Syar-2003 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 The i4-based prototype is old now, and there are surely more advanced ones in testing right now **. In the blurb accompanying the video, BMW notes that “at various secret test sites, the engineers are working flat out to develop the first fully electric high-performance M model.” https://insideevs.com/news/743751/bmw-m-quad-motor-video/ ** Som denne Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Anyway i BMW s video var det I4 styremedlemmene i BMW testet. Om den kommer med 4 motorer gjenstår å se. Mener de snakket om å gjøre karosseri sterkere og bytte ut hjulopphengsdeler i følge video. Omtrent som andre M biler Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Trestein skrev (13 minutter siden): Anyway i BMW s video var det I4 styremedlemmene i BMW testet. Om den kommer med 4 motorer gjenstår å se. Mener de snakket om å gjøre karosseri sterkere og bytte ut hjulopphengsdeler i følge video. Omtrent som andre M biler I4 (M) prototypen har fire motorer. Det er liksom hele greia til konseptet. About two and a half minutes into the video, the Head of Overall Vehicle Development BMW M shares a juicy tidbit. According to Carsten Wolf, M electric cars will all rock four motors at some point in the future. He hypes up the quad-motor setup by saying it'll deliver "unprecedented performance, quality, and features that you can't even imagine today." It also features carbon-ceramic brakes, a reinforced body for extra stiffness, and new subframes at both axles. Of course, there are probably many other changes underneath the familiar skin, but these are the only ones BMW talks about. https://www.motor1.com/news/743655/bmw-four-motors-electric-m-cars/ Endret 27. desember 2024 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Syar-2003 skrev (2 minutter siden): I4 (M) prototypen har fire motorer. Det er liksom hele greia til konseptet. About two and a half minutes into the video, the Head of Overall Vehicle Development BMW M shares a juicy tidbit. According to Carsten Wolf, M electric cars will all rock four motors at some point in the future. He hypes up the quad-motor setup by saying it'll deliver "unprecedented performance, quality, and features that you can't even imagine today." It also features carbon-ceramic brakes, a reinforced body for extra stiffness, and new subframes at both axles. Of course, there are probably many other changes underneath the familiar skin, but these are the only ones BMW talks about. https://www.motor1.com/news/743655/bmw-four-motors-electric-m-cars/ https://www.autoexpress.co.uk/bmw/i4/358626/hot-new-bmw-i4-testing-four-electric-motors Fra Mars 2024. Får se om den dukker opp Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Trestein skrev (19 minutter siden): https://www.autoexpress.co.uk/bmw/i4/358626/hot-new-bmw-i4-testing-four-electric-motors Fra Mars 2024. Får se om den dukker opp Den i4 baserte quad engine M test/prototypen ble kjent (og avbildet) allerede i august 2022. Det som er greia nå i 2024 er at de har fått løst alt eller mesteparten av utfordringene. Jeg leser det som at drivlinjen er "klar". Den "som i4 G26, clar" dukker ikke opp. BMWs første true elektriske M har de bekreftet at blir bygd på neue klasse plattformen. Endret 27. desember 2024 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Syar-2003 skrev (12 minutter siden): Den i4 baserte quad engine M test/prototypen ble kjent (og avbildet) allerede i august 2022. Det som er greia nå i 2024 er at de har fått løst alt eller mesteparten av utfordringene. Jeg leser det som at drivlinjen er "klar". Den "som i4 G26, clar" dukker ikke opp. BMWs første true elektriske M har de bekreftet at blir bygd på neue klasse plattformen. Jeg kjenner ikke til BMW styrets beslutninger så det er godt mulig du har rett https://www.topspeed.com/video/2025-bmw-i4-m-quad-motor-ev-winter-in-wonderland-testing/ Endret 27. desember 2024 av Trestein Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Det kommer nok ganske sikkert å bli helt rått mtp driving dynamics uansett plattform/chassis de adopterer og tuner løsningene i prototypene til. Sikkert en rå pris også 💸😅 Endret 27. desember 2024 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Syar-2003 skrev (3 minutter siden): Det kommer nok ganske sikkert å bli helt rått mtp driving dynamics uansett plattform/chassis de adopterer og tuner løsningene i prototypene til. Sikkert en rå pris også. Det er jo litt å gå på pris. Porsche koster vel typisk 2 mill for de kraftigste. Litt forsterkninger, bredere sporvidde og 4 i stedet for 2 motorer burde ikke 3 doble prisen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Trestein skrev (1 minutt siden): Det er jo litt å gå på pris. Porsche koster vel typisk 2 mill for de kraftigste. Litt forsterkninger, bredere sporvidde og 4 i stedet for 2 motorer burde ikke 3 doble prisen? De vil nok som alltid prise nye modeller , som disse "true" M EV modellene opp i mot egne modeller/segmenter allerede i M porteføljen. Eks tror jeg en ICE M3 og en I M3 vil ligge nær hverandre i pris (sett bort fra særnorske avgifter "som setter alt på hodet"). US er BMW M divisjonens største marked. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Motorer er ikke så dyre så det burde ikke gjøre prisen så mye høyere, men den blir sikkert ikke billig alikevell. Er mye tuning som må gjøres når man skal ha fire motorer. Elektriske gelenderwagen med 4 motorer var vist ett mareritt å få tunet til å gå bent frem når man ønsket det 😅 1 Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Syar-2003 skrev (1 time siden): Den i4 baserte quad engine M test/prototypen ble kjent (og avbildet) allerede i august 2022. Det som er greia nå i 2024 er at de har fått løst alt eller mesteparten av utfordringene. Jeg leser det som at drivlinjen er "klar". Den "som i4 G26, clar" dukker ikke opp. BMWs første true elektriske M har de bekreftet at blir bygd på neue klasse plattformen. BMW har investert i tyske DeepDrive som lager motor-i-hjulet, og det er vel sannsynlig disse som skal brukes. https://www.deepdrive.tech/in-wheel-drive Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Jalla21 skrev (3 minutter siden): BMW har investert i tyske DeepDrive som lager motor-i-hjulet, og det er vel sannsynlig disse som skal brukes. https://www.deepdrive.tech/in-wheel-drive Blir ikke det mye uavfjæret masse for en performance bil? Det er vel bare lightyear one som har brukt dette prinsippet til nå Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Trestein skrev (18 timer siden): Det er jo litt å gå på pris. Porsche koster vel typisk 2 mill for de kraftigste. Litt forsterkninger, bredere sporvidde og 4 i stedet for 2 motorer burde ikke 3 doble prisen? Vi får trøste oss med at vi i det minste får subisidert bil enten den er fra Porsche eller BMW, så lenge den er el-drevet. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 frohmage skrev (15 minutter siden): Vi får trøste oss med at vi i det minste får subisidert bil enten den er fra Porsche eller BMW, så lenge den er el-drevet. Ja lurer virkelig på hvor lenge vi får avgiftsfritak på el bil. Rart at mat og strøm er mindre viktig enn at folk kjører el bil Å redusere norges CO2 utslipp kunne man gjort ved å rense en sement fabrikk eller ett avfalls forbrennings ovn Tror nok at "elbil satsning" har samme effekt som utenlandsk kabler og har samme hensikt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 BMW i4 M60 Expected in 2025 with 590 horsepower. BMW i4 får en viktig oppdatering i 2025, og gir den elektriske 4-serien Gran Coupe et friskt skudd adrenalin mens den fortsetter til slutten av produksjonen i 2028. Oppgraderingen, som inkluderer reviderte elektriske motorer og batteripakker , lover å forbedre ytelsen og rekkevidden, og sikrer at i4 forblir et overbevisende alternativ i BMWs elektriske utvalg frem til den eventuelt erstattes av Neue Klasse baserte NA2 i4. En viktig endring vil være rebranding av i4 M50 xDrive til i4 M60 xDrive, ved å ta i bruk det samme 590-hestekrefter dual-motor-oppsettet som finnes i den oppdaterte i5 M60 xDrive. Dette betyr et betydelig ytelsesløft for i4, som allerede er en av de morsomste elbilene på veien i dag. Ifølge kilder planlegger BMW å rulle ut maskinvare oppgraderingen globalt i juli 2025. Disse oppdateringene vil holde i4-familien relevant når den nærmer seg slutten av livssyklusen. 2025-oppdateringene for BMW i4 er et smart trekk, som sikrer at den elektriske Gran Coupe forblir en sterk aktør på elbilmarkedet når den nærmer seg slutten av produksjonen. Og med disse oppdateringene er i4-familien klar til å forbli en sentral del av BMWs EV-historie til Neue Klasse-æraen begynner. https://www.bmwblog.com/2024/12/27/bmw-i4-m60-2025-with-590-horsepower/ 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Syar-2003 skrev (12 minutter siden): BMW i4 M60 Expected in 2025 with 590 horsepower. BMW i4 får en viktig oppdatering i 2025, og gir den elektriske 4-serien Gran Coupe et friskt skudd adrenalin mens den fortsetter til slutten av produksjonen i 2028. Oppgraderingen, som inkluderer reviderte elektriske motorer og batteripakker , lover å forbedre ytelsen og rekkevidden, og sikrer at i4 forblir et overbevisende alternativ i BMWs elektriske utvalg frem til den eventuelt erstattes av Neue Klasse baserte NA2 i4. En viktig endring vil være rebranding av i4 M50 xDrive til i4 M60 xDrive, ved å ta i bruk det samme 590-hestekrefter dual-motor-oppsettet som finnes i den oppdaterte i5 M60 xDrive. Dette betyr et betydelig ytelsesløft for i4, som allerede er en av de morsomste elbilene på veien i dag. Ifølge kilder planlegger BMW å rulle ut maskinvare oppgraderingen globalt i juli 2025. Disse oppdateringene vil holde i4-familien relevant når den nærmer seg slutten av livssyklusen. 2025-oppdateringene for BMW i4 er et smart trekk, som sikrer at den elektriske Gran Coupe forblir en sterk aktør på elbilmarkedet når den nærmer seg slutten av produksjonen. Og med disse oppdateringene er i4-familien klar til å forbli en sentral del av BMWs EV-historie til Neue Klasse-æraen begynner. https://www.bmwblog.com/2024/12/27/bmw-i4-m60-2025-with-590-horsepower/ Høres ut som om de setter edrive40 motoren inn bak i M60 utgaven Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Kanskje selge i4 M50'n og bestille ny oppdatert versjon Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Fant ut i dag at det ikke finnes noen sms app i Carplay... å når jeg ber Siri om å sende melding så får jeg beskjed om at jeg må laste ned en egnet app når jeg ikke er i bilen.... Så det vil si at jeg ikke kan sende/motta sms via Carplay? Kjlrer iOs 18.2.2, oppdatert i dag Endret 28. desember 2024 av Bjerknez Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Bjerknez skrev (1 time siden): Fant ut i dag at det ikke finnes noen sms app i Carplay... å når jeg ber Siri om å sende melding så får jeg beskjed om at jeg må laste ned en egnet app når jeg ikke er i bilen.... Så det vil si at jeg ikke kan sende/motta sms via Carplay? Kjlrer iOs 18.2.2, oppdatert i dag Det virker hos meg. iPhones "Meldinger" finns jo i Carplay og kan ikke fjernes. Har IOS 18.2 og bruker det hele tiden (diktere og svare sms med Siri mot IOS default SMS app ) Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. desember 2024 Del Skrevet 28. desember 2024 Det har alltid virket på min bil. Bruker det svært ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå