Syar-2003 Skrevet mandag kl 20:24 Del Skrevet mandag kl 20:24 YT er vel noe som har kommet med nyere iDriveOS 8.5 og snapdragon/arm baserte headunit. Det viser jo at de jobber med dette. Har ingenting i iDrive 8.0 og 2023 modell. Gaming air console er jo vist på nye 5 serie Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet mandag kl 23:17 Forfatter Del Skrevet mandag kl 23:17 Civilix skrev (3 timer siden): Youtube ligger vel bak esim som mest nyttige funksjonen(underholdning ved ladestopp), men ser ut til at det er eneste streaming appen. Her har bmw litt å ta igjen. Jeg har idrive 8.5 å jeg får vertfall ikke til å legge til Youtube. Ganske irriterende at man ikke kan se Youtube videoer eller film etc. vi skjermen. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet tirsdag kl 09:41 Del Skrevet tirsdag kl 09:41 Bjerknez skrev (10 timer siden): Jeg har idrive 8.5 å jeg får vertfall ikke til å legge til Youtube. Ganske irriterende at man ikke kan se Youtube videoer eller film etc. vi skjermen. Du får jo lyden i det minste. Tror det er noe med bmw og levende bilder på skjermen. I ungdommen var det populært å fjerne sperra på BMW slik at man kunne se video mens man kjørte.Det er tydeligvis ikke populært i 2025 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet tirsdag kl 09:59 Del Skrevet tirsdag kl 09:59 (endret) Husker jeg installerte en 7" dynavin(med windows Ce) i min e46 i ungdommen, var essensielt den gangen. Ser det er masse ettermarked løsninger fortsatt men siden bilene har mer av funksjonaliteten som standard blir det mer hassle enn det er verdt i disse dager. Ser at bimmer tech har flere løsninger hvor man får appleTV integrert(via ny hw). Ottocast har en ai-boks som kobler til med android auto(usb) og gir deg alle android apper. Hvis man skal på langtur kan man jo også laste opp noen filmer på usb med mp4->mp3 hacken som jeg ser mange snakker om, har ikke fått testet selv enda da min bil nå står på havna i Bremerhaven. Endret tirsdag kl 10:12 av Civilix Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet tirsdag kl 12:37 Del Skrevet tirsdag kl 12:37 Har aldri helt forstått greiene med å se film/video og så mye annet stæsj på infotainment når en uansett får en objektivt bedre opplevelse med en middels god pad som en kan ha med i bilen. Bor jo selv på nordvestlandet så blir fort en ferge eller 10 hver gang jeg skal noe sted, da finner jeg det bedre å heller ha med ROG Allyen å spille på overfartene, på langtur med hurtiglading har jeg som regel ikke tid til å gjøre så mye annet enn å gå på do og kanskje handle inn litt for turen videre før bilen er klar for neste etappe uansett, ser for meg at så mye underholdningsfunksjoner i infotainment er noe som kanskje blir brukt litt i starten og ikke så mye senere. Men jeg er trolig farget av å ikke ha barn. Om man virkelig ønsker video på infotainment er det div. løsninger med android auto tilgjengelig, men ser selv på det som mer styr enn det er verdt da det krever root access på den android enheten du bruker (som gjør at ting som bankID ikke funker). 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 13:41 Del Skrevet tirsdag kl 13:41 (endret) 1 hour ago, Evil-Duck said: Har aldri helt forstått greiene med å se film/video og så mye annet stæsj på infotainment når en uansett får en objektivt bedre opplevelse med en middels god pad som en kan ha med i bilen. Bor jo selv på nordvestlandet så blir fort en ferge eller 10 hver gang jeg skal noe sted, da finner jeg det bedre å heller ha med ROG Allyen å spille på overfartene, på langtur med hurtiglading har jeg som regel ikke tid til å gjøre så mye annet enn å gå på do og kanskje handle inn litt for turen videre før bilen er klar for neste etappe uansett, ser for meg at så mye underholdningsfunksjoner i infotainment er noe som kanskje blir brukt litt i starten og ikke så mye senere. Men jeg er trolig farget av å ikke ha barn. Om man virkelig ønsker video på infotainment er det div. løsninger med android auto tilgjengelig, men ser selv på det som mer styr enn det er verdt da det krever root access på den android enheten du bruker (som gjør at ting som bankID ikke funker). Bruker Youtube i bilen titt å ofte jeg. Så halve sesongen av The 8 Show på netflix i bilen og mens man ventet i den. Er ikke dumt å ha men selvfølgelig ikke like nyttig for alle. Ville vært mere knot å teipe opp en pad eller noe Endret tirsdag kl 13:43 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet tirsdag kl 13:48 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 13:48 Hvis jeg vil ha pad i bilen så kunne jeg like godt kjøpt meg en bil som har en slik klistret til dashbordet. Jeg liker nå at ting er litt intergrert. Siden jeg er en såkalt "Youtube hore" så kunne jeg tenkt meg den muligheten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 15:01 Del Skrevet tirsdag kl 15:01 1 hour ago, Bjerknez said: Hvis jeg vil ha pad i bilen så kunne jeg like godt kjøpt meg en bil som har en slik klistret til dashbordet. Jeg liker nå at ting er litt intergrert. Siden jeg er en såkalt "Youtube hore" så kunne jeg tenkt meg den muligheten. Spørs nok om du får den siden du ikke har snapdragon/Android systemet de prioriterer fremover. Er litt enkelte å få en app til å fungere på Android kontra ett hjemmelaga Linux system. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet tirsdag kl 15:23 Del Skrevet tirsdag kl 15:23 Complexity skrev (1 time siden): Bruker Youtube i bilen titt å ofte jeg. Så halve sesongen av The 8 Show på netflix i bilen og mens man ventet i den. Er ikke dumt å ha men selvfølgelig ikke like nyttig for alle. Ville vært mere knot å teipe opp en pad eller noe Det er selvfølgelig ingen bakdel å ha muligheten, i min ungdom så jeg pirates of the caribbean på en liten skjerm i bilen mest fordi en kunne og fordi en hadde stereo med nok effekt til å drifte en hel hustand Men i nyere tider syns jeg somregel det er mer givende å fyre noe lettbent spill enten på mobil, pad eller Allyen mens en venter. Men handler vel da om personlig preferanse. Men nå er det jo mulig på alle biler med android auto i en eller annen form å få video opp op skjermen, men er utvilsomt mer styr enn å bare ha det innebygd som Tesla har Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 15:29 Del Skrevet tirsdag kl 15:29 (endret) 6 minutes ago, Evil-Duck said: Det er selvfølgelig ingen bakdel å ha muligheten, i min ungdom så jeg pirates of the caribbean på en liten skjerm i bilen mest fordi en kunne og fordi en hadde stereo med nok effekt til å drifte en hel hustand Men i nyere tider syns jeg somregel det er mer givende å fyre noe lettbent spill enten på mobil, pad eller Allyen mens en venter. Men handler vel da om personlig preferanse. Men nå er det jo mulig på alle biler med android auto i en eller annen form å få video opp op skjermen, men er utvilsomt mer styr enn å bare ha det innebygd som Tesla har Hehe kjørte også rundt med bass til å vekke hele nabolaget i min ungdomstid. Utrolig man beholdt hørselen.. Og hadde faktisk en spiller i bilen som kunne vise video og spille av dvd film på en 2" skjerm. Var rått.. den var nok verdt mere enn bilen. Allyen min er fast plassert på nattbordet. Jobber meg gjennom robocop nå før leggetid on kveldene.. Sjelden den er med i bilen men de gangene man ser video i bilen er det sjelden planlagt. Blir når man skal hente noen som er forsinket eller ikke gidder å være med inn på butikken.. Har også hendt man bare har trengt en liten halvtimes pause fra ungeskrik og bare måtte "i garagen å fikse noe" 😅 Endret tirsdag kl 15:30 av Complexity Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet tirsdag kl 16:45 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 (endret) I 2013 modellen Volvo V60 jeg hadde tidligere (før en rekke BMWer) kunne jeg se dvd som var originalt utstyrt fra Volvo (forutsatt at den var parkert/park). Men det var en temmelig liten og lavoppløst lcd/tft skjerm. Ble aldri brukt. Lyden derimot var jo kjempebra ☺️ Liker ikke å sitte å glane på underholdning i lang tid på en infotainment skjerm midt i bil fra fører/passasjersetet heller, da en må sitte med nakken og hodet vridd 25-30°(ikke godt for nakken) Om jeg skal fordrive tiden litt med slik type media mens parkert så tar jeg frem og bruker mobilen som har 6.7" skjerm. Endret tirsdag kl 16:54 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet tirsdag kl 17:08 Forfatter Del Skrevet tirsdag kl 17:08 Hehe, vi har vel alle vært ungdommer og hatt popanlegg i bilen til flerfoldige tusen og kanskje ti-tusener av kroner. Dog var bassen det viktigste. Om vokaler og annet falt bort gjorde ingenting, bare det rutene i bilen vibrerte. Når jeg var 18 år så var set jo ingen biler som ble levert med lydanlegg som i dag. Som regel ett par pappskiver i dørene som alt for lett skilte lag med membraen. Jeg bor jo ikke langt fra Sverige, så det var der vi