Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, Lord Britishface said:

Har noen en fiks løsning for å feste en garasjeportnøkkel i bilen? Den ser slik ut, og er nesten på størrelse med bilnøkkelen. 

spacer.png

Har du homelink i bilen? virker som liftMaster støtter Homelink ifølge lett googling. Isåfall kan du jo åpne porten direkte fra bilen.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Syar-2003 said:

Hei siri - åpne garasje

Vet ikke hvordan det er på Apple - men jeg bruker google assistant til å åpne min garageport og da må jeg oppgi en firesifra kode hver gang noe som er litt knotete. Ikke den beste mikrofonen på klokka mi heller så den hører ofte feil tall og åpner ikke porten..

Men det funker det

Lenke til kommentar
Lord Britishface skrev (59 minutter siden):

Har noen en fiks løsning for å feste en garasjeportnøkkel i bilen? Den ser slik ut, og er nesten på størrelse med bilnøkkelen. 

spacer.png

Du kan bytte til innvendig speil med garageportåpner, det er en på bimmers.no som har gjort det https://bimmers.no/forums/topic/708256-min-oem-biltråd-f11-m550d-individual-g26-i4-m50-individual-e61-545i-prosjekt-i3s-120ah-nytt-prosjekt/?page=119

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Ayrton said:

Du kan bytte til innvendig speil med garageportåpner, det er en på bimmers.no som har gjort det https://bimmers.no/forums/topic/708256-min-oem-biltråd-f11-m550d-individual-g26-i4-m50-individual-e61-545i-prosjekt-i3s-120ah-nytt-prosjekt/?page=119

Utrolig kul tråd! Digger modifiseringene han har gjort på interiøret, med belysning i dørlommer og luftdysehjulene, gesture controls, nye knapper og hendler og oppgradert BMW-logo på rattet. Nevenyttig og modig fyr! 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Vet ikke hvordan det er på Apple - men jeg bruker google assistant til å åpne min garageport og da må jeg oppgi en firesifra kode hver gang noe som er litt knotete. Ikke den beste mikrofonen på klokka mi heller så den hører ofte feil tall og åpner ikke porten..

Men det funker det

Det er mikrofoner i bilen.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått rotet meg til å tatt noen bilder av Bimmern med sommerhjulene. 

Jeg synes de delvis sorte og blanke felgene kler fargen Dravit Grey" veldig bra. Men nå skal det sies at jeg alltid har likt biler med litt mørkere tone. Helt svart kan være fint det også, men litt kjedelig og det fjerner noen av detaljene, på en måte. 

2025-mars28-2.thumb.jpg.0bae6ea3e199ca6d88af470d4914c1bb.jpg

2025-mars28.thumb.jpg.3c424559217f645ce6a3600585f0105e.jpg

2025-mars28-3.thumb.jpg.7dc04174f93a2cfc31fcd119854c17da.jpg

2025-mars28-4.thumb.jpg.61aaa32dd2a278b4b63c2eafca2c8f45.jpg

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv kjøpt meg denne garasjeåpneren: https://ismartgate.com/nb/ismartgate-lite/

Denne har jeg koblet til Homey. Derifra kan jeg åpne garasjeporten enkelt via mobiltelefon. Jeg har planer om å kjøpe meg NFC sticker som er et lite klistremerke med en elektronisk tag som man bare kan holde telefonen intil for å utføre oppgaver. Som feks. å åpne garasjeporten. Dette klistremerket kan man bare feste ett sted inne i bilen. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (14 timer siden):

Har fremdeles 19" vinterhjulene med conti viking på 🤷‍♂️
Merker suget etter å bytte, men venter nok til etter påske med å legge om til 20" sommerhjul-sett.

IMG_1816.jpeg

Den matte gråfargen er slett ikke så værst :) Veldig tøff bil :) 

Det eneste jeg missliker litt med den gamle modellen er at den er litt "anonym" sett bakfra. Jeg synes de nye "laser lyktene" setter prikken over i'en og rydder opp i stussen. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (15 timer siden):

Har fremdeles 19" vinterhjulene med conti viking på 🤷‍♂️
Merker suget etter å bytte, men venter nok til etter påske med å legge om til 20" sommerhjul-sett.

IMG_1816.jpeg

Frozen grey?

Har fått veldig sans for matte farger i det siste. Pent eksemplar! ❤️

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Det eneste ekstrautstyret som egentlig er ganske ubrukelig, men som jeg allikevel gjerne velger er faktisk takluke. Men egentlig er det så vidt jeg vet mest bakdeler med takluke i dag?

1. Med climaanlegg så trenger man ikke bruke den for lufting. 
2. Den øker vekten bittelitt på bilen og bidrar derfor til noe økt forbruk (selv om det er ubetydelig)
3. Med takluka åpen bidrar den trolig til enda høyere forbruk....
4. Med takluken åpen får man pollen og annen dritt inn i bilen som igjen på sikt tetter til filter etc  

Jeg synes fortsatt takluke ser tøft ut på noen biler og spesielt BMW i4. Smak og behag, men jeg gjetter at takluke kanskje blir mindre og mindre utbredt med tiden. Hva mener dere? 

Jeg valgte vertfall takluke av to årsaker.
1. Den ene er ganske barnslig, men jeg synes bilen får et fint stuk når man kjlrer med takluken åpen i bakkant. 
2. jeg liker å få mer lys inn i bilen. Det for meg litt "friluftsfølelse". 

Å kjøre med takluken helt åpen gjør jeg sjelden eller aldri. Man får fint lite av luften utenifra inn i bilen. Da er det mer effektivt og skru opp klimaanlegget. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...