kremt Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober On 25.10.2024 at 11:01 AM, ForTheImperium said: Litt off-topic men fortsatt relatert: Noen som har erfaring med Møteplassen? Det er vel som med mange slike plasser: Mye nedfallsfrukt, kvinner på 40 som har møtt veggen og gir menn skylda for det. 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober (endret) Jeg gjorde en test i går, men innser at jeg ikke blir interessant nok for damene der. De aller fleste kvinner har utallige bilder fra reiser rundt om i verden, en del virker å være photoshoppet og kravlisten er så høy at selv godt utdannede meg blir nervøs. Jeg blir nok for kjedelig mtp. at jeg ikke liker å reise så mye og trives best hjemme. Nei, holder meg unna. Endret 27. oktober av Boing_80 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Funker tinder? Studier viser at den gjennomsnittlige matchraten for menn er rundt 1,8 %, mens kvinner har en betydelig høyere matchrate på 36 %. Dette betyr at menn ofte må sveipe til høyre på mange profiler for å få en eneste match, og enda flere sveip er nødvendige for å konvertere en match til en faktisk date. Noen undersøkelser indikerer at det kan ta omtrent 57 matcher for å oppnå et møte i virkeligheten, og over 285 matcher for å etablere et forhold. Gitt hvor mange matcher som kreves for å få én reell date, kan prosessen med å skaffe en date bli svært tidkrevende og innebære tusenvis av sveip for mange brukere. Kilder: Global Dating Insights Maze of Love DatingXP.co Ut fra dette, ville jeg sagt, avinstaller tinder, kast og brenn telefonen, med mindre du har tålmodighet som en helgen. 2 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober Prøvde tinder i to år. Sveipet kun på profiler jeg fant interessante (ca 10%). Fikk 3 matcher på to år, ei svarte aldri, ei endte i ingenting og siste var første spørsmål hvilken årslønn jeg hadde. Så har vel slått meg til ro at det er bedre og enklere å være singel. Kravene til damer på tinder er langt over hva jeg kan tilby. 1 1 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 27. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. oktober kremt skrev (1 time siden): Det er vel som med mange slike plasser: Mye nedfallsfrukt, kvinner på 40 som har møtt veggen og gir menn skylda for det. Hm... Har du noen andre anbefalinger? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. oktober Rapporter Del Skrevet 27. oktober OC-Freak skrev (10 timer siden): Så har vel slått meg til ro at det er bedre og enklere å være singel. Verden er da større enn tinder. Burde du ikke prøve noe annet heller enn å gi opp? 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Kahuna skrev (11 timer siden): Verden er da større enn tinder. Burde du ikke prøve noe annet heller enn å gi opp? Har prøvd møteplassen og turvenn.no, men virker ikke som disse er veldig aktive. Elllers virker de fleste dating tjenester ganske like, damene der er kun interessert i 10% av mennene, resten klarer ikke "kravene". Så jeg har vel slått meg til ro med det, heldigvis har jeg to søstre som har fått barn, og jeg kan bruke tid på disse. 😉 Andre alternativer som å reise til thailand og kjøpe dame som jeg kaller det, er jeg ikke så fan av. Men dette ble OT, meningen var å komme med min erfaring med tinder, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Gjest cec34...13c Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Ser at Facebook også har dating Anonymous poster hash: cec34...13c Lenke til kommentar
Gjest e6d0b...e0c Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober OC-Freak skrev (22 timer siden): Kravene til damer på tinder er langt over hva jeg kan tilby. Kravene de stiller er også langt over de de kan stille opp med selv. Anonymous poster hash: e6d0b...e0c Lenke til kommentar
Gjest e6d0b...e0c Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Møtte kona på sukker.no for 12 år siden. (ouch, det gjorde vondt å regne på). Jeg er 38 nå og vi har to barn. Jeg hadde sånn premium profil og det var forsåvidt en grei investering. Var vell på date ca 1 gang annenhver måned i snitt i rundt 2 år først. Jeg tenker det kan være greit å gå litt enkelt til verks. Noen gode men representative bilder av deg. Kort om hvem du er og hva du liker å gjøre, og så kort om hva du ser etter. Det største problemet kommer etter at du har fått date, og finner ut at hu du har truffet har "røde flagg" som det heter i dag. Greit å vite at det neppe endrer seg, og at du må velge om det er noe du kan leve med om det eskalerer eller ikke. Datingapper og SoMe har gitt damene et oppblåst bilde av hva de er "verdt" i datingmarkedet de siste årene. Typisk 5-ere som tror at bare fordi en 7-8er mann vil ligge med dem en kveld så har de sjangs på forhold med han. Og da vil de plutselig ikke se på 5-er menn som mulige partnere, men bare jakte bedre menn enn de har sjangs på. Og så blir alle ulykkelige. Og så må de jo innse dette men da sitter de med følelsen av at de har "tatt til takke" med den de ender opp med, og kjører det forholdet i dass også. Typisk kvinner som ser helt grei ut, uten noe særlig utdannelse eller lønn som tror de kan sette krav til årslønna til mannen som er 3x demmes egen. 😆 Anonymous poster hash: e6d0b...e0c Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober OC-Freak skrev (56 minutter siden): Har prøvd møteplassen og turvenn.no, men virker ikke som disse er veldig aktive. Elllers virker de fleste dating tjenester ganske like, damene der er kun interessert i 10% av mennene, resten klarer ikke "kravene". Tenkte mer på 'analoge' muligheter. Det er kanskje enklere å være dame der også. Det er nok av mannsdominerte fritidsaktiviteter hvor damer blir ønsket velkommen(exen min meldte seg på dykkerkurs), litt vrient motsatt vei. Frivillig i lag, forening og arrangementer har blitt nevnt. Kanskje du kan prøve å synge i kor? Det arrangeres jo singelreiser, ferie og (mulig)dating i ett. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober Jeg ser at det har blitt mange dating sider: https://norskedatingsider.no/ Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 28. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. oktober Er mange gode tips og råd fra dere. Men også en del fraråding. Jeg har ikke registrert meg enda, men har lyst å forberede meg først med å ta de riktige bildene og tenkte igjennom hva jeg har tenkt å skrive om meg selv. Skal følge råd fra denne personen her når det gjelder å ta bilder av meg selv. Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 28. oktober Rapporter Del Skrevet 28. oktober (endret) 4 hours ago, ForTheImperium said: Er mange gode tips og råd fra dere. Men også en del fraråding. Jeg har ikke registrert meg enda, men har lyst å forberede meg først med å ta de riktige bildene og tenkte igjennom hva jeg har tenkt å skrive om meg selv. Skal følge råd fra denne personen her når det gjelder å ta bilder av meg selv. Om jeg skulle komme i en situasjon hvor jeg kan ha bruk for den typen apper, ville jeg brukt mye tid og penger på forberedelsene. Kanskje betalt en proff for å ta bra bilder for meg. Eventuelt også betalt proffer til å lage profilen min. Slike apper og datingsider er ofte et vanvittig tidssløseri. (Og tid = penger) Eventuelt bare vurdert et enklere marked. Det er klart at holdningen til norske damer er "strong independant woman - likestilling, barn = miljøsvineri", så da kan det være bedre å heller bruke tid og penger på noen som faktisk er interessert og innstilt på å skape en familie med deg. Endret 28. oktober av Fatninja 1 Lenke til kommentar
Zedde Skrevet onsdag kl 20:48 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 20:48 Litt overrasket over hvor ekstremt negative folk her er til Tinder og datingapper? For å dele en mer positiv vinkling kan jeg fortelle om min egen opplevelse med datingapper. Jeg er en mann på 35 år som frem til de siste tre årene vært i fast forhold, og noen få kortvarige forhold etter dette. Det siste året bestemte jeg meg for å faktisk prøve litt hardere på Tinder og Hinge. Jeg er ikke spesielt høy, måler kun 168cm, men jeg er godt over snittet godt trent og aktiv, og jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut. Høyden gikk jeg bort fra å oppgi på Tinder ettersom det tydelig filtrerte meg bort hos mange jenter, og jeg merker vesentlig flere matcher etter dette. På Hinge må du ha dette synlig, så der merker jeg at matching går tregere enn på Tinder. Du bør ha gode profilbilder som viser deg fra flere sider, og ha flere bilder hvor du ikke har solbriller slik at man faktisk ser deg godt. Jeg har aldersspennet 27-37 på begge appene, og matcher med hele spennet. Det siste året har jeg fått 1-3 matcher i uken, og jeg har gått på date med ca 2 forskjellige damer i måneden. Noen ganger hyppigere, og noen ganger sjeldnere. Jeg bruker minimalt med tid på å chatte, og går tidlig over på å foreslå å møtes. Jeg ser an profilen om det er en øl/vin-date eller en aktivitet, og vil si at i 80% av tilfellene blir det godt mottatt og det blir en faktisk date. Jeg har så langt kun én date hvor jeg tenkte "herregud hva er dette for noe?" og avsluttet veldig tidlig. Alle de andre datene synes jeg har vært fine selv om det ikke nødvendigvis har blitt noe mer, også de gangene hvor det var veldig tydelig at vi ikke passet sammen. Ca 30% av de har jeg møtt mer en én gang, og noen få har jeg møtt over lengre tid, og nå er det ei jeg har truffet fast over fire måneder. Av alle datene har jeg endt til sengs med sikkert 40% av de, en god del av disse har faktisk vært på første date. Jeg har også hatt flere jeg har vært på 2-3 dater med uten at det engang har endt med så mye som et kyss. I starten syntes var jeg nervøs for å møte noen for første gang som jeg kun hadde forholdt meg til gjennom noen bilder og noen få meldinger, men etter hvert som jeg fikk litt trening kjenner jeg ikke noe nervøsitet eller stress forbundet med dette mer. Og det har ført til at jeg føler meg veldig trygg og avslappet i møte med nye potensielle partnere, og samtidig senket terskelen for å ta kontakt med damer jeg møter i andre settinger. Enkelte av de jeg har vært på date med uten at det har blitt noe mer er fortsatt interessert i å holde kontakt med meg i ettertid, også de jeg har avvist. Generelt vil jeg si at min opplevelse har vært relativt god, og at det er muligheter på datingapper. Jeg er heller ikke enig i premisset at det er masse "søppel" du må gjennom, stort sett har jeg hatt gode opplevelser på date, også på de det ikke har blitt noe mer i ettertid av. Men, skal du lykkes må du legge litt innsats i profilen din, og du må være nysgjerrig, flørtende og utadvendt på date. Jeg merker at som mann er det klart forventet at jeg skal ta styringen på de første datene, og være den som leder samtalen. Det er heller ingen hemmelighet at det hjelper å bry seg om ditt eget utseende og være i god form, damer på datingapper vasser i matcher, og du må derfor skille deg ut på en positiv måte. Jeg tror også nøkkelen ligger litt i å være geniunt interessert i å bli kjent med den du er på date med som person, fremfor å fokusere på at det MÅ eskaleres til et kyss eller et ligg. Det fungerer godt for meg, og jeg har opplevd at flere har tatt initiativ til å kysse meg eller insistert på at vi skal dra hjem sammen. Det finnes gode opplevelser der ute, og det er jo litt kjipt å lese alle her som har utelukkende negative opplevelser. Jeg kan i det minste anbefale appene, men jeg tror du må legge en del innsats i det om det skal bli en god opplevelse. Ingen skylder deg å dra på date med deg! 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå