Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Bra oppsummering. Må si jeg er enig i det meste.  Bortsett fra at innvendig karbon trim ikke er "imitert" -  det er ekte.

Hatt min på første 2 år service på fredag. BSI avtale. Full kjøretøysinspeksjon (ingen feil, anmerkninger ), skifte av bremseveske og skifte av kupé filter.

Endret av Syar-2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detbhar skjedd ett par ganger i et spesifikt tilfelle at skjermen har fryst seg og krevd restart. Dette ble gjort ved å holde power knappen inne i ca. 30 sekunder. 

Det skjer som oftest når jeg søker etter sanger etc. i den innebygde Spotify appen. Det står at den søker, men det skjer ingenting og skjermen låser seg. 

Det har skjedd to ganger. Ikke noe krise, men det virker som feilen kommer når man søker etter etter titler og låter den ikke finner.... 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (23 minutter siden):

Detbhar skjedd ett par ganger i et spesifikt tilfelle at skjermen har fryst seg og krevd restart. Dette ble gjort ved å holde power knappen inne i ca. 30 sekunder. 

Det skjer som oftest når jeg søker etter sanger etc. i den innebygde Spotify appen. Det står at den søker, men det skjer ingenting og skjermen låser seg. 

Det har skjedd to ganger. Ikke noe krise, men det virker som feilen kommer når man søker etter etter titler og låter den ikke finner.... 

Høres ut som en bug isåfall. Dersom det skjer ofte ville jeg vurdert å meldt det inn. Kan hende de vet om det allerede da og at de jobber med en oppdatering for alt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Iterion skrev (11 minutter siden):

Høres ut som en bug isåfall. Dersom det skjer ofte ville jeg vurdert å meldt det inn. Kan hende de vet om det allerede da og at de jobber med en oppdatering for alt jeg vet. 

Det er uhyre sjeldent jeg bruker søkefunksjonen i Spotify i bilen uansett da jeg laher spillelister etc. på iPad. Det er også lettere og søke opp sanger og legge til i lister på telefon eller ipad. 

I Spotify appen i bilen er det mer naturlig og navigere mellom ferdiglagde spillelisyer eller klikke på sjangre etc. 

------

Når det er sagt, så har jeg også opplevd noen få ganger at det drypper litt vann fra takluken hvis jeg vasker den i vaskeautomat (børstefri) og trykket er stort og står rett på skjøten til takluken. Det kommer ett par dråper inn. Det er også noe jeg skal nevne, men tipper at trykket er for stort for pakningen rundt luken. 

Dette skjer kun på Glitra sine vaskeautomater da jeg opplever vanntrykket som ganske stort akkurat der. Det lekker selvsagt ikke i regnvær etc. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Bjerknez said:

Det er uhyre sjeldent jeg bruker søkefunksjonen i Spotify i bilen uansett da jeg laher spillelister etc. på iPad. Det er også lettere og søke opp sanger og legge til i lister på telefon eller ipad. 

I Spotify appen i bilen er det mer naturlig og navigere mellom ferdiglagde spillelisyer eller klikke på sjangre etc. 

------

Når det er sagt, så har jeg også opplevd noen få ganger at det drypper litt vann fra takluken hvis jeg vasker den i vaskeautomat (børstefri) og trykket er stort og står rett på skjøten til takluken. Det kommer ett par dråper inn. Det er også noe jeg skal nevne, men tipper at trykket er for stort for pakningen rundt luken. 

Dette skjer kun på Glitra sine vaskeautomater da jeg opplever vanntrykket som ganske stort akkurat der. Det lekker selvsagt ikke i regnvær etc. 

Kan ikke bruke stemmen til å søke etter sanger da? låser den seg da og?

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (13 minutter siden):

------

Samme her. 

Det andre der er litt kjipere, selv om det kun er snakk om 2 dråper. Kan godt hende trykket i akkurat den vaskehallen er litt for stort for pakningen ja. Eller at det er  en liten svakhet på bilen. Har gått helt bort fra vaskehaller jeg nå og vasker bilen manuelt i hall da jeg føler det er lettere få bilen skikkelig ren da så tar jeg med noen egne produkter og vasker bilen grundigere hvis du skjønner. 

Lenke til kommentar

Kommer en OTA oppgradering av bilens software snart (tipper slutten av feb begynnelsen mars). Bugs og forbedringer i software fikses kontinuerlig. Hvis du "klager" på sw feil hos forhandler kan det være du får lagt inn en interim versjon av serviceverksted via BMW ISTA.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Iterion skrev (3 minutter siden):

Samme her. 

Det andre der er litt kjipere, selv om det kun er snakk om 2 dråper. Kan godt hende trykket i akkurat den vaskehallen er litt for stort for pakningen ja. Eller at det er  en liten svakhet på bilen. Har gått helt bort fra vaskehaller jeg nå og vasker bilen manuelt i hall da jeg føler det er lettere få bilen skikkelig ren da så tar jeg med noen egne produkter og vasker bilen grundigere hvis du skjønner. 

Ja, dette er er en lekasje som kommer akkurat da strålen er som sterkest og befinner seg rett på pakning. Det skjer ikke hver gang, men kanskje annenhver gang i denne spesifikke hallen. 

Jada, det bor en hobbydetailer i meg og har det jeg trenger av produkter, men jeg har ikke mulighet til å vaske hjemme på vinteren og så vidt jeg vet er det ingen selvvaskehaller i nærheten hvor man kan ta med seg egne produkter. 

Men børsteløs vask er nå bedre enn ingen vask og hjelper til med å holde bilen sånn noenlunde rein frem til man får tatt den skikkelig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde en BMW med panoramasoltak med drypping i bilvask. Da måtte kassetten byttes. Ikke automatikk i at det er samme feil her, da. Men jeg ville uansett nevnt det til BMW for sikkerthets skyld.

Jepp, jeg skal ta det opp med dem, men føler ikke at det er noe bråhast. :)

Lenke til kommentar

Ingen lekkasjer her.
Vasket i "Bildusjen" på Liertoppen senest på Torsdag. Bruker de mye i vinterhalvåret.
Kan jo være akkurat "det" maskinvask anlegget  også er litt vel aggressivt med ståle/avstand og trykk.

Edit: Ingen slike problemer på de tre foregående BMWene med soltak/panoramatak heller. Hadde en irriterende knirk/knepp/ulyd i soltaket på 2020/330e som måtte fikses på verksted.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (5 minutter siden):

Ingen lekkasjer her.
Vasket i "Bildusjen" på Liertoppen senest på Torsdag. Bruker de mye i vinterhalvåret.
Kan jo være akkurat "det" maskinvask anlegget  også er litt vel aggressivt med ståle/avstand og trykk.

Edit: Ingen slike problemer på de tre foregående BMWene med soltak/panoramatak heller. Hadde en irriterende knirk/knepp/ulyd i soltaket på 2020/330e som måtte fikses på verksted.

Jepp, Bildusjen har jeg testet flere ganger. Samt UnoX og CircleK. Null problem. Kun Glitra sin vask akkurat når strålen gårt ober taket og den virker langt kraftigere enn strålen på de to andre vaskehallene. 

Dog er Glitra den som gir best resultat synes jeg. Den tørker også best av de jeg har prøvd. 

Bildusjen er den desidert dårligste. I hovedsak fordi man tørker bilen ved å kjøre gjennom en tørkeren manuelt og den blpste ikke ren taket. 

men klart... alt er bedre enn ingenting, men jeg mener nå at tørkingen er like viktig som vasken. 

Lenke til kommentar

Rett ut på motorveien i 110-120 etter Bildusjen Liertoppen så alt resterende vann blåser bort (forutsatt det ikke er alt for mange minusgrader da)
Bilen min er frozen matt med kjeramisk coating så skitten kommer lett av , den blir tilsynelatende ren hos de. Kan også hende jeg sprøyter på litt avfetting med emulgator 5 min før jeg kjører inn.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (9 minutter siden):

Rett ut på motorveien i 110-120 etter Bildusjen Liertoppen så alt resterende vann blåser bort (forutsatt det ikke er alt for mange minusgrader da)
Bilen min er frozen matt med kjeramisk coating så skitten kommer lett av , den blir tilsynelatende ren hos de. Kan også hende jeg sprøyter på litt avfetting med emulgator 5 min før jeg kjører inn.

Jeg skal legge coating på min bil når våren kommer. Men rett ut på motorvei kjlrer uansett ikke jeg til daglig. Jeg kjlrer rundt på sørpete eller skitne veier å en våt bil blir fortere stygg enn en tørr bil da alt av støv og skitt binder seg til vannet å blir dratt/blåst rundt på bilen. 

Men isolert sett sammenlignet med andre vaskehaller var Bildusjen den desidert dårligste, men også dem rimeligste. Skal jeg ta en latmansvask i vaskehall sommerstid foretrekker jeg at bilen blir tørrest mulig. Men 100% blir den nå uansett ikke i vaskeautomat. 

Disse vaskeautomatene brukes mest vinterstid for min del. :)

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (8 minutter siden):

Jeg skal legge coating på min bil når våren kommer. Men rett ut på motorvei kjlrer uansett ikke jeg til daglig. Jeg kjlrer rundt på sørpete eller skitne veier å en våt bil blir fortere stygg enn en tørr bil da alt av støv og skitt binder seg til vannet å blir dratt/blåst rundt på bilen. 

Men isolert sett sammenlignet med andre vaskehaller var Bildusjen den desidert dårligste, men også dem rimeligste. Skal jeg ta en latmansvask i vaskehall sommerstid foretrekker jeg at bilen blir tørrest mulig. Men 100% blir den nå uansett ikke i vaskeautomat. 

Disse vaskeautomatene brukes mest vinterstid for min del. :)

Det var en bildusjen i Oslo på Linderud som nylig er nedlagt jeg frekventerte (mest vinteren).
Nå er jeg ikke kjent med andre brukbare børsteløse automatvask i Oslo jeg kan bruke (uten skyllevoks/glansvoks). Så det har blitt med bildusjen, de skryter av å være skånsomme og jeg har til nå vært sånn passe greit fornøyd. Når bilen dessuten er hydrofobisk (etter coating) har det vært svært lite vanndråper igjen etter tørkingen.

Men må prøve å finne en ny børstefri i Oslo som har program med underspyling uten voks/glans. 
Alle eventuelle forslag/anbefalinger mottas med takk.

Uno-X er en kandidat, uprøvd. Men de har skyllevoks eller glansvoks eller begge deler på sine program. 
Glitra er uaktuelt da de er for langt unna (nærmeste Sandvika). 
Cirkle-K finner jeg ikke noe info om vaskeprogrammene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...