Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det alltid kvinner som


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 time siden):

Starter disse trådene om "menn er så ditt og datt" i stadig mer negativ kontekst.

Hvorfor er det greit med tråder som spres misandri og mannehat?

Hvorfor har dette nærmest eksplodert siste året? Er det greit?

Nå får jeg vel mange på nakken, men: det er et stor antall bitre kvinner og mannfolk på disse foraene. Man kan jo selvsagt aldri vite sikkert da hvem som helst kan opprette forskjellige kontoer med ulike brukernavn, men på Kvinneguiden virker det som at de bitre mennene kommentarer særs kjipe kommentarer. Og det motsatte her på Diskusjon.

Merk dere at jeg ikke prøver å devaluere disse bitre menneskene. Nei, absolutt ikke. Det er mange som har fått sine drømmer knust, som har vært utsatt for svik osv. Mennesker takler ting på ulike måter og det er nesten alltid uttrykk for dyp smerte. 

Husker jeg for mange år siden hadde en konto på Møteplassen. Der var det mange bitre kvinner og menn som postet på hovedsiden (tror det var et bilde av en høyttaler) av typen "Sukk, så skjedde det igjen. Blitt ghostet uten at jeg vet hvorfor" eller "Savner en person i livet, men finner vel vedkommende aldri". Det er tragisk og trist sånn egentlig. 

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Det er ikke greit, men det er nok mer sosialt akseptabelt.

Jeg tror det begynte med at visse politikere ble veldig opptatte av det de anså som manglende ytringsfrihet (sikkert vel vitende om at en god del av befolkningen ikke vet når den er begrenset). 

Deler med grøss og gru denne linken: https://www.vg.no/spesial/2015/nettkrigerne/

" Ofte lurer jeg jo virkelig på om vi har ytringsfrihet her i landet. Mange av de venstrejævlene som mobber meg i kommentarfeltet mener at jeg er en rasist og islamofob. Det er jeg selvfølgelig ikke. Jeg har jo to kattepuser, Sara og Andrea. Sara er svart, Andrea er hvit.
"

Grøss!!!

Endret av Boing_80
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Følesesmessig validering ved å spre misandri og mannehat? Det er vel noe man bør ha litt fokus på. Betyr det at menn ikke har behov for å rakke ned på kvinner siden vi ikke ser disse trådene om kvinner?

Det er to forskjellige ting å søke validering for sine tanker, og at de tankene er misandriske. Jeg svarte bare på spørsmålet ditt, og har ikke lyst å bli dratt nedi en felle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Theo343 said:

Starter disse trådene om "menn er så ditt og datt" i stadig mer negativ kontekst.

Hvorfor er det greit med tråder som sprer misandri og mannehat?

Hvorfor har dette nærmest eksplodert siste året? Er det greit?

Æh? Har du sett alle innleggene her som omhandler menn som hevder de kjenner den «kvinnelige natur» og at kvinner er mest lykkelig på kjøkkenet og at etter 30 år så blir de verdiløse? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (22 minutter siden):

Æh? Har du sett alle innleggene her som omhandler menn som hevder de kjenner den «kvinnelige natur» og at kvinner er mest lykkelig på kjøkkenet og at etter 30 år så blir de verdiløse? 

Jeg tror at slike tråder er relativt sjeldne på dette forumet. På et visst forum popper slike innlegg omtrent hver time i løpet av en dag. For ikke å snakke om røde flagg tråden. Herregud! Alt er jo røde flagg. 

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Det er to forskjellige ting å søke validering for sine tanker, og at de tankene er misandriske. Jeg svarte bare på spørsmålet ditt, og har ikke lyst å bli dratt nedi en felle.

Hensikten er ikke å lage en felle. Men å belyse og undersøke hvorfor det er mer aksept for dette.

Det er mange tråder hvor vi validerer, støtter og kommer med konstruktive innspill. Men så har man også de trådene som i stor grad er konstruert for å rakke ned på menn generelt sett.

Ergo er denne tråden akkurat for å belyse dette skillet. Når man krysser skillet i å ønske validering og diskutere følelser og tanker og over til mer konsekvent misandri og hatprat.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Krig og fred said:

Æh? Har du sett alle innleggene her som omhandler menn som hevder de kjenner den «kvinnelige natur» og at kvinner er mest lykkelig på kjøkkenet og at etter 30 år så blir de verdiløse? 

Joda det dukker opp trolling i alle disse trådene. Men felles for disse innleggene er at de så og si alltid dukker opp i tråder som snakker ned om menn. Da tror jeg det er naturlig at man vil se trollende sleivspark. Felles for mer eller mindre alt hatpratet er at de gjøres fra gjestekontoer og for alt vi vet kan det være for å fyre oppunder fordommene og nedrakkingen.

Eller hva er dine tanker om det?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Hensikten er ikke å lage en felle. Men å belyse og undersøke hvorfor det er mer aksept for dette.

Det er mange tråder hvor vi validerer, støtter og kommer med konstruktive innspill. Men så har man også de trådene som i stor grad er konstruert for å rakke ned på menn generelt sett.

Ergo er denne tråden akkurat for å belyse dette skillet. Når man krysser skillet i å ønske validering og diskutere følelser og tanker og over til misandri og hatprat.

Men spørsmålet mitt er: er det når hvite menn blir rakket på at det blir urettferdig? Eller når det gjelder menn med mørkere hudfarge? Eller dreier det seg om alle menn som blir rakket ned på? Erfaringen min så langt at det er hvite mennene som blir rakket ned på som utløser vreden på forumet. Mørkhudede derimot...men jeg kan selvsagt ta feil.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Starter disse trådene om "menn er så ditt og datt" i stadig mer negativ kontekst.

Hvorfor er det greit med tråder som sprer misandri og mannehat?

Hvorfor har dette nærmest eksplodert siste året? Er det greit?

Tja kvinnene starter mest tråder for å fortelle om egne dårlige erfaringer på et personlig plan. Men det er svært mange tråder her fra menn som mener kvinner hører hjemme på kjøkkenet. At feminister er de ondeste menneskene i verden osv osv osv. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Theo343 said:

Joda det dukker opp trolling i alle disse trådene. Men felles for disse innleggene er at de så og si alltid dukker opp i tråder som snakker ned om menn. Da tror jeg det er naturlig at man vil se trollende sleivspark. Felles for mer eller mindre alt hatpratet er at de gjøres fra gjestekontoer og for alt vi vet kan det være for å fyre oppunder fordommene og nedrakkingen.

Eller hva er dine tanker om det?

Greit nok det. Men mange av disse trådene er der fordi det finnes mange menn som oppfører seg veldig dårlig. Det er rett og slett forbausende. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Boing_80 said:

Men spørsmålet mitt er: er det når hvite menn blir rakket på at det blir urettferdig? Eller når det gjelder menn med mørkere hudfarge? Eller dreier det seg om alle menn som blir rakket ned på? Erfaringen min så langt at det er hvite mennene som blir rakket ned på som utløser vreden på forumet. Mørkhudede derimot...men jeg kan selvsagt ta feil.

Hvilken vrede? Den eneste vreden jeg ser er vrede mot menn. Hudfarge kan jeg ikke se at har vært en del av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Krig og fred said:

Greit nok det. Men mange av disse trådene er der fordi det finnes mange menn som oppfører seg veldig dårlig. Det er rett og slett forbausende. 

Ja det er jeg enig i. Jeg har selv erfaring med menn som oppfører seg dårlig. Og kvinner. Både i arbeidslivet og i privatlivet. Ingen går gjennom livet uten å få erfaring med "utfordrende" individer.

Men det som er saken er at dette ikke er kjønnsbasert i det hele tatt. Drittsekker finner du i alle former og farger.

En ting er å lage tråder "eksen min var utro" og da diskutere det tilfellet. Noe helt annet er å anklage menn som en gruppe for å ha samme karaktertrekk som et individ.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...