mellomkjøttet Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Sentralbanksjefen står hardnakket på at høyere rente i Norge enn i utlandet gir sterkere kronekurs. Men forskere har i lengre tid vært ute i media og avvist dette. Forskning viser tvert i mot at renteforskjeller har lite eller ingen betydning på kronekursen. HVa slags konklusjoner skal man trekke av dette? Jeg heller mot at Ida Volden Bache kanskje ikke er så kunnskapsrik som folk har hauset henne opp til å være. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober At høyere rente styrker valutakursen er allmennkunnskap, som til og med jeg vet. 3 Lenke til kommentar
Oknok Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober Eg kan kalle meg forsker eg også. Mye rart som er i den gruppa så eg skulle passa inn. Det er ikkje alltid at renta hjelper men då er de andre faktorar som virkar enno sterkare. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 23. oktober Del Skrevet 23. oktober mellomkjøttet skrev (12 timer siden): HVa slags konklusjoner skal man trekke av dette? At makroøkonomi er et synsefag? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå