Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vurderer å registrere meg på Tinder. Fungerer det?

Anbefalte innlegg

Uderzo skrev (2 timer siden):

Disse appene tjener hovedsakelig pengene sine på menn, de vil at de skal fortsette å betale og tilbringe tid på å swipe, målet er ikke å hjelpe deg å finne en partner.

Godt poeng. Om disse selskapene noensinne blir offentlig regulert burde de bli pålagt å kun selge livstidsabonnement. Da ville de få et insentiv for å faktisk lede kundene sine inn i stabile forhold.

Men ja,hva med virkeligheten? En eller annen fritidsaktivitet med grei kjønnsfordeling. Frivillig i røde kors kanskje, eller frivillig på en musikkfestival, om sånt arrangeres der du bor..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da voldsomt til pessimisme blant flere her?

Whateverface skrev (4 timer siden):

Kjærligheten finner du IKKE på Tinder.

Folk som knapt gidder å prate med deg finner du på Tinder (jeg kaller det HINDER).
Du kan også bruke Badoo. Det er også designet for å suge penger ut av ensomme. 
Eller Happn. Det er folk i ditt lokalmiljø.

Er du KUN ute etter sex så fungerer alle tre, men du blir neppe lykkelig.

Ehm, jo det kan man. Min søster som er i TS alder (40), fant den store kjærligheten på Tinder, en mann på 48 år. Og de er veldig lykkelige sammen :) Har også ei venninne som møtte sin samboer på Tinder, de har holdt sammen flere år nå og hun kaller det den store kjærligheten (de er i 30 årene).

Så jeg ville prøvd TS, bare ikke ta det så seriøst og ikke la det gå innpå deg hvis det går treigt. Gi litt faen :) 

Edit: Glemte ett par ord

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

Vært en del på tinder, både med og uten suksess. Det hele bunner egentlig mest ut i noe så brutalt som hvordan du ser ut og hva slags utstråling/karisma du har.

1. Hvordan rangerer du deg selv på en skala fra 1-10 utsdendemessig? 

2. Hvordan er du på kommunikasjon og det å få motparten til å føle seg i fokus?

Punkt 2. Gjør at du skiller deg ut fra andre, du konkurrerer med at fra folk som åpner med dikt om utseendet til personen til "hei, hva gjør du?" Klassikeren med variasjoner av"Pule?!" Dukker også opp, spesielt hos kvinnelige brukere. (Sier ikke at noen av disse er spesielt lure, men for noen funker de). 

Punkt 1 er verre, gode bilder kan hjelpe, men realiteten er at du mest sannsynlig konkurrerer med en hel haug med personer som ser bedre ut enn deg. Selv om du er en fantastisk hyggelig fyr med alt på stell og gode sunne verdier, fantastiske samtaler etc. Hvorfor skal de velge deg om de ranger deg som en 5-6 og allerede finner det hos en 8-9'er de snakker med samtidig som deg? 

Kan tenkes det er noe bedre i 40-års sjiktet. Men erfaringen er at tinder i 20-30 årene, ikke anbefales om du som mann ikke ligger i 9-10/10 på utseendet.

Møtte forsåvidt min nåværende kjæreste på tinder, men det var etter at vi allerede hadde møtt på hverandre og snakket litt sammen i "virkeligheten" først. 

Tldr, med mindre du ser bra ut og har sjarm, tinder kan være et skikkelig brutalt kjøttmarked.

Endret av Adaptus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (8 timer siden):

Søker etter kjærligheten og etter å ha lest om denne karen her sin erfaring her, så ble jeg litt inspirert til å prøve meg. Er det noen som har gode erfaringer med appen? 

Om du har ikke vært der før så må du for all del prøve. Men senk forventningene til et minimum da sjansen for å bli skuffet er ganske høy. Det er jo ikke måte på hvor aktive folk er, hvor reiselystne de er og ikke minst er kravlisten utrolig stor hos de fleste. 

Jeg for eksempel ble tatt for å være en særing fordi jeg ikke hadde profil på daværende Facebook eller liknende sosiale sider. Greien er at i 2014 slettet jeg brukeren min fordi jeg ble mer bevisst på datainnsamling og ikke minst at jeg kastet bort tiden min der. Vedrørende datasamling kan jeg aldri gardere meg all den tid jeg faktisk er på internett, men det går an å begrense det. Nå er det kun Reddit og Diskusjon.no der jeg har profiler. På Reddit følger jeg kun spill og på Diskusjon.no er det interessant å følge med på debatter. 

Men tydeligvis er det pr. 2024 "rødt flagg" at en ikke er på Tik-Tok eller Meta 😮

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (43 minutter siden):

Jeg for eksempel ble tatt for å være en særing fordi jeg ikke hadde profil på daværende Facebook eller liknende sosiale sider. Greien er at i 2014 slettet jeg brukeren min fordi jeg ble mer bevisst på datainnsamling og ikke minst at jeg kastet bort tiden min der. Vedrørende datasamling kan jeg aldri gardere meg all den tid jeg faktisk er på internett, men det går an å begrense det. Nå er det kun Reddit og Diskusjon.no der jeg har profiler. På Reddit følger jeg kun spill og på Diskusjon.no er det interessant å følge med på debatter. 

Men tydeligvis er det pr. 2024 "rødt flagg" at en ikke er på Tik-Tok eller Meta 😮

Litt av det samme her. ChatGPT vet hvem jeg er nå, og folk har visst Googlet for å finne ut hvem kona mi er 🤔
Det var smigrende helt til jeg måtte slå ann en prat med noen IRL.
Jeg slettet Facebook-profilen min og opprettet heller en ny en under alt navn i September.
Til dags dato har jeg fortsatt ikke likt, kommentert eller postet noe, og kommuniserer bare med
folk i samme felt som meg. Jeg liker heller ikke hvor clunky Facebook displayet og menyene er blitt.
Discord og Instagram er best synes jeg, så lenge man bruker dem med vett

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (8 timer siden):

Har hatt samme tanken som deg om disse appene, men jeg tror i den situasjonen jeg er i som er evig evig singel, så må jeg prøve alle mulighetene jeg har. Skal ikke bare prøve online, men også melde meg på kurs. 

Morsom du! Jeg tror bare ikke du finner kjærlighten på apper. Jeg tror du finner den IRL.
Å tro du finner den på hinder er som å tro du finner den ute på byen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sebby skrev (4 timer siden):

Det var da voldsomt til pessimisme blant flere her?

Ehm, jo det kan man. Min søster som er i TS alder (40), fant den store kjærligheten på Tinder, en mann på 48 år. Og de er veldig lykkelige sammen :) Har også ei venninne som møtte sin samboer på Tinder, de har holdt sammen flere år nå og hun kaller det den store kjærligheten (de er i 30 årene).

Så jeg ville prøvd TS, bare ikke ta det så seriøst og ikke la det gå innpå deg hvis det går treigt. Gi litt faen :) 

Edit: Glemte ett par ord

Bryr meg bare ikke så mye med appen. Men takk for heads up

Lenke til kommentar
Gjest ee399...a80
Uderzo skrev (23 timer siden):

Dating-appene er potensielle selvtillit knusere, så være forberedt på intetsigende samtaler, liten interesse fra de du matcher med og ghosting. Det er mye kynisme, for ikke å snakke om algoritmen, den tjener ikke deg for å si det slik. Disse appene tjener hovedsakelig pengene sine på menn, de vil at de skal fortsette å betale og tilbringe tid på å swipe, målet er ikke å hjelpe deg å finne en partner.
Det er langt flere menn enn kvinner på disse appene, så konkurransen er beinhard. Kvinner blir ofte overveldet av antall matcher, så det er en utfordring å havne øverst i bunken for å si det slik.

Nå er jeg veldig negativ, jeg er klar over det, det er mange eksempler på personer som har funnet en partner på disse appene, men for brorparten av menn som er ute etter en kjæreste, så tror jeg dette er representativt.
Det sagt så vil jeg ikke helt fraråde deg fra å prøve, men du må være psykisk robust og vite hva du går til.
Det er virkelig enkelt å miste troa på menneskeheten på disse appene, så vær litt bevisst på din egen psyke og ikke la eventuelle dårlige opplevelser bringe deg ned.

Jeg kan nevne en "like" jeg fikk av en kvinne her om dagen. Jeg er på din alder og denne kvinnen var kun ute etter en ting, en sæddonor. Jeg swipet henne vekk for å si det slik, den dama hadde mange røde flagg :lol:

Jeg er helt enig med deg, dette er erfaringen min også. Jeg prøvde en av de andre appene og fant ut at det kom interesse fra utenlandske damer. Snakket mye med ei , trodde hun var i oslo men hun hadde satt lokasjonen her. Nå er jeg gift med henne. Så anbefaler folk å være åpne og heller treffe noen fra utlandet enn å sitte i dette hullet som tinder og de er. Markedet her er for skjevt balansert med antall menn og damer. 

Så enten let etter utenlandske eller treff damer via kurs, singelturer , singeltreff eller annet. 

Anbefaler ingen tinder eller annet her, det var bortkastet tid og bare skapte depresjon.

Anonymous poster hash: ee399...a80

Lenke til kommentar

Spørs kva du har av forventning og om du også prøver andre ting. 

Tinder fungerer fint til å kome i kontakt med folk du ellers ikkje hadde prata med, men veldig mange av dei du matcher med vil du ikkje få nokon samtale med utover høffligheitsfraser. Det er likevel fint mogleg å bli kjent med nokon og la det utvikle seg til eit forhold. Om alternativet ditt er å sitte heime utan å kontakte potensielle partnere så er det openbart betre med 1% sjanse for å finne ein kjæreste enn 0% sjanse. 

Det viktigaste å være klar over er at Tinder har utvikla seg til å bli ei relativt useriøs teneste som få tek alvorleg. Det er mange som berre bruker appen for å tilfredsstille sitt eige ego og berre vil sjå kor mange matchar dei klarer å få utan at dei er interessert i å kommunisere. Andre bruker Tinder utelukkande til hook ups og er ikkje ute etter å bli kjent med partneren, og andre igjen har berre ein profil som dei bruker av og til om dei virkelig kjeder seg. 

Fordelen med datingsidene er at dei som betalar for å registrere seg på ei slik side vil typisk være motiverte og på leiting etter noko seriøst. Så det er større sjans for at den du prater med på ei slik teneste faktisk er interessert i å bli kjent med deg. 

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (På 24.10.2024 den 9:59 AM):

Ja, det funker. På samme måte som at rekruttering til frontlinjen er en god måte å slanke seg på.

Du må ha en attraktiv profil, og straks du får matcher så må du vasse gjennom 95% med drit før du finner noe bra. Jeg er enig i at Tinder ikke er for pyser, så om du er modig og har en god selvfølelse, så kan du prøve.

Haha, det var litt av en sammenligning!

Valgte å bruke Tinder etter et langvarig forhold. To av jentene jeg matchet med var svært bra, den første møtte jeg etpar ganger og var en useriøs men veldig fin opplevelse. 

Jenta jeg møtte etter dette bor jeg med idag på 7. året og vi har et barn sammen. Hadde jeg ikke hatt Tinder hadde våre veier aldri krysset hverandre. Veit ikke med deg, men jeg slapp å "vasse i masse drit" hva enn det betyr.

Mitt tips er å gå en tur eller gjøre noe fremfor å sitte på bar/restaurant for å prate om alt mulig. Da er ikke stillhet like pinlig og omgivelsene er i endring så det er lettere å snakke om ting. "Se, et ekorn" f.eks. Skal ikke gi bort alle sjekketriksene mine her.

Endret av DrAlban3000
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (21 minutter siden):

Mitt tips er å gå en tur eller gjøre noe fremfor å sitte på bar/restaurant for å prate om alt mulig. Da er ikke stillhet like pinlig og omgivelsene er i endring så det er lettere å snakke om ting. "Se, et ekorn" f.eks. Skal ikke gi bort alle sjekketriksene mine her.

Kva er det du seier? Meiner du at det er ein dårlig plan å starte med ein fin middag i pinleg stillheit der ein har alt fokus på å ikkje søle saus på skjorta eller tygge med open munn, før ein går på kino der ein sitt to timar i total stillheit og stirrer på ein skjerm, før ein takker for ein fin kveld og reiser heim åleine? 😇

Akkurat den klisjeen har eg aldri forstått. Det er sjølvsagt lov å håpe at det blir klining i kinosalen på fyrste date, men det er også mogleg å kline utan å betale 200 kr per billett. Om ein absolutt skal ha med daten på kino så ta i alle fall kinofilmen fyrst, og deretter gå til middag. Då kan du i det minste snakke om filmen om det skulle bli vanskeleg å holde samtalen i gang.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (53 minutter siden):

Jenta jeg møtte etter dette bor jeg med idag på 7. året og vi har et barn sammen. Hadde jeg ikke hatt Tinder hadde våre veier aldri krysset hverandre. Veit ikke med deg, men jeg slapp å "vasse i masse drit" hva enn det betyr.