handlet slikt. Jeg klarte meg med en 10" DLS subwoofer i min 1982 Mazda 626 med chromefelger samt DLS i hatthylla som jeg skjlrte hull til og en svindyr forsterker. En kompis tok den dog helt ut, og bygde helt om sin VW boble og reiv ut baksetet og plasserte 12 stk 10" Rockfort Fosgate subwoofere balmi bilen og fylte resten av bilen med forsterkere. Han vant nien konkurransetår med denne, men måtte forsterke frontrutene med ekstra silikon så dem ikke poppet ut. Husler ikke helt lydkvaliteten, men jeg har til dags dato ikke opplevd mer trøkk enn det var i den bilen. Med dørene igjen så var det som om hjertet hoppet over noen slag og man ble fysisk kvalm av vibrasjonene. Speilene på bilen måtte stadig strammes til da skruene løsnet og balspeilet måtte tas ned før man skrudde skikkelig opp. Det var en artig tid og det var ikke sjelden han hadde flatt batteri på den bilen, hehe. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 17:09 Del Skrevet tirsdag kl 17:09 20 minutes ago, Syar-2003 said: Liker ikke å sitte å glane på underholdning i lang tid på en infotainment skjerm midt i bil fra fører/passasjersetet heller, da en må sitte med nakken og hodet vridd 25-30°(ikke godt for nakken) Om jeg skal fordrive tiden litt med slik type media mens parkert så tar jeg frem og bruker mobilen som har 6.7" skjerm. Og da holder du hodet helt vannrett mens du ser på telefonen? Min telefon er vel under 6" så ikke like egnet.. Samt i bruk til andre ting. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet tirsdag kl 17:28 Del Skrevet tirsdag kl 17:28 (endret) Complexity skrev (22 minutter siden): Og da holder du hodet helt vannrett mens du ser på telefonen? Min telefon er vel under 6" så ikke like egnet.. Samt i bruk til andre ting. Nei - men rett forover, ganske stor forskjell når man har vært plaget med kroniske nakke/skulder plager i årevis. Derfor liker man også et instrument cluster rett foran og et headup display rett foran 😉 I bruk til "andre ting" , den skjønte jeg ikke helt ? Endret tirsdag kl 17:32 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet tirsdag kl 17:35 Del Skrevet tirsdag kl 17:35 (endret) Dette var bagasjerommet i en A3 jeg hadde i ungdomstiden, ikke så mye plass til bagasje Dog hadde jeg Focal kevlar elementer all around i bilen og basskassa var lukket for at det skulle spille litt renere, så poenget den gang da var ikke bare bass. Men absolutt galskap og livsfarlig for hørselen 😅 Litt mer diskre den søte lille 8" jeg har i i4 en kan en si. Selv om jeg her og gikk litt off the rails med DSP forsterker både her og der. Så ungdommen er ikke helt ute av meg selv om en begynner å dra litt på åra. Endret tirsdag kl 17:36 av Evil-Duck 3 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet tirsdag kl 17:40 Del Skrevet tirsdag kl 17:40 (endret) 12 minutes ago, Syar-2003 said: Nei - men rett forover, ganske stor forskjell når man har vært plaget med kroniske nakke/skulder plager i årevis. Derfor liker man også et instrument cluster rett fpran og et headup display rett foran 😉 I bruk til "andre ting" , den skjønte jeg ikke helt ? Ja det er mulig det. Jeg ser alltid rett ned på telefonen som ikke er spesielt bra for nakken.. Bruker telefonen til andre ting ja? Om jeg setter på distriktsnyhetene på nrk mens kompisen min springer inn på butikken er det jo ikke alt som er like interessant å se på f.eks.. Greit å kunne fikle på telefonen til andre ting da Endret tirsdag kl 17:41 av Complexity Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Jeg sitter mye og venter utenfor idrettshaller mens unga er på aktiviteter. Så Plex (https://www.plex.tv) i bilen på 15" skjerm og surround lyd gjør at jeg får fulgt med på seriene mine som om jeg skulle sittet hjemme. Veldig glad i dette, og faktisk en av de tingene som er viktig for meg ved bilbytte. Endret 8 timer siden av bzzlink 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden bzzlink skrev (2 timer siden): Jeg sitter mye og venter utenfor idrettshaller mens unga er på aktiviteter. Så Plex (https://www.plex.tv) i bilen på 15" skjerm og surround lyd gjør at jeg får fulgt med på seriene mine som om jeg skulle sittet hjemme. Veldig glad i dette, og faktisk en av de tingene som er viktig for meg ved bilbytte. Jeg har en iPad Pro 12" med Strim og alle tv/sports kanaler. Funker det også når man er på farten og slipper sågar å være bundet til å sitte "i bilen" 😉 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå