Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får en innestengt følelse uten takluke/panoramatak. 
Velger det alltid.
Sjeldent det er helt åpent, bruker mest tilt.
Har hatt noen BMWer, fire på rad nå , alle med takluke/panorama. Har ikke hatt noe problemer bortsett fra på den dravit grå 3ern som hadde noen klikk/kneppe ulyder når jeg kjørte over fartsdumper. Det ble fikset av verksted på garanti (og lydene kom aldri tilbake)

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (8 timer siden):

Jeg får en innestengt følelse uten takluke/panoramatak. 
Velger det alltid.
Sjeldent det er helt åpent, bruker mest tilt.
Har hatt noen BMWer, fire på rad nå , alle med takluke/panorama. Har ikke hatt noe problemer bortsett fra på den dravit grå 3ern som hadde noen klikk/kneppe ulyder når jeg kjørte over fartsdumper. Det ble fikset av verksted på garanti (og lydene kom aldri tilbake)

Enig. Jeg synes det er deilig med litt ekstra lys inn i kupeen. Gir en litt mer romslig følelse. Å bilen får et fint stuk med soltaket vippet opp i bakkant. :)

Lenke til kommentar

For oss som ferdes mye på Vestlandet med mye ferger er åpen takluken veldig digg på finværs dager (de 2-3 dagene vi har i året :p)  når en står i kø eller under overfarten om en vil "sole" seg litt. Men under kjøring er det for det meste i tilt den står i ja om den er åpen. 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (42 minutter siden):

Merker godt at våren er kommet og er blitt varmere.
 

IMG_1842.thumb.jpeg.a6c12c3eeb925f931e3840b5e78a985b.jpeg

Ja, jeg merker definitivt at forbruket har gått ned. Du slår meg ganske greit på effektivitet ser jeg da jeg nok har en ganske uvanlig kjørestil/kjøremåte. Jeg står nemlig veldig mye rolig med motoren i gang å det drar opp totalforbruket på oversikten. 

Men når jeg kjører så kommer jeg relativt lett ned mot 17-18kwt/100km. Hvis terrenget er totaltsett noenlunde flatt og hastigheten under 90km/t når temperaturen er 10 varmegrader eller mer. 

Men her snakker vi KUN småkjøring for min del. Den lengste turen jeg har hatt så langt er vel på 3-4 mil sammenhengende. 

Jeg føler at gjettometeret i bilen er ganske konservativt på BMW i4 M50. Det tallet som står der er det tallet man garantert oppnår, på en måte. Noe jeg liker. Når jeg lader bilen til 100% så sier gjettometeret i skrivende stund 411 km. På det værste har det vist 300km når det var som kaldest. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (10 timer siden):

Ja, jeg merker definitivt at forbruket har gått ned. Du slår meg ganske greit på effektivitet ser jeg da jeg nok har en ganske uvanlig kjørestil/kjøremåte. Jeg står nemlig veldig mye rolig med motoren i gang å det drar opp totalforbruket på oversikten. 

Men når jeg kjører så kommer jeg relativt lett ned mot 17-18kwt/100km. Hvis terrenget er totaltsett noenlunde flatt og hastigheten under 90km/t når temperaturen er 10 varmegrader eller mer. 

Men her snakker vi KUN småkjøring for min del. Den lengste turen jeg har hatt så langt er vel på 3-4 mil sammenhengende. 

Jeg føler at gjettometeret i bilen er ganske konservativt på BMW i4 M50. Det tallet som står der er det tallet man garantert oppnår, på en måte. Noe jeg liker. Når jeg lader bilen til 100% så sier gjettometeret i skrivende stund 411 km. På det værste har det vist 300km når det var som kaldest. 

13% forskjell fra Mars er vesentlig og bakgrunnen til at jeg postet.
Hittil i april med 17,6 kwh/100km så er dette kun statistikk på totalt 5 kortere turer og samlet 71km. 
Ender nok litt høyere ved månedsslutt. Har tross alt hatt denne over to år , så vet hvordan forbruket er gjennom årets sesonger og måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...