rakk1 Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Hei Har en Mitsubishi Outlander med veldig bra nærlys og elendig fjernlys. Jeg har funnet ut hvilke merker som er gode og har funnet ut at jeg ikke har råd til de. Flere nettbutikker har tilbud, men er usikker hva jeg skal se etter. Disse to så jeg på idag og første er billigere men lyser lengre, mens den andre lyser kortere. Har nummer to bedre spredning? Og er det det man ønsker? Er det andre ting som er bedre? https://www.ekstralys.no/canlamp-p20-led-fjernlys https://www.ekstralys.no/lumen-helios-s20-kombo-led-fjernlys Om noen har et annet tips til maks 2000 med kabler sier jeg takk til det og😁 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober Tenker at om du vil ha bedre fjernlys så vil du gjerne ha et lysbilde som også sprer til siden. Da er den siste du lenker trolig et godt valg. Har selv en lignende sak fra Biltema, som fungerer overraskende bra. Ikke noe ekstreme greier, men øker fjernlyset fra meeh til mer enn godt nok for dagligkjøring. Har selv en bil med bixenon hvor nær er bra og fjern er svakt, så med en slik liten slank sak får du mye bedre fjernlys, uten at du lyser opp halve fylket. Plassering den gjerne over skiltet, nærmest mellom hovedlyktene om mulig. Lenke til kommentar
rakk1 Skrevet 22. oktober Forfatter Del Skrevet 22. oktober Habla Møberg skrev (15 minutter siden): Tenker at om du vil ha bedre fjernlys så vil du gjerne ha et lysbilde som også sprer til siden. Da er den siste du lenker trolig et godt valg. Har selv en lignende sak fra Biltema, som fungerer overraskende bra. Ikke noe ekstreme greier, men øker fjernlyset fra meeh til mer enn godt nok for dagligkjøring. Har selv en bil med bixenon hvor nær er bra og fjern er svakt, så med en slik liten slank sak får du mye bedre fjernlys, uten at du lyser opp halve fylket. Plassering den gjerne over skiltet, nærmest mellom hovedlyktene om mulig. Takk for svar Så på denne og: https://www.biltema.no/bil---mc/bilbelysning/led-lysramper/led-lysrampe-dobbel-boyd-200-w-2000045775?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwmt24BhDPARIsAJFYKk0-Gsgh2zqXz5mGpQ_EnerMDDMNYvyWmszJN1AdpkH__rlZ3nADmOIaArVxEALw_wcB Men var usikker på om de var noe gode. Står lite info på siden som jeg ble klok på 😁 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. oktober Del Skrevet 22. oktober (endret) Vel, jeg har denne og til min kjøring på dårlig belyste eller helt mørklagte vestlandsveier så savner jeg egentlig ikke så mye mer lys. Skulle gjerne hatt enda mer, men det må stå litt i stil med nærlysene. Jeg mener selv at det er et problem med for mye (fjern). lys når man stadig må blende ned pga motgående. Å gå fra dagslys på fjernlys ned til middels ok nærlys er ganske problematisk for øynene, spesielt når man er litt opp i årene. Hadde jeg kjørt slik at jeg var alene i mørket over lang tid, ville jeg lett hatt mer fjernlys, men i og med at jeg må blende ned titt og ofte så ville det vært feil å ha en vegg av fjernlys. Så vurder din egen kjøring. 😊 Endret 22. oktober av Habla Møberg 1 Lenke til kommentar
rakk1 Skrevet 22. oktober Forfatter Del Skrevet 22. oktober Habla Møberg skrev (5 minutter siden): Vel, jeg har denne og til min kjøring på dårlig belyste eller helt mørklagte vestlandsveier så savner jeg egentlig ikke så mye mer lys. Skulle gjerne hatt enda mer, men det må stå litt i stil med nærlysene. Jeg mener selv at det er et problem med for mye (fjern). lys når man stadig må blende ned pga motgående. Å gå fra dagslys på fjernlys ned til middels ok nærlys er ganske problematisk for øynene, spesielt når man er litt opp i årene. Hadde jeg kjørt slik at jeg var alene i mørket over lang tid, ville jeg lett hatt mer fjernlys, men i og med at jeg må blende ned titt og ofte så ville det vært feil å ha en vegg av fjernlys. Så vurder din egen kjøring. 😊 Det er et godt poeng. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå