Bjerknez Skrevet 15. januar Forfatter Del Skrevet 15. januar For ordens skyld har jeg nå endret tittelen på tråden, slik at dem med edrive 35/40 også kan delta 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar Del Skrevet 15. januar Bjerknez skrev (12 minutter siden): For ordens skyld har jeg nå endret tittelen på tråden, slik at dem med edrive 35/40 også kan delta Edrive35 selges ikke i Norge. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. januar Forfatter Del Skrevet 15. januar Syar-2003 skrev (33 minutter siden): Edrive35 selges ikke i Norge. Fixet Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet onsdag kl 14:43 Del Skrevet onsdag kl 14:43 Blir litt mer karbonfiber å spore på i4en når vårsesongen starter snart 👌 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet onsdag kl 17:26 Del Skrevet onsdag kl 17:26 (endret) Angående headup layouten og konsistens på tvers av valgt kjøremodus så har jeg denne bryteren disabled. Med den disabled settes HUD layout i comfort mode og den valgte layout forblir den samme uansett hvilken kjøremodus man velger. Derimot med bryteren aktiv erfarte jeg f.eks at mens jeg i sport modus endret til hud layout for retningsvisning gjorde den det også i comfort mens eco ble diamant. Å velge standardvisning i comfort mode blir også boomerang i sport og diamant i eco (da jeg antar det tolkes at de er standard layout for disse modusene) Denne bryteren mener jeg ikke var i min fra start og antagelig har kommet i en oppdatering av iDrive. Så anbefalingen min er - at om man ønsker å ha samme hud-layout i alle kjøremodus - å sette bryteren for "Vis kjøremodusinnhold ved standardvisning" disabled. Instillingen finner man under Bil-apper-> Display-> Head-up display Deretter i comfort mode sette ønsket head-up layout med ratt knappen. Endret onsdag kl 20:25 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 03:48 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 03:48 Syar-2003 skrev (17 timer siden): Kan du bekrefte følgende: Sett Comfort Mode Sett HUD Layout til "Standard", "Redusert", "Sport" , eller whatever mens i Comfort mode. Bytt til Sport modus Da skal du ha samme HUD layout som angitt i steg 2. Bytt til ECO mode Da skal du fremdeles ha samme HUD layout som angitt i steg 2. Det er slik det funker i pre lci Testet nå. Jeg satt bilen til comfort mode og endret til kun visning av hastighet i Headup. Jeg byttet til sport og fikk der opp en annen layout som er standard fort sport modus. Det er denne «vingen» som beveger seg når man svinger. Jeg endret til Eco Pro og der er det den som ligner på en diamant som dukker opp. Det er kun i comfort modus som layout blir lagret. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 04:06 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 04:06 Syar-2003 skrev (10 timer siden): Angående headup layouten og konsistens på tvers av valgt kjøremodus så har jeg denne bryteren disabled. Med den disabled settes HUD layout i comfort mode og den valgte layout forblir den samme uansett hvilken kjøremodus man velger. Derimot med bryteren aktiv erfarte jeg f.eks at mens jeg i sport modus endret til hud layout for retningsvisning gjorde den det også i comfort mens eco ble diamant. Å velge standardvisning i comfort mode blir også boomerang i sport og diamant i eco (da jeg antar det tolkes at de er standard layout for disse modusene) Denne bryteren mener jeg ikke var i min fra start og antagelig har kommet i en oppdatering av iDrive. Så anbefalingen min er - at om man ønsker å ha samme hud-layout i alle kjøremodus - å sette bryteren for "Vis kjøremodusinnhold ved standardvisning" disabled. Instillingen finner man under Bil-apper-> Display-> Head-up display Deretter i comfort mode sette ønsket head-up layout med ratt knappen. Glem min forrige post. Jeg disabled denne og det gjorde susen Takker og bukker Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 04:59 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 04:59 Syar-2003 skrev (16 timer siden): Home og Work har jeg lagt inn som favoritter (kan enkelt administrere endre/legge til/slette favoritene i MyBMW appen/kart/favoritter). Og disse kommer alltid først i lista når jeg trykker på NAV knappen i senterkonsollen i bilen som da kan kjapt velges som destinasjon. Trykk på den lille pilen ved der man søker destinasjon og klikk på den merket rødt på bildet under. Da dukker favorittene opp. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 07:23 Del Skrevet torsdag kl 07:23 Tips: Man kan også langt trykke på en destinasjon (lagret favoritt) for å angi den som en snarvei. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 10:28 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 10:28 Syar-2003 skrev (17 timer siden): Angående headup layouten og konsistens på tvers av valgt kjøremodus så har jeg denne bryteren disabled. Med den disabled settes HUD layout i comfort mode og den valgte layout forblir den samme uansett hvilken kjøremodus man velger.... La meg gjette... Jeg tipper du er ganske lav? Siden du har stilt headup displayet så høyt, hehe? Jeg har min to hakk under midten og jeg har stilt setet helt ned så langt det går. (les: rånestilling) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 10:39 Del Skrevet torsdag kl 10:39 Bjerknez skrev (2 minutter siden): Jeg tipper du er ganske lav? Siden du har stilt headup displayet så høyt, hehe? Har aldri blitt kalt ganske lav før , er 175. Denne innstillingen funker "for meg". Jeg bruker dessuten kun redusert layout , da er det plass til å heve hud. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 11:05 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 11:05 Syar-2003 skrev (24 minutter siden): Har aldri blitt kalt ganske lav før , er 175. Denne innstillingen funker "for meg". Jeg bruker dessuten kun redusert layout , da er det plass til å heve hud. Var egentlig ment som litt tull og bittelitt avsporing, ikke noe annet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 11:18 Del Skrevet torsdag kl 11:18 Bjerknez skrev (12 minutter siden): Var egentlig ment som litt tull og bittelitt avsporing, ikke noe annet Ok , no problem Kan jo være at HUD kalibreringen også er litt ulik mellom en 2023 og 2025 modell , eller individuelle forskjeller fra bil - bil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 12:08 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 12:08 Syar-2003 skrev (49 minutter siden): Ok , no problem Kan jo være at HUD kalibreringen også er litt ulik mellom en 2023 og 2025 modell , eller individuelle forskjeller fra bil - bil. Selvsagt Men litt artig for en nyskjerrigper og snoke i andres sine instillinger, hehe. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet torsdag kl 14:55 Forfatter Del Skrevet torsdag kl 14:55 Derimot ser jeg at "gjettometeret" faktisk viser seg å vise ganske riktig etter ett par mil etter full opplading. Temperaturer fra -5 til +5 over tid har en ganske stor innvirkning på rekkevidden og bilen viser nå nøyatig 40 mil etter full opplading. Når det var -15 til -20 så viste den kun 32 mil. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet fredag kl 11:13 Del Skrevet fredag kl 11:13 (endret) Jeg har sjeldent opplevd at forbruksestimat på en rute lagt inn i GPS bommer med mer enn 1-2 prosentpoeng i ix. Rekkeviddeestimatet uten rute blir gjerne ganske pessimistisk etter noen dager med småkjøring. Endret fredag kl 11:14 av sverreb Lenke til kommentar
Trestein Skrevet fredag kl 17:48 Del Skrevet fredag kl 17:48 sverreb skrev (6 timer siden): Jeg har sjeldent opplevd at forbruksestimat på en rute lagt inn i GPS bommer med mer enn 1-2 prosentpoeng i ix. Rekkeviddeestimatet uten rute blir gjerne ganske pessimistisk etter noen dager med småkjøring. På min bil bommer den som regel. Ofte starter turen med at jeg skal ha 10% igjen på batteriet. Så kryper det typisk oppover til 20% osv. Tror BMW bruker snitt for community når de gjetter rekkevide. Jeg ligger som regel 20% under denne verdien. Kan ikke se noen annen forklaring. Ellers ville bilen ha lært seg at jeg bruker mindre strømm enn gjennomsnittet. Det gjør den definitivt ikke. Eneste gang estimatet var noe lunde rett høljeregnet det. Kunne vert artig om din bil ligger på snitt for din gruppe? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet lørdag kl 01:04 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 01:04 Interresant... Jeg har ikke testet å kjøre på GPS enda så det vet jeg ikke, men jeg føler ut fra mine 170 mil totalt så langt basert på småturer og jobbpendling at gjettometeret ikke er helt på jordet. Når batteriet er helt oppladet så har jeg for meg den viser riktig basert på snittforbruket å i løpet av 2-3 mil så justerer den seg ganske greit å stemmer nok til at jeg får en god indikasjon. Men jeg har altså til gode å teste GPS. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 15:16 Del Skrevet lørdag kl 15:16 Bjerknez skrev (På 16.1.2025 den 15.55): Derimot ser jeg at "gjettometeret" faktisk viser seg å vise ganske riktig etter ett par mil etter full opplading. Temperaturer fra -5 til +5 over tid har en ganske stor innvirkning på rekkevidden og bilen viser nå nøyatig 40 mil etter full opplading. Når det var -15 til -20 så viste den kun 32 mil. Husker ikke om det har vært snakka om før, men du har vel pøvekjørt en TM3 før også, har du ikke? Hvordan er kjørekomforten i BMWen ift Teslaen egentlig? Og hvordan er forbruket på BMWen? Fornøyd med alt fra bilen, appen og forvarming? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet lørdag kl 15:54 Forfatter Del Skrevet lørdag kl 15:54 Iterion skrev (29 minutter siden): Husker ikke om det har vært snakka om før, men du har vel pøvekjørt en TM3 før også, har du ikke? Hvordan er kjørekomforten i BMWen ift Teslaen egentlig? Og hvordan er forbruket på BMWen? Fornøyd med alt fra bilen, appen og forvarming? Jeg har prøvekjørt den gamle typen Model 3 ja. Kjørekomforten er mye bedre i BMW synes jeg. Du sitter bedre i BMW'en. Du sitter liksom mer "pakket inn". I Tesla sitter du mer på "utstilling". forbruket på BMW`en ligger nok vesentlig over Teslaen. Ingen slår Tesla der tror jeg. I4 M50 er relativt tørst. Med litt random kjøring i nabolaget i rundt 0 grader hvor man kjører vanlig og har det litt gøy ligger forbruket på rundt 23kwt/100km. På pen kjøring i noen få varmegrader får man den mot 20kwt. jeg har hatt den ned i litt over 18kwt når det var 7 varmegrader ute og tørre veier hvor jeg kjørte unormalt pent, men jeg vil si rundt 19-20kwt i forbruk ved normal kjøring i sommerhalvåret. Så kan man sikkert klare å presse den den opp mot WLTP som på min bil med mitt oppsett er 47 mil, men klarer den 30 mil sommerstid med god margin er jeg fornøyd. Appen, forvarming og ellers er helt topp. Appen har ikke kranglet en eneste gang og forvarming starter og stopper når man ber om det eller man kan sette egendefinerte toder samt klokkeslett etc. man får opp statistikk på forbruk og kan i det hele tatt gjlre det meste i den appen. 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå