sverreb Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober 2 hours ago, Kahuna said: Det er vanlig å anta at 0-100 sykluser sliter mer på batteriet enn 20-80(for å ta et eksempel). Kjenner du til at det har blitt gjort forsøk/tester på dette? Ja, jeg har sett noen. F.eks denne: https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/abae37. Jeg har også sett andre, men finner de ikke igjen i farten. Lenke til kommentar
HF- Skrevet i går, 15:11 Forfatter Del Skrevet i går, 15:11 Er det egentlig fornuftig å lade om natta når det er kulde? Bilen min står gjerne ni timer frå eg kjem heim til lading starter, går det då unødvendig strøm for å varme opp batteriet for lading? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet i går, 17:29 Del Skrevet i går, 17:29 Batteriet treng ikkje forvarme for å lade på ladeboks heime med låg effekt. Min går rett i maks effekt sjølv om det er kaldt. Kva energi som ev. går vekk i varme under opplading veit eg ikkje. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Men ladingen tar lenger tid i kulda, så jeg syns det er greit å sette ned ladeeffekten og lade med lav effekt gjennom natten. Også for å unngå høyere nettleie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå