Syar-2003 Skrevet onsdag kl 13:10 Del Skrevet onsdag kl 13:10 Bjerknez skrev (16 minutter siden): Jepp, men man får ikke opp hva ladeeffekten er mens man lader. Det burde vel egentlig være en grei skuring og få til vil jeg tro fra BMW. Ikke akkurat livsviktig, men fint og ha. På en kjent AC lader som hjemme eller jobb vet du jo hva effekten er og den er konstant om det er en dum lader (schuko stikk) og ikke er smartladere. Smartladere har jo oftest egen app man kan følge med effekten som til enhver tid tas ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet onsdag kl 13:18 Del Skrevet onsdag kl 13:18 (endret) 39 minutes ago, sverreb said: Du kan sette lademål, maks ladeeffekt (om ønskelig), om viftestøy skal begrenses og om ladekabelen skal låses opp automatisk ved avsluttet lading. Eksakt ladestrøm kommer an på både bilens maksimum og laderens maksimum. Fra appen? Litt rart man ikke får sett effekt da Justerer opp og ned i appen hele tiden på min bil ettersom jeg ikke har lastbalansering på laderne mine og ikke vil betale for mye nettleie.. Endret onsdag kl 13:22 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet onsdag kl 13:24 Forfatter Del Skrevet onsdag kl 13:24 Syar-2003 skrev (13 minutter siden): På en kjent AC lader som hjemme eller jobb vet du jo hva effekten er og den er konstant om det er en dum lader (schuko stikk) og ikke er smartladere. Smartladere har jo oftest egen app man kan følge med effekten som til enhver tid tas ut. Joda, men laderen på jobben er en smartlader og jeg viste ikke effekten. Den smartlader appen har ikke jeg tilgang til. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Glemte å nevne tidligere men har bekreftet at det går fint å se video ved å døpe om .mp4 filer til .mp3, spiller av helt fint fra usb. Litt kjederlig at man må forberede på forhånd men kan enkelt laste ned noen youtube videoer hvis man vil ha litt underholdning i ladepausen(bilde blir blokkert når bilen får en viss hastighet så ikke mulig å se og kjøre). Er ett alternativ hvis man ikke vil bruke penger på en AI boks. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Bjerknez skrev (På 19.2.2025 den 13.48): Jepp, men man får ikke opp hva ladeeffekten er mens man lader. Det burde vel egentlig være en grei skuring og få til vil jeg tro fra BMW. Ikke akkurat livsviktig, men fint og ha. Jeg vet dette er meldt inn som ønske fra flere i løpet av siste årene som funksjons forbedring i MyBMW. Gjøres i appen (har tilbakemeldt ønsket funksjonalitet selv for 3-4 år siden) Ønsker, feil eller forbedringer må alle ta del i å tilbakemelde i appen for å gi det høy nok vekting til at det blir prioritert og eventuelt innført. Endret 8 timer siden av Syar-2003 Presisering Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Får gode tips i appen mtp på forbruk: Har selv vært klar over 10% regelen flere år ved hver 10km/t økning >100km/t men greit å få påminnelsen. Også for ferske elbil brukere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå