Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Syar-2003 skrev (4 minutter siden):

Så du bestrider altså dokumentasjonen og beskrivelsene fra BMW.
Alright, noted , da trenger du ikke motebattere dette lengre.
Jeg tror jeg holder meg til BMWs beskrivelser , dokumentasjon og egne erfaringer/observasjoner over fire år. 

The_first-ever_BMW_i4._(Long_Text_Version).PDF 441.8 kB · 0 Nedlastninger

Ja det gjør jeg nå bilen sier at den coaster mens den lader batteriet med -4kwh/100km i 80km/h i følge øyeblikks måler.

Bilen bremser også mere i coasting enn i Nøytral Så det er reelt.

Costing er ikke noe nytt for BMW. Det har hatt det i mangen år på bensin/diesel biler. Min gamle 2012 modell har faktisk samme visualisering som I4 har men hjul som går rundt og piler som viser strømmen inn på batteri

Men som sagt det kan være feil på akkurat min bil. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (17 minutter siden):

Ja det gjør jeg nå bilen sier at den coaster mens den lader batteriet med -4kwh/100km i 80km/h i følge øyeblikks måler.

Bilen bremser også mere i coasting enn i Nøytral Så det er reelt.

Costing er ikke noe nytt for BMW. Det har hatt det i mangen år på bensin/diesel biler. Min gamle 2012 modell har faktisk samme visualisering som I4 har men hjul som går rundt og piler som viser strømmen inn på batteri

Men som sagt det kan være feil på akkurat min bil. 

Jeg har fulgt med på de samme display visningene og ser det samme. Det betyr ikke nødvendigvis at seilefunksjonen "ikke seiler ved å ikke strømsette eesm motorens coil. Og det bremses ikke (regen) de øyeblikkene man har coasting (adaptiv-d seiling). Er vel øyeblikksmåleren som ikke er "helt" realtime men ligger litt etter. 
Forbruksforbedringen for turen lyver ikke.

Og man bruker ikke N under motorveikjøring.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (2 minutter siden):

Jeg har fulgt med på de samme display visningene og ser det samme. Det betyr ikke nødvendigvis at seilefunksjonen "ikke seiler ved å ikke strømsette eesm motorens coil. Og det bremses ikke (regen) de øyeblikkene man har coasting (adaptiv-d seiling). Er vel øyeblikksmåleren som ikke er "helt" realtime men ligger litt etter. 
Forbruksforbedringen for turen lyver ikke.

Jeg tror ikke øyeblikks måleren lagger så lenge. Har noen strekninger jeg kan coaste i 2 min. Forbruksindikatoren går negativ etter 2-3 sek og viser konstant negativt forbruk. Kjører jeg samme strekning og setter bilen i N går forbruk til positiv (Fordi jeg da ikke lader og tapper batteriet med lys/vifter ++) Men som sagt så kan det være min bil det er feil på

Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke øyeblikks måleren lagger så lenge. Har noen strekninger jeg kan coaste i 2 min. Forbruksindikatoren går negativ etter 2-3 sek og viser konstant negativt forbruk. Kjører jeg samme strekning og setter bilen i N går forbruk til positiv (Fordi jeg da ikke lader og tapper batteriet med lys/vifter ++) Men som sagt så kan det være min bil det er feil på

Som sagt. Jeg holder meg til det BMW beskriver (det finnes i vedlagte dokumentasjon/pdf). Og kommer ikke til å diskutere eller svare på dette emnet noe mere her. Lag kan det nok meget mulig være i "vår" iDrive 8.0 som har headunit med intel atom.

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Det med farge er jo VELDIG individuelt, men jeg er såpass "kjedelig" at jeg for det meste liker duse farger og grånyanser. 

Jeg synes ikke at I4 M50 kler sterke farger, men den mørke grønne som det snakkes om her er fin synes jeg også synes jeg den "oransje" matte er utrolig fin. Har sett den langs veken. 

Rød og gul samt lysere farger klarer jeg ikke. 

Fargen jeg valgte liker jeg selvsagt best. Dravit Grey er en skikkelig fet farge synes jeg som ser spesielt horete ut på solskinnsdager :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...