Salvesen. Skrevet søndag kl 20:08 Del Skrevet søndag kl 20:08 Bjerknez skrev (6 minutter siden): Da har sommerhjulene blitt skrudd på Risky business i ett land som ligger rundt 0 om dagen:P 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet søndag kl 20:08 Del Skrevet søndag kl 20:08 Noen som er tidligere enn andre 😅. Her fyrte jeg nylig i peisen og så måke/saltebilen fyke forbi på hovedveien. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet søndag kl 21:12 Forfatter Del Skrevet søndag kl 21:12 Mellom 5 og 15 varmegrader på dagtid de neste 10 dagene her i Fredrikstad og ikke noe nedbør og tørre veier. Så jeg tror nok det går bra. Hvis ikke har jeg en reservebil med vinterdekk om det skulle bli krise 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8 timer siden Forfatter Del Skrevet 8 timer siden Dette er egentlig en filleting, men uansett noe som irriterer meg så grennseløst med min BMW i4 M50. Uansett hvor mye jeg vasker og gnikker (spesielt ruten til førerdøren og passasjerdøren) så blir det striper på ruten så fort jeg åpner og lukker den. Størst er problemet på innsiden av ruten faktisk. Jeg vet ikke hva det er. Det går lett bort med tørr mikrofiberklut, men det er noe fettaktig. Er det bare jeg som har det problemet? Hvis ja, så tenker jeg det blir en tur innom BMW for da er det noe galt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Når du sier at det kommer striper når du åpne/lukker dør, er det nederste på vinduet der dette har gått ned og opp? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (Akkurat nå): Når du sier at det kommer striper når du åpne/lukker dør, er det nederste på vinduet der dette har gått ned og opp? Åpner og lukker vindu ja, ikke dør. Ja, det er neders på vinduet. Den delen som har vært ned i døren. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Det kan så enkelt som være rester av tidligere vask som ha lagt seg ned i gummilistene i døren til smørefett fra mekanismene inne i døren som har kommet dit. Enkleste er vel å ta vinduet helt ned, prøve å vaske listene helt rene med mildt såpe og jobbe litt med dette. Er vinduet i veien kan en tynn plate med plast du dekker til med en mikrofiberklut være et greit redskap. Du må kanskje vaske og ta opp/ned vinduet noen ganger før det blir helt bra. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (2 minutter siden): Det kan så enkelt som være rester av tidligere vask som ha lagt seg ned i gummilistene i døren til smørefett fra mekanismene inne i døren som har kommet dit. Enkleste er vel å ta vinduet helt ned, prøve å vaske listene helt rene med mildt såpe og jobbe litt med dette. Er vinduet i veien kan en tynn plate med plast du dekker til med en mikrofiberklut være et greit redskap. Du må kanskje vaske og ta opp/ned vinduet noen ganger før det blir helt bra. Jeg har prøvd det meste. men det kommer tilbake hver gang. Men som oftest på innsiden av ruten. Jeg får ta dette med BMW. Skal jo ikke være slik. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Var problemet der når bilen var ny? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (Akkurat nå): Var problemet der når bilen var ny? Ja, egentlig. Har jo ikke lukket opp og igjen det vinduet så ofte midtvinters og jeg har heller aldri vasket vinduet på innsiden mer enn et par ganger med vindusvask beregnet for bil. Vannet som er på ruten utvendig blir også tatt med ned i den "filten" og når jeg lukker opp og igjen en rute etter å ha vasket bilen feks. så henger vannet på fra filten og opp på ruten. Ved siden av at innsiden får striper, så blir det mye skitt på den ruten som hindrer sikten. Er ikke noe stort problem dette altså, men det irriterer meg litt. Har ikke opplevd det på andre biler jeg har hatt, men dem har ikke hatt slik "filt" som vinduet går ned i, men en gummilist som klemmer inntil vinduet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Hvilket produkt bruker du? Det at der er filt er en uting da dette ofte suger til seg fukt og skitt som er vanskelig å få ut. Har det i tillegg kommet inn noe fett inn i dette er det er rent helvette å få bra igjen. Kan være verdt å høre med BMW on de har noen tips og eventuelt remedier som hjelper på å motvirke dette problemet. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Hansien skrev (3 minutter siden): Hvilket produkt bruker du? Det at der er filt er en uting da dette ofte suger til seg fukt og skitt som er vanskelig å få ut. Har det i tillegg kommet inn noe fett inn i dette er det er rent helvette å få bra igjen. Kan være verdt å høre med BMW on de har noen tips og eventuelt remedier som hjelper på å motvirke dette problemet. Jeg bruker Scholl ICE på vinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå