Iterion Skrevet i går, 16:09 Del Skrevet i går, 16:09 (endret) Bjerknez skrev (15 minutter siden): Jeg har prøvekjørt den gamle typen Model 3 ja. Kjørekomforten er mye bedre i BMW synes jeg. Du sitter bedre i BMW'en. Du sitter liksom mer "pakket inn". I Tesla sitter du mer på "utstilling". forbruket på BMW`en ligger nok vesentlig over Teslaen. Ingen slår Tesla der tror jeg. I4 M50 er relativt tørst. Med litt random kjøring i nabolaget i rundt 0 grader hvor man kjører vanlig og har det litt gøy ligger forbruket på rundt 23kwt/100km. På pen kjøring i noen få varmegrader får man den mot 20kwt. jeg har hatt den ned i litt over 18kwt når det var 7 varmegrader ute og tørre veier hvor jeg kjørte unormalt pent, men jeg vil si rundt 19-20kwt i forbruk ved normal kjøring i sommerhalvåret. Så kan man sikkert klare å presse den den opp mot WLTP som på min bil med mitt oppsett er 47 mil, men klarer den 30 mil sommerstid med god margin er jeg fornøyd. Appen, forvarming og ellers er helt topp. Appen har ikke kranglet en eneste gang og forvarming starter og stopper når man ber om det eller man kan sette egendefinerte toder samt klokkeslett etc. man får opp statistikk på forbruk og kan i det hele tatt gjlre det meste i den appen. Takker for informativ informasjon. Jeg må nesten prøvekjøre den selv, for jeg syntes jo kjørekomforten i Teslaen(den «gamle 2021 modellen» ikke Highland) er topnotch. Så dersom kjørekomforten til BMWen er mye bedre, sier jo det litt hvor god den bilen må være å kjøre hehe. Veldig spent på å prøvekjøre den selv, selv om den p.d.d blir litt for dyr. Hmm ok. Hva er reel rekkevidde om vinteren da liksom i mange minus? Klarer den en kjøretur på ish 150-165 km om vinteren tror du? Jeg skal muligens begynne å pendle etterhvert så det kan være greit å vite. Bra at appen og forvarming er topp, sånt er utrolig viktig for meg. Samme med UX på skjermen og at ting funker bra. Det er nok en drømmebil for meg som jeg har veldig lyst til å prøvekjøre i det minste. Liker jeg kjørefølelsen og alt annet med den, er det jo en fare for at jeg går over til den etterhvert. Endret i går, 16:09 av Iterion Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet i går, 16:53 Forfatter Del Skrevet i går, 16:53 Iterion skrev (37 minutter siden): Takker for informativ informasjon. Jeg må nesten prøvekjøre den selv, for jeg syntes jo kjørekomforten i Teslaen(den «gamle 2021 modellen» ikke Highland) er topnotch. Så dersom kjørekomforten til BMWen er mye bedre, sier jo det litt hvor god den bilen må være å kjøre hehe. Veldig spent på å prøvekjøre den selv, selv om den p.d.d blir litt for dyr. Hmm ok. Hva er reel rekkevidde om vinteren da liksom i mange minus? Klarer den en kjøretur på ish 150-165 km om vinteren tror du? Jeg skal muligens begynne å pendle etterhvert så det kan være greit å vite. Bra at appen og forvarming er topp, sånt er utrolig viktig for meg. Samme med UX på skjermen og at ting funker bra. Det er nok en drømmebil for meg som jeg har veldig lyst til å prøvekjøre i det minste. Liker jeg kjørefølelsen og alt annet med den, er det jo en fare for at jeg går over til den etterhvert. Reell kjlrelengde vinterstid kommer helt ann på hvor kaldt det er og hvor fort du kjører og HVORDAN du kjører samt høydeforskjeller etc. Men la oss ta en skrekkscenario: det er -20 grader og du skal ut på motorvei i 120km/t. Da blir nok forbruket tett opp til 30kwt /100km. Det betyr en kjlrelende på rundt 25 mil. Altså i vørst tenkelig tillfelle. 165km. Vil du klare uansett forhold med god margin. I mer normale vintertemperaturer hvus du senker hastigheten noe som feks. Til 100-110km/t får den fort ned i 25kwt. Da snakker vi godt over 30 mil og sommerstid med forsiktig kjøring KAN du oppnå opp mot WLTP som på min er 47 mil. Men så må man nok trekke fra 10% da man gjerne vil ha litt slingringsmonn før man lader. Selv madammen sin 5 år gamle e-UP klarer nesten 16 mil vinterstid, så det er null problem. 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet i går, 16:59 Del Skrevet i går, 16:59 Bjerknez skrev (4 minutter siden): Reell kjlrelengde vinterstid kommer helt ann på hvor kaldt det er og hvor fort du kjører og HVORDAN du kjører samt høydeforskjeller etc. Men la oss ta en skrekkscenario: det er -20 grader og du skal ut på motorvei i 120km/t. Da blir nok forbruket tett opp til 30kwt /100km. Det betyr en kjlrelende på rundt 25 mil. Altså i vørst tenkelig tillfelle. 165km. Vil du klare uansett forhold med god margin. I mer normale vintertemperaturer hvus du senker hastigheten noe som feks. Til 100-110km/t får den fort ned i 25kwt. Da snakker vi godt over 30 mil og sommerstid med forsiktig kjøring KAN du oppnå opp mot WLTP som på min er 47 mil. Men så må man nok trekke fra 10% da man gjerne vil ha litt slingringsmonn før man lader. Selv madammen sin 5 år gamle e-UP klarer nesten 16 mil vinterstid, så det er null problem. Rimelig balensert på 120km/h i -10 med I4 M50. Han har litt problemer med rekkevidde kalkulasjoner Lenke til kommentar
Iterion Skrevet i går, 17:08 Del Skrevet i går, 17:08 (endret) Bjerknez skrev (16 minutter siden): Reell kjlrelengde vinterstid kommer helt ann på hvor kaldt det er og hvor fort du kjører og HVORDAN du kjører samt høydeforskjeller etc. Men la oss ta en skrekkscenario: det er -20 grader og du skal ut på motorvei i 120km/t. Da blir nok forbruket tett opp til 30kwt /100km. Det betyr en kjlrelende på rundt 25 mil. Altså i vørst tenkelig tillfelle. 165km. Vil du klare uansett forhold med god margin. I mer normale vintertemperaturer hvus du senker hastigheten noe som feks. Til 100-110km/t får den fort ned i 25kwt. Da snakker vi godt over 30 mil og sommerstid med forsiktig kjøring KAN du oppnå opp mot WLTP som på min er 47 mil. Men så må man nok trekke fra 10% da man gjerne vil ha litt slingringsmonn før man lader. Selv madammen sin 5 år gamle e-UP klarer nesten 16 mil vinterstid, så det er null problem. Klart det har en del å si hvordan man kjører. Men det høres bra ut. Er vel 80 sone så og si hele den strekninga det er snakk om. Da hadde det nok ikke blitt noe problem i det hele tatt nei. Herlig! Og er det muligheter for lading på jobb, så begynner vi å snakke 😁 Men da forstår jeg at forbruket er en god del høyere enn på TM3, men at rekkevidden er såpass bra at det neppe blir et problem. Gleder meg veldig til å kjenne på forskjellene på disse to bilene må jeg si altså! 🤩 Endret i går, 17:10 av Iterion Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet i går, 17:34 Forfatter Del Skrevet i går, 17:34 Iterion skrev (17 minutter siden): Klart det har en del å si hvordan man kjører. Men det høres bra ut. Er vel 80 sone så og si hele den strekninga det er snakk om. Da hadde det nok ikke blitt noe problem i det hele tatt nei. Herlig! Og er det muligheter for lading på jobb, så begynner vi å snakke 😁 Men da forstår jeg at forbruket er en god del høyere enn på TM3, men at rekkevidden er såpass bra at det neppe blir et problem. Gleder meg veldig til å kjenne på forskjellene på disse to bilene må jeg si altså! 🤩 I 80 sone vil du uten problemer klare 16 mil uansett vær. Du klarer til og med mest trolig tur/retur i minus 20 grader. Med grei margin. Tesla er slett inge dårlig bil. Men det er en annen type bil. Det er en bil for dem som skal ha mest mulig performance og rekkevidde for pengene. i4 M50 er mer for entusiasten. En som setter pris på egenskaper og opplevd kvalitet. Så er det jo opp til hver enkelt hva man ønsker og hva man vil betale. Det som er oitt trist med Tesla er at man ser dem absolutt over alt, hele tiden. Dem er så vanlige blitt at det nesten blir litt kjedelig. Å dem fleste er sorte eller hvite. Tesla har også noen "morsomme" funksjoner som lager prompelyder etc. har jeg lest. Det er jo bare flaut spør du meg. Altså hvis det stemmer. 1 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet i går, 17:36 Forfatter Del Skrevet i går, 17:36 (endret) Oh my gad sier nå jeg vertfall... Endret i går, 17:37 av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet i går, 17:40 Del Skrevet i går, 17:40 Bjerknez skrev (Akkurat nå): I 80 sone vil du uten problemer klare 16 mil uansett vær. Du klarer til og med mest trolig tur/retur i minus 20 grader. Med grei margin. Tesla er slett inge dårlig bil. Men det er en annen type bil. Det er en bil for dem som skal ha mest mulig performance og rekkevidde for pengene. i4 M50 er mer for entusiasten. En som setter pris på egenskaper og opplevd kvalitet. Så er det jo opp til hver enkelt hva man ønsker og hva man vil betale. Det som er oitt trist med Tesla er at man ser dem absolutt over alt, hele tiden. Dem er så vanlige blitt at det nesten blir litt kjedelig. Å dem fleste er sorte eller hvite. Tesla har også noen "morsomme" funksjoner som lager prompelyder etc. har jeg lest. Det er jo bare flaut spør du meg. Altså hvis det stemmer. Godt å høre. Nei nei, TM3 er jo en fantastisk bil spør du meg. Jeg er utrolig fornøyd med den. Sportslig, suveren app, jevnlige OTA oppgraderinger som gjør bilen bedre, sprek også liker jeg utseendet på den. Spesielt fra siden og bak. Ser at I4 M50 er for entusiasten. Og ja, man skiller seg dessverre ikke ut med en TM3, ei heller noen av de andre modellene for såvidt, utenom Model S Plaid. Synes den grå fargen min ser veldig bra ut da, spesielt etter at den ble coata. Fikk frem dybden i lakken. Men liker at man har så mange fargekombinasjoner å velge mellom på BMWen. Så skiller man seg litt mer ut så klart. Jeg liker jo veldig godt sportslige biler og er veldig nøye på bilvask. Så ja…tror jeg hadde likt den veldig godt for å si det sånn. Hehe, jorda man kan lage prompelyder på Tesla, både via skjerm og tlf! 🤪 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Du vil oppleve at i4 M50 setter du deg mer inn i. Du kler på deg bilen. Du sitter litt lavere og alt er på en måte formet rundt deg. Ergonomisk veldig mye bedre synes jeg. Blir artig å se hva du tenker etter en prøvetur 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Bjerknez skrev (11 minutter siden): Du vil oppleve at i4 M50 setter du deg mer inn i. Du kler på deg bilen. Du sitter litt lavere og alt er på en måte formet rundt deg. Ergonomisk veldig mye bedre synes jeg. Blir artig å se hva du tenker etter en prøvetur Lover jo veldig godt det da hehe. Spent på hvordan den er å sitte i og kjøre ikke minst. Utseendet på bilen liker jeg veldig godt fra før av så handler kun om hvordan den er å kjøre i forhold egentlig. Men ja, den må være ganske så mye bedre, skal jeg bytte ut min TM3 for å si det sånn. Jepp blir spennende det! Nesten så jeg håper at den ikke føles så mye bedre ut å kjøre for da slipper jeg å tenke mer på å bytte bil enn så lenge🤪 Gjør den det derimot, er det jo fare for at jeg bytter ut TM3’en faktisk. Ikke noe problem å selge den, handler mer om at det er verdt det for min del da jeg syntes den er såpass god å kjøre, lite kostnader osv. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Smak og behag dette, men jeg fant vertfall ut hvor enorm pris jeg satt på headup display og "speedometer" rett forran meg kontra den skjermen i Tesla Model 3. man har knapper på rattet som styrer cruice control skip av sanger samt volum etc. ja, så har man faktisk en blinklys spak og en vindusvisker hendel med alle funksjoner der man er vant til at dem skal være. Legger du albuen på midtarmlenet og lar armen falle rett ned, så havner høndflaten din rett på "joysticken" som lar deg blad i infotainment systemet. Det er selvsagt touch skjerm også, men jeg bruker den joysticken stort sett. i kidt konsollen rett til venstre for joysticken har du tre knapper. En til hver kjøremodus og litt lenger frem tre knapper til hvor en av dem lar deg slå av DSC 100%, aktivere parkeringshjelpen og aktivering av kameraer rundt bilen. Du trenger sjelden eller aldri å fysisk berøre den skjermen når du kjlrer. Alt ligger der du stort sett allerede har hendene og du kan se på veien istedenfor skjermen. 1 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23 timer siden Forfatter Del Skrevet 23 timer siden Så sant du ikke er klar over det, så unngå å velge de dyreste 20 tommerne. Dem skal vist suge rekkevidde da dem har mykere gummi som suger seg til asfalten. Kjøp dem hvis du vet om bakdelen og liker dem, hvis ikke kjøp de 20 tommerne med litt hardere gummi. Det har vertfall jeg gjort. Eller du kan vekge 19 tommere som også ser bra ut på bilen. 18 tommere har jeg på vinterhjulene. Det får det også, men jeg ville nok fått minst ett hakk opp på sommerhjulene vertfall Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Bjerknez skrev (14 minutter siden): Så sant du ikke er klar over det, så unngå å velge de dyreste 20 tommerne. Dem skal vist suge rekkevidde da dem har mykere gummi som suger seg til asfalten. Kjøp dem hvis du vet om bakdelen og liker dem, hvis ikke kjøp de 20 tommerne med litt hardere gummi. Det har vertfall jeg gjort. Eller du kan vekge 19 tommere som også ser bra ut på bilen. 18 tommere har jeg på vinterhjulene. Det får det også, men jeg ville nok fått minst ett hakk opp på sommerhjulene vertfall Hadde garantert ikke gått for de dyreste 20 tommerne. Elbiler sluker jo greit dekk kan du si. Hadde nok gått for 19 tommer om sommeren og 18 om vinteren tenker jeg. Evt de 20 tommerne du nevnte om sommeren. Måtte ha sett litt an. Vinterhjulene er knapt synlige om vinteren uansett, så da ville jeg heller gått for litt ekstra rekkevidde Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 1 hour ago, Bjerknez said: Oh my gad sier nå jeg vertfall... Morro å få gjennsyn med softwaren for 5 år siden! Det har eskalert litt siden da. Man få bilen til å lage prompelyder på utsiden og nå fra appen, og når folk setter seg i setet. Tipper du er ganske misunnelig 😅 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden 2 hours ago, Bjerknez said: det er -20 grader og du skal ut på motorvei i 120km/t. Da blir nok forbruket tett opp til 30kwt /100km. Det betyr en kjlrelende på rundt 25 mil. Altså i vørst tenkelig tillfelle. 165km. Vil du klare uansett forhold med god margin. Det virker noe pessimistisk. Jeg har pushet opp mot kanskje 30kWh/100km i 120 med full bil, og ski på taket i -30C, men det er med en ix som er større og tyngre. På småkjøring blir forbruket ofte i 25-26 kWh /100km området, men det er jo bare fordi varmeapparatet dominerer forbruk. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden Complexity skrev (36 minutter siden): Morro å få gjennsyn med softwaren for 5 år siden! Det har eskalert litt siden da. Man få bilen til å lage prompelyder på utsiden og nå fra appen, og når folk setter seg i setet. Tipper du er ganske misunnelig 😅 Hehe, ikke så veldig Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22 timer siden Forfatter Del Skrevet 22 timer siden sverreb skrev (7 minutter siden): Det virker noe pessimistisk. Jeg har pushet opp mot kanskje 30kWh/100km i 120 med full bil, og ski på taket i -30C, men det er med en ix som er større og tyngre. På småkjøring blir forbruket ofte i 25-26 kWh /100km området, men det er jo bare fordi varmeapparatet dominerer forbruk. Jada, jeg gikk ut fra worst case her. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15 timer siden Forfatter Del Skrevet 15 timer siden Iterion skrev (8 timer siden): Lover jo veldig godt det da hehe. Spent på hvordan den er å sitte i og kjøre ikke minst. Utseendet på bilen liker jeg veldig godt fra før av så handler kun om hvordan den er å kjøre i forhold egentlig. Men ja, den må være ganske så mye bedre, skal jeg bytte ut min TM3 for å si det sånn. Jepp blir spennende det! Nesten så jeg håper at den ikke føles så mye bedre ut å kjøre for da slipper jeg å tenke mer på å bytte bil enn så lenge🤪 Gjør den det derimot, er det jo fare for at jeg bytter ut TM3’en faktisk. Ikke noe problem å selge den, handler mer om at det er verdt det for min del da jeg syntes den er såpass god å kjøre, lite kostnader osv. Jeg vet ikke om bildet under gir deg noe inntrykk, men den er ganske kompakt inni. Man faller liksom til rette i bilen og alt ligger til rette rundt deg. Skal du endre en instilling i Tesla så MÅ du bøye deg frem til den skjermen. I BMW kan du sitte bakoverlent og bruke joysticken. Men du kan ikke styre bilens funksjoner via talestyring hvis systemet er satt til Norsk. Dumkan sette det til engelsk, men da må du også prate engelsk. Jeg synes nå uansett det talestyrings greine er ganske kleint uansett. Jeg bruker sjelden eller aldri Siri heller. Det funker som regel, men det er kjappere og bare utdøre handlingen selv. Vertfall i BMW'en hvor alle knapper er lett tilgjengelige. Jeg har sagt det før, men når jeg feks. Kommer hjem og skal slå på lyset i stuen med talestyring så kan jeg det. Men først må jeg si "Hei Siri" så sier jeg "slå på lys i stue". Telefonen ligger i lomma så det er ikke alltid den hører meg og ikke hører jeg tilbakemeldingene heller. Det blir litt sån 50/50. Men la oss si at det funker perfekt, da tar det minst 10 sekunder totalt før lysene er påslått. Bryteren er jo rett på veggen og jeg kan slå av og på lyset ti ganger før Siri klarer å slå lysene på. Det er en slags showoff greie som ikke er spesielt effektiv. Jeg kan bruke Siri i BMW'en til å skippe sanger feks. Hvis jeg bruker Apple Carplay. Men det tar jo grusomt lang tid i forhold til å bare bruke kanpene på rattet. Det samme gjelder disse prompelydene man kan få i Tesla. Sikkert uhyre gøy for kidsa, men det burde ikke være en bilprodusent verdig å implementere noe slikt. Hvem i alle dager er det som har forespurt eller ønsket dette i en bil? Det er jo bare kleint og barnslig. Det er en typisk ting som er artig i noen dager, helt til alle vet at du har en slik prompefunksjon og da er det ikke gøy lenger og Tesla har dermed brukt tid og resurser på noe som helt unødvendig. Til slutt, så må jeg jo si at Bimmern ser langt bedre ut enn Model 3. selv om jeg på bildet under har på ganske trauste 18" vinterfelger. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 5 hours ago, Bjerknez said: J. Det samme gjelder disse prompelydene man kan få i Tesla. Sikkert uhyre gøy for kidsa, men det burde ikke være en bilprodusent verdig å implementere noe slikt. Hvem i alle dager er det som har forespurt eller ønsket dette i en bil? Det er jo bare kleint og barnslig. Det er en typisk ting som er artig i noen dager, helt til alle vet at du har en slik prompefunksjon og da er det ikke gøy lenger og Tesla har dermed brukt tid og resurser på noe som helt unødvendig. . Bare det at du søkte opp funksjonen og delte den viser jo grunnen til at Tesla laget den funksjonen. Den har gitt sinnsykt mye PR til Tesla. Selv om det er meget barnslig så er det en snakkis. Som med bakdørene på Model X, Yoke rattet i Model S, Santa mode, lightshow osv. Skaper masse PR. Er en annen måte å reklamere på enn å sende tv reklamer og det funker som juling. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Bjerknez skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke om bildet under gir deg noe inntrykk, men den er ganske kompakt inni. Man faller liksom til rette i bilen og alt ligger til rette rundt deg. Skal du endre en instilling i Tesla så MÅ du bøye deg frem til den skjermen. I BMW kan du sitte bakoverlent og bruke joysticken. Men du kan ikke styre bilens funksjoner via talestyring hvis systemet er satt til Norsk. Dumkan sette det til engelsk, men da må du også prate engelsk. Jeg synes nå uansett det talestyrings greine er ganske kleint uansett. Jeg bruker sjelden eller aldri Siri heller. Det funker som regel, men det er kjappere og bare utdøre handlingen selv. Vertfall i BMW'en hvor alle knapper er lett tilgjengelige. Jeg har sagt det før, men når jeg feks. Kommer hjem og skal slå på lyset i stuen med talestyring så kan jeg det. Men først må jeg si "Hei Siri" så sier jeg "slå på lys i stue". Telefonen ligger i lomma så det er ikke alltid den hører meg og ikke hører jeg tilbakemeldingene heller. Det blir litt sån 50/50. Men la oss si at det funker perfekt, da tar det minst 10 sekunder totalt før lysene er påslått. Bryteren er jo rett på veggen og jeg kan slå av og på lyset ti ganger før Siri klarer å slå lysene på. Det er en slags showoff greie som ikke er spesielt effektiv. Jeg