Iterion Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Bjerknez skrev (7 minutter siden): Jeg regner med bilen tåler vann og såpe? Selvsagt, men lurt å sjekke opp anbefalinger av pH verdi på lakk sånn at du ikke blander ut for sterk såpe f.eks. Hva han mente med plastikken BMW bruker er en annen sak. Men ser ut som et bra lager med produkter det der ja! Bare å glede seg til man kan vaske bilen hjemme igjen da hehe. Bruker mange produkter fra Carpro selv og er utrolig fornøyd med de. I tillegg til et svensk merke som jeg ikke husker navnet på akkurat nå men som jeg bruker til å styrke coatingen på bilen, evt forsegle den enda mer. Moro med litt quick detailers også bare for å toppe det helt og for å få frem dybden og glansen i lakken. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden Det er tusen måter og vaske bil på og enda flere produkter og velge mellom. Har vel drevet som hobbydetailer en del år og testet en drøss av produkter og sitter igjen med et knippe produkter jeg liker best. Jeg sliter med ryggen så for min del har jeg kuttet ut poleringen med tanke på og polere hele bilen. Men å fjerne en og annen ripe klarer jeg helt fint å få til. Så småriper etc. er jeg ikke redd for dukker opp. Men jeg har ikke egnet sted og holde på med dette, så polering og coating overlater jeg til proffe. Så kan jeg selv ta kosevasken sommerstid Bil Hamber Touch Less er rett og slett den beste alkaliske avfettingen jeg har testet. Koch Chemie har også en som er veldig bra. Når det gjelder petrokjemisk avfetting spriker det mindre med tanke på effekt. Prickbort er en god allrounder. Men denne inneholder ikke emulgator, som betyr at den ikke blandes med vann og kan derdor ikke brukes på våt bil. Mitt intrykk er at bilshampo er bilshampo. Oppgaven til en bilshampo er å gi glid til vaskehansken hvor den lette berøringen er nok til å fjerne den tynne trafikkfilmen som ikke kan fjernes 100% med avfettingsmidler. Gloss Factory har noen billige bilshampoer som skal være gode. Ellers så kjøper jeg gjerne Meguiars shampoer fra Bilextra. Så må man ha noe som fjerner rustpartikler, som kommer fra bremsestøv etc. fin å bruke ett par ganger i året for å fjerne dette. Brukes også med fordel på felger. så er det jo kjekt med skumkanon. Litt opphauset hvor effektiv en skumkanon er mener jeg, men etter å ha lagt avfetting med pumpekanne så pleier jeg å skumme over med shampo slik at avfettingen under henger lenger på lakken. Det funker bra. Men generelt sett klarer man seg helt fint uten skumkanon. Men er jo litt gøy med skum da Til interiøret kan man bruke en veldig mild alkalisk såpe blandet med vann, men jeg kostet på meg en flaske med dedikert interiørvask fra Gyeon. Har testet den litt og den funker bra og legger ikke igjen merker. Til rutene bruker jeg Scholl ICE. Men jeg har erfart at skumsprayen beregnet for ruter man får kjøpt på Biltema er helt knall. Voks eller forsegling slipper jeg å tenke på etter at den er coatet til våren, men jeg topper den nok inni mellom med Gyeon Wet Coat. Så trenger man selvsagt en drøss med mikrofiberkluter, børster og annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå