Gå til innhold

Hvor ærlig skal jeg være når jeg søker voksenopplæring? - diagnosepapirer


sokken86

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på hvor ærlig jeg skal være når jeg søker voksenopplæring? Redd dette vil henge ved meg og at jeg ikke skal bli tatt inn til vurdering. Dette er en lærevanske jeg ikke visste om før jeg ble voksen, og jeg skammer meg. 

Skal jeg evt søke uten å legge den ved forså å snakke med kontaktlærer etter inntak, eller legge den ved søknaden før inntak? 

Takk for råd! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sokken86 skrev (47 minutter siden):

Hei! Jeg lurer på hvor ærlig jeg skal være når jeg søker voksenopplæring? Redd dette vil henge ved meg og at jeg ikke skal bli tatt inn til vurdering. Dette er en lærevanske jeg ikke visste om før jeg ble voksen, og jeg skammer meg. 

Skal jeg evt søke uten å legge den ved forså å snakke med kontaktlærer etter inntak, eller legge den ved søknaden før inntak? 

Takk for råd! 

Du trenger ikke skamme deg :) Mange tar voksenopplæring, og det er bare fantastisk bra at du både søker og eventuelt deltar :) Skriv det inn i søknaden er mitt råd :)

Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (1 time siden):

Søker du spesiell tilrettelegging? Hvis ikke er dette irrelevant.

Det er ikke uærlig å la være å uoppfordret gi personlige helseopplysninger til noen.

vel jeg kommer til å trenge noe mer tid på eksamen. Usikker på hva mer av tilrettelegging jeg kan få om jeg hadde kommet inn

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (47 minutter siden):

Du trenger ikke skamme deg :) Mange tar voksenopplæring, og det er bare fantastisk bra at du både søker og eventuelt deltar :) Skriv det inn i søknaden er mitt råd :)

Ville du følt det som et slag i magen hvis en elev ville snakke med deg angående å ha en lærevanske om vedkommende hadde blitt tatt inn på ordinært inntak? 

Lenke til kommentar
sokken86 skrev (22 timer siden):

Ville du følt det som et slag i magen hvis en elev ville snakke med deg angående å ha en lærevanske om vedkommende hadde blitt tatt inn på ordinært inntak? 

Nei, jeg hadde sett på det som en styrke at eleven var ærlig :) Det er viktig å se sine egne sterke sider, men også akseptere sine svake sider å jobbe med dem. Det finnes ingen perfekte mennesker. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...