kan bruke Siri i BMW'en til å skippe sanger feks. Hvis jeg bruker Apple Carplay. Men det tar jo grusomt lang tid i forhold til å bare bruke kanpene på rattet. Det samme gjelder disse prompelydene man kan få i Tesla. Sikkert uhyre gøy for kidsa, men det burde ikke være en bilprodusent verdig å implementere noe slikt. Hvem i alle dager er det som har forespurt eller ønsket dette i en bil? Det er jo bare kleint og barnslig. Det er en typisk ting som er artig i noen dager, helt til alle vet at du har en slik prompefunksjon og da er det ikke gøy lenger og Tesla har dermed brukt tid og resurser på noe som helt unødvendig. Til slutt, så må jeg jo si at Bimmern ser langt bedre ut enn Model 3. selv om jeg på bildet under har på ganske trauste 18" vinterfelger. Den ser veldig kompakt ut inni ja. God plass også regner jeg med? Man setter seg ned i en TM3 ja, men jaggu sitter man utrolig godt i den bilen også. Men kan se for meg at den joysticken kan være kjekk faktisk. Så slipper man å bøye seg frem til skjermen hver gang det er noe, selv om man også kan gjøre mye med på knappen på rattet som kan programmeres til mye forskjellig, og blinklysspaken. Når det gjelder talestyring er det noe jeg knapt har brukt på min TM3 selv så akkurat det er ikke noen big deal heller, selv om det sikkert kan være kjekt i blant. Hehe de prompe lydene er jo artig for kidsa muligens ja, men ikke noe jeg bruker selv så klart selv om jeg kødda litt med kompisene i starten. Er egentlig sjeldent jeg ser på youtube/twitch og annet også siden jeg hurtiglader såpass lite og kjapt at den sjeldent blir brukt. I tillegg burde de nok ha brukt en kraftigere cpu da det gjerne lagger en del når jeg browser. Når det gjelder utseendet på bilen(e) er vel det ganske så subjektivt, men jeg kan si meg enig. Spesielt forfra og bakfra ser den bedre ut. Panseret og lyktene ser veldig veldig grom ut. Fin farge på bilen din også. Lurer veldig hva jeg hadde gått for selv. Men tror kanskje jeg hadde gått for oransje, lys blå, eller grønn. Ville godt for noe friskt. Men har ikke satt meg inn i det enda da jeg ikke akkurat nærmer meg noe kjøp enn så lenge. Synes ikke den så så aller verst ut med 18" jeg da, men er nok digg om sommeren når du får på 20" kan jeg tenke meg 😁 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) 30 minutes ago, Iterion said: Den ser veldig kompakt ut inni ja. God plass også regner jeg med? Man setter seg ned i en TM3 ja, men jaggu sitter man utrolig godt i den bilen også. Men kan se for meg at den joysticken kan være kjekk faktisk. Så slipper man å bøye seg frem til skjermen hver gang det er noe, selv om man også kan gjøre mye med på knappen på rattet som kan programmeres til mye forskjellig, og blinklysspaken. Når det gjelder talestyring er det noe jeg knapt har brukt på min TM3 selv så akkurat det er ikke noen big deal heller, selv om det sikkert kan være kjekt i blant. Hehe de prompe lydene er jo artig for kidsa muligens ja, men ikke noe jeg bruker selv så klart selv om jeg kødda litt med kompisene i starten. Er egentlig sjeldent jeg ser på youtube/twitch og annet også siden jeg hurtiglader såpass lite og kjapt at den sjeldent blir brukt. I tillegg burde de nok ha brukt en kraftigere cpu da det gjerne lagger en del når jeg browser. Når det gjelder utseendet på bilen(e) er vel det ganske så subjektivt, men jeg kan si meg enig. Spesielt forfra og bakfra ser den bedre ut. Panseret og lyktene ser veldig veldig grom ut. Fin farge på bilen din også. Lurer veldig 😁 Regner med du har en Intel Atom utgave da? De lagger en del i nettleseren ja. De gikk over til AMD Ryzen for noen år siden og der er nettleseren smooth. Men er jo høvelig at du ikke bruker den noe om du går over til bmw for de har vel ikke nettleser? Brukte nettleseren mye før til å sjekke yr.no mens jeg kjørte (talekomando åpner det for meg så lett å sjekke været) men nå er det jo kommet egen vær-widget samt navigasjonen har fått værkart så sjelden jeg trenger det lengere. Endret 8 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå