinner ofte holder frustrasjonene sine inne og kun deler dem med noen få personer eller anonymt på nettet.

Når jeg ser noen brukere som snakker mye nedlatende om menn, så får man et inntrykk av at dem kan ha blitt såret av noen og slipper ut frustrasjonen på nettet på en usunn måte. Trist.

Vet ikke hvilket årstall du er født men om du har inntrykk av at kroppspress motiverer til sunn livsstil så tror jeg vi er fra to forskjellige planeter. Jeg har likt innleggene dine så langt men den der syns jeg var såpass tonedøv at jeg er ikke engang interessert i å fortsette å spore av her... :D 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888
leticia skrev (56 minutter siden):

Som jeg sa til deg lenger opp, det er mange flotte menn. 

Det tror jeg nok! Jeg er venner med flere av disse, men jeg liker fortsatt veldig godt å være singel! 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888 skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg nok! Jeg er venner med flere av disse, men jeg liker fortsatt veldig godt å være singel! 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Og det er heldigvis et valg man i mye større grad har mulighet som kvinne å velge i dag (pga økonomisk selvstendighet) hvis det gir bedre trivsel enn å gå i tospann. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (På 24.10.2024 den 10:00 PM):

«Dump han!»

😂 Etter selv en relativt nøktern beskrivelse av et forhold som kanskje har litt skjevheter, så er det fra første svar av, 🚩, dump han!, sjekk mobilen hans, bytt lås.. osv. 

Helt til mannen kommer på banen og reklamerer da høylytt for lovedolls med fjernkontroll..🤣

Jeg må personlig si at jeg morer meg med slike tråder. Men kanskje er det litt ondskapsfullt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 7464c...888 skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hvilket årstall du er født men om du har inntrykk av at kroppspress motiverer til sunn livsstil så tror jeg vi er fra to forskjellige planeter. Jeg har likt innleggene dine så langt men den der syns jeg var såpass tonedøv at jeg er ikke engang interessert i å fortsette å spore av her... :D 

Anonymous poster hash: 7464c...888

Jeg er 21 år og jeg skrev at bra kroppspress er positivt siden det fremmer en sunn livsstil. Videre diskusjon om dette får jeg ta i en annen tråd hvis det blir aktuelt.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (22 timer siden):

Jeg vil i grunn advare mot å gjenfortelle denne myten. Jeg tror aldri jeg har sett en mann skrive at kvinner over x alder er verdiløse (selv om det sikkert skjer) men jeg har sett veldig mange innlegg som påstår at dette er noe mange menn sier/skriver. For meg fremstår det derfor som en myte primært skapt av de som hevder menn mener det, heller enn menn som faktisk mener det. Det går først og fremst ut over og skaper usikkerhet hos kvinner, som dere sikkert ikke ønsker. 

Godt poeng. Vi lever i en konkurranseutsatt verden og deriblant konkurranse kvinner i mellom, om menn. Kvinner er ofte bedre på psykologiske spill, eller tar det lengre enn menn. Det er kjent fenomen helt fra barneårene der konflikter mellom gutter løses med et slag eller smell som tar sekunder og så går det over i løpet av noen dager, mens jentene lager lager et spill av løgner for å psyke ut den andre og skape allianser, uvennskap og drama. Kvinner er rett og slett bedre trent på slike psykologiske spill. De som lykkes med giftige taktikker bygger videre på sin sosiale kompetanse og perfeksjonerer det som har fungert godt for dem tidligere.

Poenget er at det at kvinner spiller ned andre kvinner, bygger opp konspirasjoner om menn som har til hensikt å radikalisere andre kvinner, få de til å forakte menn, dumpe sine typer, osv. Menn, som er mer fysiske av natur og ofte er dårligere trent på sosiale taktikker, kommer ofte til kort og blir verbalt tråkket på og rakket ned på. Sprekker de i sinne og tyr til samme taktikk som dyr som er trengt opp i et hjørne, fysisk makt, så taper de dobbelt opp. Det fungerer bare som bekreftelse for kvinnene om at det er menn som er problemet. Fysisk konflikt er selvsagt ikke greit, men det er heller ikke psykisk konflikt som ofte er sammenvevd med den fysiske.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (10 timer siden):

Ja, du syns det er bedre at jeg skal lyve? 

 

Ingen påvisning av noe som helst her. 

 

At du gjentar at dette er en myte blir ikke noe mer sant jo flere ganger du sier dette. Her, en tråd på kvinneguiden startet av en "mann med stor M" om kvinners verdi i forhold til alder. 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/929875-kvinners-beste-alder/page/2/#comments

 

Nei, selvsagt er du ikke interessert i å reagere på "menn som hater likestilte kvinner". Jeg meldte meg forresten ut av den tråden ganske tidlig, pga det totale vanvidd som foregår i den tråden. 

 

Ja, dette er også min erfaring ut fra det man leser fra diverse artikler og diskusjonsforum på nett. Men man møter ikke slike holdninger åpenlyst utenfor nettet. 

Jeg har hørt fra flere kvinner at hvis det lange forholdet de er i skulle ta slutt, så gidder de ikke involvere seg / stresse for å forsøke å finne et nytt et. Jeg har også den samme oppfatningen selv. Men jeg syns likevel ikke at man bør ha døren helt lukket for nye forhold. Skjer det så skjer det. Som jeg sa til deg lenger opp, det er mange flotte menn. 

Eksempelet ditt på menn som mener kvinner over en viss alder er verdiløse er en nesten ti år gammel tråd på kvinneguiden der en mann ikke sier at kvinner over en viss alder er verdiløse. I sted var eksempelet en artikkel om mannlige psykologer som heller ikke sier kvinner over en viss alder er verdiløse. 

Jeg tror du selv svært godt eksemplifiserer hvor mye mer utbredt det tilsynelatende er at en påstår menn mener dette enn at menn faktisk mener det. 

Simen1 skrev (29 minutter siden):

Godt poeng. Vi lever i en konkurranseutsatt verden og deriblant konkurranse kvinner i mellom, om menn. Kvinner er ofte bedre på psykologiske spill, eller tar det lengre enn menn. Det er kjent fenomen helt fra barneårene der konflikter mellom gutter løses med et slag eller smell som tar sekunder og så går det over i løpet av noen dager, mens jentene lager lager et spill av løgner for å psyke ut den andre og skape allianser, uvennskap og drama. Kvinner er rett og slett bedre trent på slike psykologiske spill. De som lykkes med giftige taktikker bygger videre på sin sosiale kompetanse og perfeksjonerer det som har fungert godt for dem tidligere.

Poenget er at det at kvinner spiller ned andre kvinner, bygger opp konspirasjoner om menn som har til hensikt å radikalisere andre kvinner, få de til å forakte menn, dumpe sine typer, osv. Menn, som er mer fysiske av natur og ofte er dårligere trent på sosiale taktikker, kommer ofte til kort og blir verbalt tråkket på og rakket ned på. Sprekker de i sinne og tyr til samme taktikk som dyr som er trengt opp i et hjørne, fysisk makt, så taper de dobbelt opp. Det fungerer bare som bekreftelse for kvinnene om at det er menn som er problemet. Fysisk konflikt er selvsagt ikke greit, men det er heller ikke psykisk konflikt som ofte er sammenvevd med den fysiske.

Jeg velger å tro at det ikke er så onde intensjoner som ligger til grunn, men jeg tror nok eksempelet over er noe vi finner igjen hos begge kjønn, det være seg såkalte "incels" eller deres kvinnelige motstykker; en bygger opp et fiendebilde samtidig som en undergraver hverandres selvtillit og selvfølelse som nok skaper en form for usunt fellesskap som likevel kan være ganske sterkt. 

Vi bør nok være litt ekstra obs når vi leser argumentasjonsrekker av typen "x mener du er verdiløs, men jeg er vennen din". Slike vennskap er ofte ikke av det gode. 

 

 

 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (2 minutter siden):

såkalte "incels" eller deres kvinnelige motstykker

incel er en forkortelse for involentary celibacy. Det er en feiltakelse å kjønne det begrepet ved å konstruere et kjønnet motstykke. Det er kjønnsnøytralt i utgangspunktet og har dermed ikke noe kjønnet motstykke.

Når det kommer til ondsinnede intensjoner så finnes det et stort mangfold av personligheter. Ingen er like. Det blir dermed feil å slå alle over en kam ved å velge å tro noe annet på generell basis. Mange er helt normale og har ikke onde intensjoner, men når noen gjør seg bemerket f.eks på nettfora for giftige holdninger til andre så kan det godt være at man legger spesielt merke til det fordi det er en del spesielle personligheter som tar stort plass i et fora. I gruppepsykologi er det et kjent fenomen at folk finner fellesskap og forsterker hverandres giftighet gjennom det. Selv om det ikke er noen formell gruppering eller konsekvent enighet. Fellesskapet kan f.eks gå på saksnivå eller felles fiende-nivå.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...