Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (1 time siden):

Jeg tenker kjørelengden på disse turene gir en viss indikasjon på at nybileier er fornøyd! 😁

Hehe, min lengste tur så langt samenlagt uten stopp er vel rundt 5 mil tror jeg. Men det betyr ikke at jeg ikke liker bilen, hehe. 

Jeg synes det nå er artig å pirke litt også jeg da. For man finner "feil" eller mangler med alle biler, uansett pris. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med bilen, gikk fra en 2018 330e og dette er ett hakk opp på alle fronter. Da jeg er ny som eier av elbil blir jeg automatisk ganske hengt opp i det som er mest nytt.

Men det at jeg når jeg kjører bilen føler meg "hjemme" er helt fantastisk, så og si alt stemmer med slik jeg forventer at det skal være. Den falske motorlyden forventet jeg å ville slå av men den legger til opplevelsen syntes jeg, spesielt i sport modus liker jeg å ha lyden der.

Utseendemessig liker jeg den veldig godt og fra førersetet kommer "hoftene" til blien bedre fram og gjøre den veldig sexy :D Rødfargen er utrolig kul bilder gir ikke ett riktig blide av hvordan den ser ut.

Praktisk er den også, når jeg så på bilen tidligere tenkte jeg jo at det var bedre plass en 3-serie, men når jeg faktisk skulle pakke inn bagasje fikk jeg en stor aha-opplevelse hvor mye bedre plass det faktisk var bak i den.

Når det kommer til ytelse er det en veldig morro bil å kjøre, selv om det er mye krefter virker det til å være ganske lett å holde kontroll på de. Uten å slå av DSC/DTC gir den rom for leking, gleder meg til å få den ut på isbane for å kunne kjøre mer villmann uten så mye automatikk påslått.

 

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Civilix skrev (40 minutter siden):

Veldig fornøyd med bilen, gikk fra en 2018 330e og dette er ett hakk opp på alle fronter. Da jeg er ny som eier av elbil blir jeg automatisk ganske hengt opp i det som er mest nytt.

Men det at jeg når jeg kjører bilen føler meg "hjemme" er helt fantastisk, så og si alt stemmer med slik jeg forventer at det skal være. Den falske motorlyden forventet jeg å ville slå av men den legger til opplevelsen syntes jeg, spesielt i sport modus liker jeg å ha lyden der.

Utseendemessig liker jeg den veldig godt og fra førersetet kommer "hoftene" til blien bedre fram og gjøre den veldig sexy :D Rødfargen er utrolig kul bilder gir ikke ett riktig blide av hvordan den ser ut.

Praktisk er den også, når jeg så på bilen tidligere tenkte jeg jo at det var bedre plass en 3-serie, men når jeg faktisk skulle pakke inn bagasje fikk jeg en stor aha-opplevelse hvor mye bedre plass det faktisk var bak i den.

Når det kommer til ytelse er det en veldig morro bil å kjøre, selv om det er mye krefter virker det til å være ganske lett å holde kontroll på de. Uten å slå av DSC/DTC gir den rom for leking, gleder meg til å få den ut på isbane for å kunne kjøre mer villmann uten så mye automatikk påslått.

 

Jeg er faktisk 100% enig med deg. Man faller på plass i den bilen og alt er der det skal være. Den "motor"lyden digger jeg litt. Der har BMW klart og få til noe som høres vedlig bra ut uten at det på noen måte er en lyd som minner om en bil. Mer som et duturistisk romskip.... i mangel på bedre ord :)

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt BMW iconic sound påslått i to år. Forrige uke slo jeg den av. Rett og slett lei. Deilig med "stille" også , går like bra uten lyd 😅👍

Har hatt den på i en time totalt. Ser ikke poenget helt. Ville heller hatt motor dur. 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (Akkurat nå):

Har hatt den på i en time totalt. Ser ikke poenget helt. Ville heller hatt motor dur. 

Låter alright i comfort (mere dempet) , men kjører enten i eco individual (da er det jo uten)  eller sport individual med comfort setting av understell (ble for masete lyd i lengden). Lett å legge inn igjen om definert som snarvei da dersom man vil bruke en snarveiplass til dette formålet .

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at denne lyden gjør seg best i Comfort mode da den er mer dempet og fremstår mer naturlig. Foreløpig er jeg ikke lei den, men skal man på langtur kan jeg godt se for meg at jeg kan slå den av. Jeg synes denne lyden er litt "engasjerende" til tider. 

Men det er på en måte ikke en "tacky" lyd som liksom skal etterligne en bil med motor. Det hadde blitt helt feil for min del. Som feks. Motorlyden dem har laget til Hyundai ioniq 5N. Noe av det flaueste jeg har sett. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at denne lyden gjør seg best i Comfort mode da den er mer dempet og fremstår mer naturlig. Foreløpig er jeg ikke lei den, men skal man på langtur kan jeg godt se for meg at jeg kan slå den av. Jeg synes denne lyden er litt "engasjerende" til tider. 

Men det er på en måte ikke en "tacky" lyd som liksom skal etterligne en bil med motor. Det hadde blitt helt feil for min del. Som feks. Motorlyden dem har laget til Hyundai ioniq 5N. Noe av det flaueste jeg har sett. 

Lyden er grei den men kan minne om et veldig dårlig hjullager om man har opplevd det!

Lenke til kommentar

Uansett så kan den lyden slås av/på så det får bli opp til hver enkelt. Personlig så har jeg alltid vært i mot slike "motorlyder" i elbiler. Jeg mener man skal omfavne det det faktisk er, nemlig en elbil med de fordelene det har spesielt med tanke på motorstøy. Men den lyden i Bimmern er en av få jeg liker. Men ja, på langturer så vil jeg nok slå den av og nye stillheten :)

Lenke til kommentar

Var innom BMW forhandleren i går og der fikk jeg beskjed om at han ikke kunne se noe galt. Siden dette kun skjedde i en spesiell maskin og ikke hver gang, så ble bilen friskmeldt ganske kjapt. 

Nå har jeg vertfall sagt i fra. For min egen del så tåler jeg helt fint en og annen dråpe inn i bilen en sjelden gang hos Glitra sine vaskehaller. 

Så da glemmer jeg den saken :) 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Bjerknez said:

Det er en ting jeg merker jeg savner i appen. 

Når jeg lader bilen på jobb som ikke er en hurtiglader så får jeg ingen informasjon i appen om hvor stor effekt den lader med. Er det riktig, eller har jeg letet på feil sted?

Den oppgir ikke effekten nei, kun estimert tid til at du når lademålet.

Lenke til kommentar
sverreb skrev (Akkurat nå):

Den oppgir ikke effekten nei, kun estimert tid til at du når lademålet.

Jepp. Litt synd. Ikke noe krise, men det hadde vært kjekt og vite ladehastighet i dag. Men man kan selvsagt ut fra tiden og antall kw ladet regne seg frem effekten...

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Complexity said:

Men man får vel justert hvor mye strøm bilen skal lade med?

Du kan sette lademål, maks ladeeffekt (om ønskelig), om viftestøy skal begrenses og om ladekabelen skal låses opp automatisk ved avsluttet lading.

Eksakt ladestrøm kommer an på både bilens maksimum og laderens maksimum.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...