Så 7+ år siden dere møttes på Tinder? Mye har skjedd siden den gang dessverre.
Og jeg må si du har vært usedvanlig heldig hvis du etter bare noen få matcher møtte kvinnen som nå er din samboer og mor til ditt barn. Det tror jeg det er ganske få som kan matche, pun not intended.

Den gjennomsnittlige mannen, ifølge noen undersøkelser, har en "match rate" på 0,6%, det vil si at du må swipe 140 ganger før du matcher med en kvinne. For kvinner er det 10%, det vil si etter 10 swipes.
Så tallene er ikke i menn sin favør, en match er bare første steget. Så må du sammenlignet med alle mennene kvinnen matcher med, stå sterkt for å få oppmerksomheten og lenge nok til å i det hele tatt få avtalt en date. Ofte får man bare en "hei" og så hører man ikke noe mer, eller at det tar 2-3 dager mellom hver gang kvinnen svarer.
Da skjønner man raskt at hun har hendene fulle.

Lenke til kommentar
Gjest 1d45c...d32

Har en kollega som er 40 år og vurderte det samme.
Jeg har aldri brukt tinder selv, men har sett venner og bekjente bruke det lenge.

Jeg så litt på hele oppsettet sammen med kollegaen min, og det er nok som med alle andre dating sider fra gammelt av.
Mye ræl, mye falskt, mye scam, mye fint.

Jeg anbefalte han å bare bruke 10-20 minutter på dette i uka.
For at han ikke skal falle ned i et "hull" så gjorde vi det slik at han skulle bevise det også.
Noe han gjorde, og i følge han selv føler han at det er en veldig fin app og løsning. 
Han er ærlig og sier at han ikke er veldig aktiv i appen og vil heller møtes i person ( for det er det han vil) når han først matcher.
Også drar han på kaffedate.

han føler selv det er fine møter, selv om det ikke har blitt noe stort ut av disse datene, noen få 2-3 ekstra dates osv.
men det er mer fordi verden har skiftet litt under føttene hans.
Damene vil ha umiddelbar oppmerksomhet og bekreftelse er hans erfaring, noe som ikke matcher godt med hans egne ønsker hos en kvinne.

spørsmålet blir vel om han kan bruke tinder til å møte en som han ser på som "god" nok..Men igjen så er vel det spørsmålet alle stiller seg selv på slike dating sider/apper også.

Jeg har anbefalt han å senke forventningene, men han håper da på å engang møte "the one" som treffer på alle punkter.

Så spørs litt hva man vil ha ut av tinder tenker nå jeg.

er det for å høste erfaring? Funker flott
For å finne en veldig god kompatibel partner? Absolutt ikke.
For å "ta seg til takke" med en partner? Vil nok funke bra til det.

Anonymous poster hash: 1d45c...d32

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (10 timer siden):

Så 7+ år siden dere møttes på Tinder? Mye har skjedd siden den gang dessverre.
Og jeg må si du har vært usedvanlig heldig hvis du etter bare noen få matcher møtte kvinnen som nå er din samboer og mor til ditt barn. Det tror jeg det er ganske få som kan matche, pun not intended.

Den gjennomsnittlige mannen, ifølge noen undersøkelser, har en "match rate" på 0,6%, det vil si at du må swipe 140 ganger før du matcher med en kvinne. For kvinner er det 10%, det vil si etter 10 swipes.
Så tallene er ikke i menn sin favør, en match er bare første steget. Så må du sammenlignet med alle mennene kvinnen matcher med, stå sterkt for å få oppmerksomheten og lenge nok til å i det hele tatt få avtalt en date. Ofte får man bare en "hei" og så hører man ikke noe mer, eller at det tar 2-3 dager mellom hver gang kvinnen svarer.
Da skjønner man raskt at hun har hendene fulle.

Ja, det kan godt være - men om man ikke prøver skjer det ingenting. Jeg ga kanskje inntrykk av at det var etpar matcher og så full uttelling, det stemmer ikke. Det var flere som ikke svarte, samtaler som døde ut, avlyste i siste liten, etpar kleine møter..

Å vasse i drit tolket jeg som veldig negative opplevelser, det hadde jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest 0fe56...7ef

Jeg har brukt tinder og andre datingapper i ca 3 år.

På de 3 årene har jeg vært på tre dates med to forskjellige damer. Ingen av dem førte til noe forhold.

Jeg vil påstå at for den gjennomsnittlige mannen så er nok ikke datingapper særlig effektive. Man kan ha flaks, men stort sett er det nok bedre å by på seg selv i det virkelige liv.

Anonymous poster hash: 0fe56...7ef

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...