Gå til innhold

Legge til eSIM på Apple Watch series 5


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å legge til eSIM på klokken til et familiemedlem. Jeg får bare opp at det ikke funker med den som er satt opp på iPhonen, som er greit. Har et eget abonnement som jeg har bestilt fra telia. Men jeg får ikke valgt et annet abonnement da valget bare er grået ut. 
 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 hours ago, bzzlink said:

Apple Watch funker ikke med stand alone abonnement. Må være tvillingkort til abb på tlf

Hvor har du dette fra? I følge det jeg har googlet og Apple så skal det gå an.

https://support.apple.com/en-gb/109036

Snakket med support for telia og her er hva de sa:

Forstår. For at familieoppsettet skal fungere, så må du ha et abonnement til oss i Telia også, og aktivere eSIM'et på din telefon. Etter at det er gjort, så går du inn i Apple Watch appen på telefonen, og aktiverer eSIM'et på telefonnummeret til barnet som skal bruke det. 

Siden du ikke får aktivert ditt telefonnummer til oss i Telia grunnet jobb, kan det opprettes et helt nytt telefonnummer og abonnement på deg, som du bruker for å aktivere eSIM'et, og etter at klokken er oppe å går, så kan nummeret og abonnementet slettes igjen. Om du har en Telia butikk i nærheten av deg, kan du dra innom der for hjelp med aktivering av nytt nummer, også kan de slette nummeret med en gang :)

EDIT 2:

Skulle bare skrive en update på hva jeg gjorde for å få det til å fungere uten å dra til en telia butikk.

1. Bestille nytt abonnement hos telia med nytt nummer, tok bare det billigste

2. La inn eSIM på min iPhone med det nummeret

3. Fikk da lov til å sette opp mobil data på klokka og velge det andre abonnementet 

4. Brukte angrerett til å avslutte det nye abonnementet 

Nå fungerer alt som det skal på klokka

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke av førsteposten at du skulle sette klokka opp som familieoppsett.

Jeg gjorde det på samme måte som deg. Men fikk problemer etterhvert med at jeg ikke fikk administrert abonnementet til dattera hos Telia, siden jeg hadde bedriftsabonnement hos Telia og ikke privat. Så de kunne ikke hekte barneabb til mitt abb.

Løsningen deres var at jeg hadde et kontantkort abb hos de som fungerte som admin konto for dattera sitt abb, men når det ble stengt pga ikke bruk, så ble det hele mer styr enn det var verdt.

Videre så fungerte ikke roaming på klokka med familieoppsettet, så med en gang vi var i Sverige så fungerte ikke mobilnett på klokka. Samme på ferier i andre land.

Så endte opp med å sette opp en telefon til dattera og kjøpe et billig Talkmore abb, sette opp telefon og klokke på vanlig måte, og så legge telefonen i skuffen.

Men må ha med telefonen når vi er i utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...