Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vurderer å registrere meg på Tinder. Fungerer det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det funker. På samme måte som at rekruttering til frontlinjen er en god måte å slanke seg på.

Du må ha en attraktiv profil, og straks du får matcher så må du vasse gjennom 95% med drit før du finner noe bra. Jeg er enig i at Tinder ikke er for pyser, så om du er modig og har en god selvfølelse, så kan du prøve.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 minutter siden):

Ja, det funker. På samme måte som at rekruttering til frontlinjen er en god måte å slanke seg på.

Du må ha en attraktiv profil, og straks du får matcher så må du vasse gjennom 95% med drit før du finner noe bra. Jeg er enig i at Tinder ikke er for pyser, så om du er modig og har en god selvfølelse, så kan du prøve.

Har egentlig ikke god selvtillit ut ifra de trådene som jeg har laget om dette emnet. Men jobber med saken etter gode tips fra min forrige tråd. 

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (18 minutter siden):

Har egentlig ikke god selvtillit ut ifra de trådene som jeg har laget om dette emnet. Men jobber med saken etter gode tips fra min forrige tråd. 

Ville kanskje sjekket om det var et tilbud i nærområdet for å møte folk.

Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Jeg ville heller først ha forsøkt en datingside. 

Spørs hvor gammel TS er. Ikke mange unge på datingsider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Ville kanskje sjekket om det var et tilbud i nærområdet for å møte folk.

Spørs hvor gammel TS er. Ikke mange unge på datingsider.

Jeg er 42 år gammel. 

Krig og fred skrev (12 minutter siden):

Det er mange som bruker Tinder kun for selvbekreftelse. Så hvis man matcher med noen så trenger ikke det bety noen ting. Jeg ville heller først ha forsøkt en datingside. 

For eksempel Happn? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (6 minutter siden):

Hva er det du insinuerer?

Du er i (relativt) godt selskap 👨‍🦳

ForTheImperium skrev (8 minutter siden):

For eksempel Happn? 

Du har alternative apper som Hinge og Bumble, som har noen folk som prøver å unngå Tinderhullet, men jevnt over er det samme greia uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (1 time siden):

Søker etter kjærligheten og etter å ha lest om denne karen her sin erfaring her, så ble jeg litt inspirert til å prøve meg. Er det noen som har gode erfaringer med appen? 

Kjærligheten finner du IKKE på Tinder.

Folk som knapt gidder å prate med deg finner du på Tinder (jeg kaller det HINDER).
Du kan også bruke Badoo. Det er også designet for å suge penger ut av ensomme. 
Eller Happn. Det er folk i ditt lokalmiljø.

Er du KUN ute etter sex så fungerer alle tre, men du blir neppe lykkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Whateverface skrev (13 minutter siden):

Kjærligheten finner du IKKE på Tinder.

Folk som knapt gidder å prate med deg finner du på Tinder (jeg kaller det HINDER).
Du kan også bruke Badoo. Det er også designet for å suge penger ut av ensomme. 
Eller Happn. Det er folk i ditt lokalmiljø.

Er du KUN ute etter sex så fungerer alle tre, men du blir neppe lykkelig.

Har hatt samme tanken som deg om disse appene, men jeg tror i den situasjonen jeg er i som er evig evig singel, så må jeg prøve alle mulighetene jeg har. Skal ikke bare prøve online, men også melde meg på kurs. 

Lenke til kommentar

Dating-appene er potensielle selvtillit knusere, så være forberedt på intetsigende samtaler, liten interesse fra de du matcher med og ghosting. Det er mye kynisme, for ikke å snakke om algoritmen, den tjener ikke deg for å si det slik. Disse appene tjener hovedsakelig pengene sine på menn, de vil at de skal fortsette å betale og tilbringe tid på å swipe, målet er ikke å hjelpe deg å finne en partner.
Det er langt flere menn enn kvinner på disse appene, så konkurransen er beinhard. Kvinner blir ofte overveldet av antall matcher, så det er en utfordring å havne øverst i bunken for å si det slik.

Nå er jeg veldig negativ, jeg er klar over det, det er mange eksempler på personer som har funnet en partner på disse appene, men for brorparten av menn som er ute etter en kjæreste, så tror jeg dette er representativt.
Det sagt så vil jeg ikke helt fraråde deg fra å prøve, men du må være psykisk robust og vite hva du går til.
Det er virkelig enkelt å miste troa på menneskeheten på disse appene, så vær litt bevisst på din egen psyke og ikke la eventuelle dårlige opplevelser bringe deg ned.

Jeg kan nevne en "like" jeg fikk av en kvinne her om dagen. Jeg er på din alder og denne kvinnen var kun ute etter en ting, en sæddonor. Jeg swipet henne vekk for å si det slik, den dama hadde mange røde flagg :lol:

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (1 time siden):

Søker etter kjærligheten og etter å ha lest om denne karen her sin erfaring her, så ble jeg litt inspirert til å prøve meg. Er det noen som har gode erfaringer med appen? 

Husk at hovedmålet til enhver dating-app paradoksalt nok er at du ikke skal finne kjærligheten. Om dating-appene virkelig funket, så ville de jo mistet kundegrunnlaget sitt ganske kjapt.

Jeg brukte både Tinder og Happn i ujevne perioder fra 2021 til 2023. Min erfaring som en sjenert, tjukk mann i starten av 30-årene med et overdrevent gjennomsnittlig utseende er at det ikke funker. Fikk noen likes, og et par gode samtaler, men ingen møter IRL. Uten at jeg har noen konkret statistikk vil jeg si at for hver 100 liker-swipe fikk jeg kanskje én match, og hver match var det kanskje én av 20 som svarte på melding. Og de få som likte meg var som regel alenemødre med småbarn som relativt tydelig var ute etter en forsørger/far til barnet.

Er man kun ute etter sex/ONS så funker det kanskje bedre. Men for min del var det 0 % suksessrate. Og jeg var til og med Tinder Gold-medlem i store deler av denne perioden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (51 minutter siden):

Husk at hovedmålet til enhver dating-app paradoksalt nok er at du ikke skal finne kjærligheten. Om dating-appene virkelig funket, så ville de jo mistet kundegrunnlaget sitt ganske kjapt.

Jeg brukte både Tinder og Happn i ujevne perioder fra 2021 til 2023. Min erfaring som en sjenert, tjukk mann i starten av 30-årene med et overdrevent gjennomsnittlig utseende er at det ikke funker. Fikk noen likes, og et par gode samtaler, men ingen møter IRL. Uten at jeg har noen konkret statistikk vil jeg si at for hver 100 liker-swipe fikk jeg kanskje én match, og hver match var det kanskje én av 20 som svarte på melding. Og de få som likte meg var som regel alenemødre med småbarn som relativt tydelig var ute etter en forsørger/far til barnet.

Er man kun ute etter sex/ONS så funker det kanskje bedre. Men for min del var det 0 % suksessrate. Og jeg var til og med Tinder Gold-medlem i store deler av denne perioden.

Leit å høre at det ikke fungerte for deg. Og det samme kan skje med meg også, men må bare prøve ut. ''What doesn't kill you makes you stronger''. 

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (56 minutter siden):

''What doesn't kill you makes you stronger''. 

Hvis du har selvbilde nok til å ikke la endeløse avvisninger gå inn på deg, så er det bare å slå seg løs. Men da tror jeg også du vil ha enda mer suksess med å sjekke i "virkeligheten" i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...